اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توسعه گازرسانی در فارس؛ گامی در مسیر حمایت از تولید

با گازرسانی به ۱۵۰ روستای استان فارس در سال گذشته، تعداد دو هزار و ۲۰۷ روستای استان فارس تاکنون به شبکه سراسری گازطبیعی متصل شده و ضریب بهره‌مندی جامعه روستایی استان به ۹۲.۳ درصد رسیده است.

توسعه گازرسانی در فارس؛ گامی در مسیر حمایت از تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در حاشیه مجمع عمومی سالیانه این شرکت اظهار کرد: با گازرسانی به ۴ شهر فدامی، دوبرجی، بیرم و عمادشهر، در حال حاضر  ۱۰۷ شهر استان فارس با ضریب نفوذ ۹۹.۲ درصد از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که پیش‌بینی می شود با گازرسانی به ۴ شهر دیگر در سال جاری این ضریب به  ۹۹.۹ درصد افزایش یابد.

غلامعباس حسینی اضافه کرد: عملیات گازرسانی به همه روستاهای مشمول در برنامه کاری این شرکت قرار گرفته که پیش بینی می شود با اتمام گازرسانی به ۱۳۰ روستای دیگر تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی به دو هزار و ۳۳۹ روستا افزایش یابد و میزان خانوار روستایی تحت پوشش به ۹۵ درصد برسد.

به گفته حسینی، در سال ۱۳۹۹ با افزوده شدن حدود ۷۰ هزار مشترک جدید، تعداد کل مشترکین گاز به یک میلیون و ۵۸۳ هزار مشترک رسیده است.

وی با بیان این که پایداری مداوم عرضه انرژی، زمینه مناسب برای فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی برای تحقق شعار سال را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته با تأمین گاز ۵۷۰ صنعت، تعداد صنایع گازرسانی شده در سطح استان به ۵ هزار و ۲۲۸ صنعت افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به این که گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی اشتغال‌زا با هدف جایگزینی سوخت پاک و ارزان گاز با دیگر سوخت‌های فسیلی، از مهم ترین رسالت های شرکت گاز استان فارس است، افزود: با ادامه روند گازرسانی به صنایع، تعداد صنایع تحت پوشش استان تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۵ هزار  و ۸۲۶ صنعت خواهد رسید.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۰ اجرای هزار و ۳۳۵ کیلومتر شبکه به منظور تداوم گازرسانی به شهرها، روستاها و صنایع استان، نصب ۳۰ هزار انشعاب جدید، اشتراک پذیری ۶۸ هزار مشترک جدید گاز، ظرفیت سازی برای صنایع استان به میزان ۲۴۰ هزار متر مکعب بر ساعت و اجرای ۵۶ کیلومتر خط انتقال ۱۶ اینچ مشکان  و ... در برنامه شرکت گاز استان فارس قرار دارد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول