اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«کمک مؤمنانه» به سبک موکب‌داران/ کمک ۸ میلیاردی به نیازمندان خراسان‌جنوبی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی از کمک ۸ میلیارد تومانی موکب‌های استان طی رزمایش مؤمنانه خبر داد و خاطرنشان کرد: موکب‌های اربعین با مشارکت خیران نیکوکار برای کمک مؤمنانه برنامه‌ریزی کردند و هر آنچه در توان داشتند به کمک قشر‌های آسیب‌پذیر شتافتند.

«کمک مؤمنانه» به سبک موکب‌داران/ کمک ۸ میلیاردی به نیازمندان خراسان‌جنوبی

موسی جوینده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به اینکه مردم خراسان‌جنوبی، مردمی متدین و ‌ولایتمدار هستند و در کمک به بازسازی اعتاب مقدسه پیش‌رو هستند، اظهار داشت: سرانه میزان کمک به عتبات در کشور  به ازای هر نفر ۲ هزار تومان است که این مبلغ در خراسان‌جنوبی به ازای هر نفر ۶ هزار و ۸۰۰ تومان است.

سال گذشته ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند که این رقم بیش از تعهد سالانه استان بوده است

 

وی با اشاره به اینکه تعهد استان در سال گذشته ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بود، بیان داشت: مردم استان سال گذشته ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند که این رقم بیش از تعهد سالانه استان بوده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی مطرح کرد: در شرایط کرونا و مسائل اقتصادی، افزیش ۳۵ درصدی مشارکت مردم در بازسازی اماکن مقدسه قابل تقدیر است و نشان از اعتقادات قوی مردم منطقه و ارادت خالصانه آنان به ائمه اطهار (ع) دارد.

هیچ پروژه‌ای در عتبات عالیات تعطیل نشد

جوینده با تأکید بر اینکه هیچ پروژه‌ای در عتبات عالیات به دلیل شیوع کرونا تعطیل نشده و اقدامات بازسازی اماکن مقدسه همچنان ادامه دارد، افزود: کمک‌های مردم استان در زمینه احداث و تکمیل صحن حضرت فاطمه الزهرا در حرم امام علی(ع)، صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلی و صحن امام باقر(ع) در شهر مقدس کاظمین هزینه شده است.

وی با اشاره به اعزام نیروی کار جهت کمک به ساخت اعتاب مقدسه طی سال گذشته اشاره و عنوان کرد: سال گذشته ۴۰۰ نیروی کار شامل سنگ‌کار، کاشی‌کار و کارگر ساده به کشور عراق با رعایت ضوابط بهداشتی اعزام شدند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی به نقش‌آفرینی موکب‌های استان در دوران کرونا و کمک‌های مؤمنانه اشاره و بیان داشت: مواکب خراسان‌جنوبی داز ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون خوب درخشیدند و در بسیاری از شهرها پیشگام بودند.

کمک ۸ میلیارد تومانی موکب‌های استان

جوینده اضافه کرد: اوایل شیوع کرونا موکب‌های اربعین علاوه بر توزیع ماسک و لباس مورد نیاز کادر درمان، اقدام به تهیه و توزیع مواد ضدعفونی، غذای گرم، بسته معیشتی، جهیزیه و غیره کردند و بین نیازمندان توزیع شد.

موکب‌های اربعین با مشارکت خیران نیکوکار برای کمک مؤمنانه برنامه‌ریزی کردند و هر آنچه در توان داشتند به کمک قشر‌های آسیب‌پذیر شتافتند

 

وی از کمک ۸ میلیارد تومانی موکب‌های استان طی رزمایش مؤمنانه خبر داد و خاطرنشان کرد: موکب‌های اربعین با مشارکت خیران نیکوکار برای کمک مؤمنانه برنامه‌ریزی کردند و هر آنچه در توان داشتند به کمک قشر‌های آسیب‌پذیر شتافتند تا بخشی از آلام و مشکلات خانواده‌های کم‌بضاعت و آسیب‌دیده از کرونا برطرف شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی در ادامه با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای اربعین امسال، گفت: موکب‌های خراسان‌جنوبی باید آمادگی کامل برای برگزاری اربعین ۱۴۰۰ داشته باشند تا در صورت صدور مجوز از سوی ستاد، مشکلی برای حضور در مراسم و برپایی موکب‌ها وجود نداشته باشد.

فعالیت ۴۸ موکب ثبت شده

جوینده تبیین کرد: ۴۸ موکب ثبت شده خراسان‌جنوبی در ایام اربعین به زائران امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند که از این تعداد ۹ موکب در داخل استان جهت خدمت به زائران پاکستانی، ۴ موکب در مسیر نجف تا کربلا و مابقی در شهر کاظمین مستقر می‌شوند.

در صورت اجازه مسئولان برای برگزاری بدون محدودیت مراسم، موکب‌های استان با تمام ظرفیت به مناطق مشخص‌شده اعزام و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد

 

وی مطرح کرد: در صورت اجازه مسئولان ذی‌ربط برای برگزاری بدون محدودیت مراسم، موکب‌های استان با تمام ظرفیت به مناطق مشخص‌شده در مرز، مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا و شهرهای زیارتی عراق اعزام خواهند شد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: موکب‌داران باید آمادگی برای صفر تا صد برنامه‌ها را داشته باشند و برای تهیه وسایل سرمایشی مانند پنکه آبپاش، کولر گازی، یخچال‌های یخ‌ساز، یخچال نگهداری مواد غذایی، ملافه و سایر وسایل مورد نیاز پیش‌بینی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول