اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

بررسی نظرات ۲۸ کشور نشان داد؛ تردید جهانی برای برگزاری المپیک

نظرسنجی یک شرکت بین‌المللی از ۲۸ کشور نشان می‌دهد مردم جهان برای برگزاری المپیک توکیو تردید دارند.

بررسی نظرات ۲۸ کشور نشان داد؛ تردید جهانی برای برگزاری المپیک

به گزارش خبرگزاری فارس، یک تحقیق جهانی که روز سه شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد تصمیم برای ادامه بازی‌های المپیک توکیو به ویژه در میان مردم در کشور میزبان با تردید جهانی روبه‌روست.

بر اساس تحقیقات شرکت بین‌المللی IPSOS، هم فقط ۲۲ درصد شهروندان ژاپنی فکر می‌کنند بازی‌های المپیک باید برگزار شود. در میان کشورهای مورد بررسی، کره جنوبی با ۱۴ درصد کمترین اشتیاق را برای برگزاری المپیک دارد.

این شرکت روزهای ۲۱ می تا ۴ ژوئن (۳۱ اردیبهشت تا ۱۴ خرداد) ۱۹ هزار و ۵۱۰ نظرسنجی از ۲۸ کشور جهان درباره بازی‌های المپیک توکیو انجام داده است. سوالات مطرح شده سعی در سنجش میزان حمایت از برگزاری این رویداد در حین بحران کرونا و همچنین میزان علاقه به بازی‌های المپیک داشت.

براساس آمار منتشر شده، ۴۳ درصد اعتقاد داشتند بازی‌ها باید برگزار شود که در این بین ترکیه با ۷۱ و عربستان با ۶۶ درصد بیشترین علاقمندی را داشتند.

در این نظرسنجی که آیا المپیک فرصتی مهم برای گردهم آمدن جهان به دنبال همه گیری کروناست، ترکیه و عربستان با ۸۱ درصد موافق این موضوع بودند در حالی که در ژاپن این موافقت ۳۱ درصد بود.

در ۲۸ کشور (۱۱ اروپایی، ۸ آمریکایی، ۷ آسیایی و آفریقای جنوبی و استرالیا) مورد بررسی، بیشترین علاقه به بازی‌های المپیک در هند بود که ۷۰ درصد گفتند "علاقه مند" یا "بسیار علاقه مند" هستند. کمترین میزان در بلژیک با ۲۸ درصد و کره جنوبی با ۳۰ درصد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول