اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

حضور تماشاچیان در فینال یورو 2020 میان تاخت و تاز کرونای دلتا/ انتقاد گسترده متخصصان از برداشتن محدودیت‌ها در انگلیس

در حالی که انگلیس با موج جدید ابتلا به کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، شب گذشته فینال رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ بدون اعمال هیچ محدودیتی در این کشور برگزار شد.

حضور تماشاچیان در فینال یورو 2020 میان تاخت و تاز کرونای دلتا/ انتقاد گسترده متخصصان از برداشتن محدودیت‌ها در انگلیس

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس - شهین مردانی؛ بسیاری از کشورهایی که در هفته‌های اخیر با بیشترین موج کووید۱۹ روبه‌رو شده‌اند، در بالاترین میزان واکسیناسیون در جهان قرار دارند. سازمان جهانی بهداشت در هشدارهای متعدد تاکید کرده است، با توجه به شیوع سویه دلتا، عمل به محدودیت‌ها لازمه کنترل بیماری کروناست . اما در حالیکه انگلیس با موج جدید ابتلا به کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، شب گذشته فینال رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ بدون اعمال هیچ محدودیتی در این کشور برگزار شد. رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ که به دلیل پاندمی کرونا با یک سال تعویق مواجه شد، هم اکنون در ۱۱ کشور اروپا در حال برگزاری است و ۹ شهر میزبان این تورنمنت برای شهروندان سایر کشورها به منظور حضور در ورزشگاه‌ها، معافیت قرنطینه صادر کرده‌اند.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس از ابتدای ماه جاری

 

* هشدار دانشمندان به برگزاری جشن‌های یورو ۲۰۲۰

صدها هزار هوادار از سراسر انگلیس و فراتر از آن برای تماشای مسابقات در ورزشگاه ومبلی لندن برای تماشای فینال مسابقات یورو ۲۰۲۰ آمدند و این تنها بخشی از تجمع مردم برای تماشای مسابقه بوده است؛ بسیاری از تجمع‌های دیگری در مکان‌های مختلف با تعداد گسترده برای تماشای بازی دیشب صورت گرفته که می‌تواند سلامت مردم را بیش از زمان دیگری تهدید کند. دانشمندان هشدار داده‌اند که جشن‌های یورو ۲۰۲۰ همه گیری در انگلیس را افزایش می‌دهد؛ تقریباً ۲ هزار مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در اسکاتلند با یورو ۲۰۲۰ مرتبط بوده است.

دانشمندان هشدار داده‌اند که جشن‌های یورو ۲۰۲۰ همه گیری در انگلیس را افزایش می‌دهد.

بهداشت عمومی اسکاتلند گفته که دو سوم از ۱،۹۹۱ عفونت در افرادی که برای بازی تیم ملی با انگلیس در ۱۸ ژوئن به لندن سفر کرده‌اند ، شناسایی شده است.در همین حال پل هانتر، استاد پزشکی در دانشگاه «East Anglia» گفت که تقریباً ۱۰ روز پس از اولین مسابقه هر کشور در یورو ۲۰۲۰، تعداد موارد در انگلیس، اسکاتلند و ولز افزایش آشکاری دارد.

پل هانتر پیش از این گفته بود، کاملاً واضح بود که در هر سه کشور مادر هفته به هفته نرخ افزایش تعداد در حال کند شدن است و به نظر می رسد که ممکن است شاهد صعود دوباره شمار مبتلایان باشیم؛ براساس آمار در انگلیس، موارد برای هفته منتهی به ۲۰ ژوئن ۳۲ درصد افزایش یافته و تا ۲ جولای ( ده روز پیش)، به طور میانین افزایش ۷۴ درصدی مبتلایان طی شده است.

حضور فشرده جمعیت بعد از پایان بازی در لندن

 

* با وجود شیوع سویه دلتا، انگلیس محدودیت‌های کرونایی را لغو می‌کند

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هفته گذشته اعلام کرد، دولت می‌تواند حتی با وجود افزایش موارد بستری در بیمارستان، محدودیت‌ها از جمله قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی و الزام به پوشیدن ماسک را به طول کامل لغو کند؛ وی اضافه کرد: دولت قصد دارد به مردم اجازه دهد تا خودشان تصمیم بگیرند که چگونه با روابط اجتماعی خود کنار بیایند.

* انگلیس دومین کشور اروپایی با بیشترین مرگ و میر در اثر کرونا 

انگلیس که با ۱۲۸ هزار مورد مرگ و میر پس از روسیه بیشترین آمار قربانیان کرونا در اروپا را به خود اختصاص داده خود را برای خروج تدریجی از سومین قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی آماده می‌کند.وزیر حمل و نقل انگلیس  نیز روز پنجشنبه در راستای راهبرد دولت برای کاهش محدودیت‌های کرونایی اعلام کرد که مقررات ورود به این کشور از نوزدهم جولای (۲۸ تیر) برای مسافرانی که دو نوبت واکسن‌ ضد کرونا زده‌اند آسان می‌شود.«گرنت شپس» با ایراد سخنانی در پارلمان انگلیس توضیح داد که التزام به قرنطینه برای آن دسته از مسافرانی که از مناطق کم خطر کرونایی (فهرست زرد) وارد کشور شده و هر دو نوبت واکسن ضد کرونا را دریافت کرده‌اند برداشته می‌شود. همچنین افراد زیر ۱۸ سال که واکسن نزده‌اند نیازی به قرنطینه نخواهند داشت.

 

آلودگی خیابان‌های لندن بعد از پراکنده شدن جمعیت انبوه تماشاچیان

 

* گسترش «دلتا» در انگلیس

سازمان بهداشت انگلیس که فعالیت انواع ویروس کرونا در این کشور را تحت نظر می‌گیرد اعلام کرد کارشناسان معتقدند ویروس کرونا از نوع دلتا یا همان ویروس جهش یافته هند هم اکنون در حال گسترش در انگلیس است. این سازمان یادآور شده بیمارانی که به ویروس کرونا از نوع دلتا مبتلا شده‌اند با خطر بیشتری هنگام بستری شدن مواجه هستند. با غالب شدن این ویروس در سرتاسر انگلیس، همه باید احتیاط بیشتری بکنند؛ فاصله اجتماعی و رعایت محدودیت‌ها لازمه کنترل گونه دلتای ویروس کرونا است.

* جوانان در معرض خطر کرونای دلتا به دلیل تاخیر در واکسیناسیون

براساس داده‌های موجود، شمار مبتلایان روزانه در انگلیس به سرعت افزایش یافته و شمار آنان تقریبا ۱۰ برابر یک و ماه و نیم گذشته شده است؛ چرا که علاوه بر کاهش محدودیت‌های مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا، سویه دلتا، به ناگهان در میان مردم انگلیس که در راس آنان قشر جوان قرار دارند، گسترش یافته است؛ تأخیر در واکسیناسیون جوانان منجر به ابتلای بیشتر این قشر به گونه بسیار مسری دلتا شده است. وزارت بهداشت عمومی انگلیس اعلام کرده، قدرت سرایت پذیری گونه دلتای ویروس کرونا، ۱.۶ برابر بیشتر از گونه آلفا است که از زمستان سال گذشته در انگلیس انتشار یافته است. گونه جهش یافته ویروس کرونای هندی اواخر ماه مارس در انگلیس تایید شده است.

* مسابقه موج سوم کرونا  و واکسیناسیون/انگلیس بالاترین  میزان عفونت‌های هفتگی طی چهار ماه اخیر

دولت انگلیس از سوی شرکت‌های گردشگری  تحت فشار زیادی قرار دارد تا در آستانه تعطیلات تابستانی و آغاز فصل سفرهای تفریحی محدودیت‌های مسافرتی را دست‌کم برای شهروندانی که هر دو واحد واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند کاهش دهد.

پروفسور آدام فین از دانشمندان مشاوره دهنده به دولت انگلیس در زمینه کرونا گفته است که موج سوم همه گیری در این کشور قطعا در جریان است.

پروفسور آدام فین از دانشمندان مشاوره دهنده به دولت انگلیس در زمینه کرونا گفته است که موج سوم همه گیری در این کشور قطعا در جریان است. او که یکی از اعضای کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی انگلیس هم هست گفته در زمان حاضر مسابقه‌ای بین واکسیناسیون و موج سوم گونه هندی ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.  براساس امار و ارقام منتشر شده انگلیس بالاترین  میزان عفونت‌های هفتگی طی چهار ماه اخیر را پشت سر می‌گذارد، تخمین زده می‌شود که از هر ۱۶۰ نفر در انگلیس یک نفر در هفته منتهی به ۳ ژوئیه ( هفته گذشته)  مبتلا به کوید ۱۹ باشد، زیرا موارد در سراسر انگلیس رو به افزایش است.

 

منابع:

  • gov.uk/guidance/covid-19-coronavirus-restrictions-what-you-can-and-cannot-do
  • https://www.independent.co.uk/news/science/euros-final-england-italy-covid-cases-b1881156.html
  • https://mydroll.com/euro-2020-celebrations-driving-up-covid-cases-across-uk-scientists-say/
  • cidrap.umn.edu/news-perspective/2021/06/youth-delta-variant-behind-uk-covid-surge
  • newscientist.com/article/2237475-covid-19-news-england-sees-highest-weekly-infections-in-four-months/

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول