اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۱۰ رشته قنات در خراسان‌جنوبی احیا می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: براساس قول مساعد خیرین و کمک خود مردم تلاش داریم ۵ رشته قنات در شهرستان سربیشه و ۵ رشته قنات در شهرستان نهبندان احیا کنیم.

۱۰ رشته قنات در خراسان‌جنوبی احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا رضایی ظهر امروز در دیدار با فرماندار نهبندان، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر سعی دارد حمایت خیرین را به سمت و سوی امور پایدار پیش ببرد.

وی با بیان اینکه در همین راستا احیای قنوات، کمک به مجتمع‌های آب و تأمین آب پایدار در روستاها در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: براساس قول مساعد خیرین و کمک خود مردم تلاش داریم ۵ رشته قنات در شهرستان سربیشه و ۵ رشته قنات در شهرستان نهبندان احیا شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به نقش‌آفرینی هلال‌احمر در دوران کرونا اشاره و اعلام کرد: در این راستا برای شهرستان نهبندان در اولین مرحله مبلغ ۳۶ میلیون تومان اعتبار حمایتی به صورت ماهانه در بخش دارو و درمان اختصاص یافته است.

رضایی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تمامی خدمات هلال‌احمر در روستاها از سوی خانه‌های هلال روستایی انجام شود و تمامی نیازمندان در حوزه درمان، توانبخشی و دارو می‌توانند از خدمات رایگان جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند شوند.

«مجید بیکی» فرماندار شهرستان نهبندان نیز با تأکید بر اینکه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری توجه به شهرستان نهبندان باید ویژه باشد، گفت: امسال سال خشکی برای دامداران و کشاورزان است لذا باید به این قشر توجه بیشتری شود.

وی از امضای تفاهم‌نامه همکاری فرمانداری نهبندان، جمعیت هلا‌ل احمر و سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد و گفت: وجود بادهای ۱۲۰ روزه و اقلیم خشک نهبندان در کنار کاهش نزولات آسمانی خسارت‌های جدی به بخش کشاورزی و دامپروری این منطقه وارد کرده است.

فرماندار شهرستان نهبندان با بیان اینکه نیات بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر در راستای توسعه و پیشرفت مناطق محروم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه‌های محرومیت‌زدایی بین دستگاه‌های اجرایی آن هم در شرایطی که مردم شرایط اقتصادی سختی دارند، موجب دلگرمی و رضایت مردم می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول