اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

صلاحی: هفته حجاب و عفاف صرف کار نمایشی نیست/ برگزاری گردهمایی دختران «حاج قاسم»

دبیر کارگروه مردمی حجاب و عفاف خراسان‌جنوبی گفت: حجاب مسئله‌ای نیست که محدود به یک هفته و انجام کارهای نمایشی باشد؛ همانطور که آیت‌الله عبادی تأکید کردند «خدمت به حجاب و عفاف خدمت به اسلام است» لذا باید در طول ایام سال بر روی این قضیه کار کنیم.

صلاحی: هفته حجاب و عفاف صرف کار نمایشی نیست/ برگزاری گردهمایی دختران «حاج قاسم»

هاشم صلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد، اظهار داشت: ۲۱ تیرماه به مناسبت واقعه خونین مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ به‌عنوان روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه واقعه مسجد گوهرشاد در اعتراض به یکسان‌سازی حجاب و کشف حجابی که قبلا در قم اتفاق افتاده بود رقم خورد، بیان داشت: با مقاومت مردم در مقابل این قانون، این واقعه در تاریخ ماندگار شد.

دبیر کارگروه مردمی حجاب و عفاف خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه وظیفه ما این است که در طول سال هفته حجاب و عفاف را گرامی بداریم، اضافه کرد: حجاب مسئله‌ای نیست که محدود به یک هفته و انجام کارهای نمایشی باشد؛ همانطور که آیت‌الله عبادی تأکید کردند «خدمت به حجاب و عفاف خدمت به اسلام است» ما هم باید این مهم را جزو مسائل اصلی جامعه بدانیم و در طول ایام سال بر روی این قضیه کار کنیم.

صلاحی با اشاره به راه‌اندازی مجموعه فروشگاهی «زندگی بهشتی» در مرکز شهر بیرجند، گفت: در این نمایشگاه انواع مانتو و چادر، پوشاک مردانه، ملزومات حجاب، مواد غذایی سالم، مواد بهداشتی و آرایشی سالم و گیاهی و نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی عرضه می‌شود.

تشریح برنامه‌های هفته حجاب و عفاف

وی به تشریح برنامه‌های هفته حجاب و عفاف پرداخت و مطرح کرد: برای تشکیل دولت اسلامی نیاز داریم کارها را مردمی کنیم یعنی مردم برای مردم کار کنند لذا در همین راستا تلاش کردیم برنامه‌های هفته حجاب و عفاف را با محوریت مردم برگزار کنیم.

دبیر کارگروه مردمی حجاب و عفاف خراسان‌جنوبی رونمایی از فروشگاه اینترنتی ملزومات حجاب و عفاف و محصولات فرهنگی را از جمله برنامه‌های این هفته ذکر و مطرح کرد: در مجموعه زندگی بهسشتی کارگاه تولیدی چادر با طراحی و مدل‌های روز را انجام می‌دهیم.

صلاحی با اشاره به مافیای پارچه چادر مشکی و گران بودن چادر، تبیین کرد: یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها همواره گران شدن قیمت پوشاک و به ویژه برای خانم‌ها چادر است که در حال حاضر پوشاک و چادر ایرانی با قیمت بسیار پایین‌تر و کیفیت بالاتر از نوع خارجی خود در این مجموعه عرضه می‌شود.

چادر ۱۰۰ درصد ایرانی

وی با اشاره به بازی‌های رسانه‌ای برخی سودجویان برای منفعت شخصی خود در خصوص کیفیت چادرهای خارجی نسبت به نمونه ایرانی، گفت: برخی پارچه‌های ایرانی کیفیت آن‌ها از نمونه خارجی خیلی بهتر است و تمام چادرهای عرضه شده در این نمایشگاه ۱۰۰ درصد ایرانی و از با کیفیت‌ترین نوع پارچه است.

دبیر کارگروه مردمی حجاب و عفاف خراسان‌جنوبی از تخفیف ۲۰ درصدی ملزومات حجاب و عفاف در فروشگاه «زندگی بهشتی» خبر داد و گفت: این کار را مصداق یک امر خیر می‌دانیم و به واسطه اینکه از این بابت بتوانیم یک اثرگذاری داشته باشیم این مهم را انجام می‌دهیم و گرنه با این وضعیت اقتصادی و گرانی چادر و غیره این تخفیفات لحاظ شده معقول و منطقی نیست.

صلاحی تقدیر از فعالان حوزه حجاب و عفاف با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، برگزاری گردهمایی دختران «حاج قاسم» با محوریت حیا و عفاف، اجرای میدانی و محله‌ای گروه سرود مصباح با محوریت حجاب را از دیگر برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

مطالبه به حق بانوان

وی خواستار راه‌اندازی یک پارک اختصاصی ویژه بانوان شد و از شهرداری، شورای شهر و مسئولان استانی خواست تا به این مسئله ورود جدی کنند تا بتوانیم به این مطالبه به حق بانوان و خانواده‌ها برای فضای امن و مشخص شده برای بانوان جامه عمل بپوشانیم.

دبیر کارگروه مردمی حجاب و عفاف خراسان‌جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه دائمی و چند منظوره «زندگی بهشتی» صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳:۳۰ و عصر‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۱:۳۰ به روی علاقه‌مندان باز است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول