اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افزایش آمار ازدواج و کاهش فرزندآوری در خراسان‌جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی از کاهش فرزندآوری و افزایش ازدواج در استان خبر داد و گفت: میزان ولادت در استان ۶.۱ درصد کاهش و آمار ازدواج ۱۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش آمار ازدواج و کاهش فرزندآوری در خراسان‌جنوبی

علیرضا مهرآور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، به تشریح آمار وقایع حیاتی طی سه ماهه نخست امسال پرداخت و اظهار داشت: طی این مدت ۳ هزار و ۶۷۰ واقعه ولادت در استان قبت شد که از این تعداد یک هزار و ۸۸۳ نوزاد پسر و یک هزار و ۷۸۷ نوزاد دختر در استان متولد شدند.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۵ پسر متولد شدند، بیان داشت: در این مدت ۳۵ مورد دوقلوزایی و یک مورد سه قلوزایی در استان ثبت شده است.

کاهش ۶.۱ درصدی ولادت

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی از کاهش ۶.۱ درصدی ولادت‌ها در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و مطرح کرد: از مجموع این ولادت‌ها، دو هزار و ۴۱۷ واقعه در شهر‌ها و یک هزار و ۲۵۳ واقعه در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

مهرآور تصریح کرد: امیرعلی، امیرحسین، محمد، علی و ابوالفضل به ترتیب بیشترین فراوانی نام را بین نوزادان پسر و فاطمه، فاطمه‌زهرا، زینب، حلما و زهرا به ترتیب بیشترین فراونی نام نوزادان دختر بوده است.

طی سه ماهه نخست امسال ۲ هزار ۱۹۴ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که از این تعداد یک هزار و ۴۷۳ واقعه در مناطق شهری و ۷۲۱ واقعه در مناطق روستایی است

 

وی از ثبت ۲ هزار ۱۹۴ واقعه ازدواج در استان خبر داد و مطرح کرد: از این تعداد یک هزار و ۴۷۳ واقعه در مناطق شهری و ۷۲۱ واقعه در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی عنوان کرد: در بیش از ۸۱ درصد ازدواج‌های ثبتی در سه ماهه نخست امسال زوج بزرگتر از زوجه، در ۱۱ درصد ازدواج‌ها زوجین هم سن بوده و در  ۷.۶ درصد ازدواج‌ها نیز زوجه از زوج بزرگتر بوده است.

افزایش ۱۸ درصدی ازدواج

مهرآور از افزایش ۱۸ درصدی ازدواج در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: نرخ ازدواج سال گذشته در استان ۸.۷ درصد بوده که این رقم در کشور ۶.۸ درصد است و از این نظر خراسان‌جنوبی رتبه دوم کشوری است.

وی میانگین سن ازدواج مردان را  ۲۷ سال و خانم‌ها ۲۱.۱ سال  ذکر و تبیین کرد: سال گذشته شهرستان درمیان با ۲۹/۲ درصد بیشترین رشد ازدواج و نهبندان با ۳/۵ درصد، کمترین رشد ازدواج را در استان داشت.

آخرین وضعیت صدور کارت ملی

۵۸۱ هزار و ۲۰۰ نفر از مردم استان نسبت به ثبت‌نام کارت هوشمند ملی اقدام و ۱۹ هزار و ۴۸۰ نفر هنوز برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام نکردند

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی در ادامه به فرآیند صدور کارت ملی هوشمند اشاره و بیان داشت: ۵۸۱ هزار و ۲۰۰ نفر از مردم استان نسبت به ثبت‌نام کارت هوشمند ملی اقدام کردند و همچنین ۱۹ هزار و ۴۸۰ نفر از واجدین شرایط هنوز برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام نکردند.

مهرآور از صدور ۷ هزار و ۳۳ فقره کارت هوشمند ملی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: افراد متقاضی برای دریافت کارت هوشمند ملی خود به نشانی که به شماره همراه آنان ارسال شده است، مراجعه کنند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول