اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

از بهانه ای به نام کرونا تا وطن فروشی در هندبال/چرا برخی مربیان به ایران نیامدند؟

رئیس فدراسیون هندبال دلایل عدم حضور مربیان مطرح جهان در کشورمان را شفاف سازی کرد.

از بهانه ای به نام کرونا تا وطن فروشی در هندبال/چرا برخی مربیان به ایران نیامدند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فدراسیون هندبال ایران مدتی است که به دنبال جذب یک مربی مطرح خارجی برای تیم ملی کشورمان است. در این راستا علیرضا پاکدل با گزینه های زیادی وارد مذاکره شد اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است.

وی در مجمع عمومی فدراسیون هندبال موضوعاتی را مطرح کرد که قطعا برای اهالی هندبال جالب توجه بود. او با چندین مربی مطرح خارجی وارد مذاکره شد اما هر کدام از آنها به دلایل از جمله شیوع کرونا در ایران حاضر به حضور در کشورمان نشدند؛ البته به گفته پاکدل برخی شیطنت های بین المللی و وطن فروشی ها هم موجب شد تا برخی از گزینه ها حاضر به سفر به ایران نشوند.

در ادامه نگاهی به رزومه مربیانی که پاکدل با آنها مذاکره کرده است را بررسی خواهیم کرد:

آرون کریستنسون؛ او آگوست 2012 تا ژانویه 2016 سرمربی تیم ملی هندبال ایسلند بود. در سال 2018 سرمربی بحرین شد. او به عنوان بازیکن 85 بازی برای ایسلند انجام داد و 128 گل به ثمر رساند. همراه با تیم ملی ایسلند به عندر مسابقات هندبال قهرمانی اروپا در سال 2002 به نیمه نهایی راه یافت.

پاکدل درمورد دلیل عدم حضور او در ایران گفت: آرون کریستنسون ۸ ماه وقت ما را گرفت و در نهایت گفت که خانواده اش اجازه فعالیتش را در ایران نمی‌دهد و منتفی شد.

فرناندو باربیتو دلگادو؛ وی بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا بوده است. از سال 2009 تا 2013 به عنوان مربی روی نیمکت تیم ملی کشورش نشست. او از سال 2013 تا 2015 هدایت تیم ملی بحرین را برعهده گرفت. در سال های 2017 و 2018 سکان هدایت عربستان را در دست گرفت. در سال 2019 هم باربیتو سرمربی تیم ملی امارات شد. او همچنین از سال 2019 تا 2021 هم به عنوان مربی بارسلونا فعالیت کرد.

رئیس فدراسیون هندبال درمورد دلیل عدم توافق با وی تصریح کرد: دلگادو اسپانیایی بود که تا قرداد پیش رفتیم در عدد قرارداد هم توافق کردیم اما در نهایت به دلیل پیک قرمز کرونا قبول نکرد. 

اسلاوکو گولوژا؛ وی در فرانسه برای پاری سن ژرمن و در مجارستان برای وزپرم بازی کرد. او عضوی از تیم ملی کرواسی بود که دو بار مدال طلای المپیک (1996 و 2004) را کسب کرد. اسلاوکو در مسابقات جهانی مدال طلا در 2003، مدال نقره در 1995 و 2005 و در مسابقات قهرمانی اروپا مدال برنز در سال 1994 را کسب کرد.
وی مربی تیم ملی کرواسی در سال های 2006 تا 2010 بود. او در سال 2010 سرمربی تیم ملی کرواسی شد و در سال 2012 مدال برنز مسابقات قهرمانی اروپا را به دست آورد. او همچنین به المپیک 2012 و پیکارهای مسابقات جهانی 2013 رسید. در سال 2015 هم از تیم ملی کرواسی جدا شد. 

پاکدل در خصوص دلیل عدم حضور وی کشورمان گفت: او سرمربی تیم ملی کرواسی است  اما اخیرا گفت در کنار باشگاهش با تیم ملی ادامه خواهد داد و خواست ۵ اردوی خارجی داشته باشد که این شرایط برای ما که میزبان هستیم منطقی نبود.

دیوید دیویس کامارا؛ این مربی 44 ساله توانسته است 4 عنوان قهرمانی اروپا و 6 عنوان قهرمانی اسپانیا و همچنین قهرمانی در مسابقات جهانی 2005 را کسب کند. دیویس در سال 2017 به عنوان مربی تیم ملی روسیه کار کرد و در سال 2018 هم هدایت تیم ملی مصر را برعهده گرفت.  در کارنامه وی مدال برنز مسابقات المپیک 2008 پکن هم به چشم می خورد.

پاکدل درخصوص شرایط این مربی عنوان کرد: اولین گزینه ما دیوید دیویس کامارا بود که نخواست باشگاه خود را کنار بگذارد که ما قبول نکردیم. او نمی‌خواست تنها با یک تیم ملی کار کند و می‌خواست در کنار باشگاه فعالیت کند. 

زلاتکو بابیچ؛ وی در سال 2006 از دنیای بازی خداحافظی کرد. بابیچ کارش را به عنوان مربی در تیم ملی کرواسی آغاز کرد و با این تیم توانست مدال برنز مسابقات قهرمانی اروپا 2012، مدال برنز بازی های المپیک 2012 و مدال برنز مسابقات جهانی 2013 و مدال نقره بازی های مدیترانه 2013 را به دست آورد. در سال 2015 وی به عنوان سرمربی تیم ملی کرواسی منصوب شد و تیم را در مسابقات قهرمانی اروپا 2016، المپیک 2016 و مسابقات جهانی 2017 هدایت کرد و در سال 2017 از سمت خود کنار رفت.

پاکدل در خصوص این مربی گفت: یکی از گزینه های ما بابیچ سرمربی تیم ملی کرواسی بود بعد از چند ماه گفت می‌توانم قراردادم را با باشگاه یک ساله کنم که با باشگاه مذاکره کرد و بعد اعلام‌کرد که باشگاه قبول نکرده است و حضورش منتفی شد. 

ولادیمیر سولا؛ این مربی 52 ساله است. پست تخصصی وی دروازه بان بوده و در المپیک 2004 هم حضور داشت و در سال 2008 هم از دنیای بازی خداحافظی کرد. او از سال 2011 تا 2012 و 2017 تا 2018 به عنوان مربی دروازه بان های تیم ملی کرواسی فعالیت کرد. در سال های 2013 تا 2017 به عنوان سرمربی تیم الدحیل قطر بود. از سال 2017 هدایت تیم دوبراوای کرواسی را برعهده گرفت. سال 2020 هم سرمربی زاگرب شد. او دارنده مدال طلای المپیک 2004 آتن همراه با تیم ملی کشورش است. در المپیک 2012 لندن هم به عنوان مربی دروازه بان ها توانست با تیم ملی کرواسی مدال برنز را به دست بیاورد. او دارنده مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان در سال های 1995 و 2005 و مدال طلای 2003 است.

رئیس فدراسیون هندبال در مورد شرایط سولا گفت: او مدال طلای المپیک را دارد  و سرمربی تیم ملی جوانان کرواسی نیز بود که هنوز با او در حال مذاکره هستیم.

میشل بیگلر؛ این مربی 60 ساله از سال 2016 تا 2018 هدایت تیم ملی لهستان را برعهده داشت. از سال 2016 تا 2018 هم به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال بانوان آلمان کار کرد. او همراه با تیم ملی لهستان عنوان ششمی مسابقات قهرمانی اروپا را کسب کرد. مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان هم از دیگر افتخارات وی است. او همچنین در سال 2017 همراه با تیم ملی لهستان عنوان هفتمی مسابقات قهرمانی اروپا را به دست آورد.

پاکدل درمورد شرایط این مربی عنوان کرد: او قرار بود سه شنبه هفته قبل به ایران بیاید اما طی ۱۰ ساعت قرارداد منتفی شد که در حال جمع آوری اطلاعات هستیم تا ببینیم چه کسی شیطنت کرد تا نتوانیم مربی خارجی داشته باشیم. خیلی بد است که یک نفر حاضر شود که وطن فروشی کند تا نتوانیم سرمربی خوب خارجی را جذب کنیم. هر زمان که مطمئن شویم همه چیز را عنوان خواهیم کرد. 

رئیس فدراسیون هندبال گفت: ما در حال مذاکره با دو گزینه هستیم. با کمک کمیته فنی دستیاران ایرانی را مشخص می‌کنیم تا زمان را از دست ندهیم و اردوها را شروع کنیم. البته هنوز دیر نشده تیم‌های ملی همچون قطر هم دو ماه به مسابقات اردوها را شروع می‌کنند. اما به هر حال اردوها را با کادر ایرانی آغاز می‌کنیم تا با گزینه خارجی به توافق برسیم.

اهالی هندبال امیدوار هستند که تکلیف سرمربی تیم ملی هندبال زودتر مشخص شود تا یک بار دیگر شاهد موفقیت های این رشته باشند. هندبال ایران باید خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا آماده کند. پس از اعطای میزبانی بیستمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی جهان به ایران، فدراسیون هندبال کشورمان بنا به درخواست کنفدراسیون هندبال آسیا طی نامه ای چند شهر را به عنوان گزینه های برگزاری این رقابت ها معرفی کرد که کنفدراسیون هندبال آسیا از بین شهرهای معرفی شده، تهران و سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی «آزادی» را به عنوان میزبان بیستمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی مردان آسیا معرفی کرد.

بر این اساس این رقابت ها از یکم تا 12 بهمن ماه سال جاری با حضور قدرت های هندبال آسیا برگزار خواهد شد. طبق سنوات گذشته قرعه کشی این رقابت ها پس از اعلام آمادگی کشورها، حدود یک ماه قبل از مسابقات با حضور نمایندگان کنفدراسیون هندبال آسیا در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول