اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افتتاح ۴ پروژه محرومیت‌زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در بهشهر

۴ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا با حضور سردار مسلمی در هزارجریب بهشهر افتتاح شد.

افتتاح ۴ پروژه محرومیت‌زدایی  قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در بهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران با حضور در بخش هزارجریب شهرستان  بهشهر ضمن دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی مهمترین مشکلات موجود در این مناطق از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان هم از نزدیک بازدید به عمل آورد.

افتتاح از ۴ پروژه عمرانی و  محرومیت‌زدایی این قرارگاه از جمله افتتاح مخزن ذخیره آب کشاورزی و همچنین حضور در آئین طرح جهش تولید گندم در ۲ هزار هکتار از دیم‌زارهای منطقه یانه‌سر و در پایان نیز بازدید میدانی از این طرح جهش تولید گندم سپاه که به واسطه آن و با کمک‌ها و مشاوره‌های علمی و تخصصی در عرصه قرارگاه پیشرفت و آبادانی همراه با  فراهم کردن بازار فروش تضمینی برای محصولات، افزایش و بهره‌وری حداقل دو برابری در برداشت محصول گندم، درآمدزایی بالا و رضایت مندی فوق‌العاده کشاورزان این روستاها را در پی داشته است، از دیگر برنامه‌های سردار مسلمی بود.

 سردار مسلمی در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در منطقه هزارجریب بهشهر اظهار کرد: در پی تاکیدات رهبری در بحث محرومیت‌زدایی و کمک به مردم، با مشارکت و کمک مردم در این منطقه چندین پروژه به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: بهره‌برداری حدود ۱۵ کیلومتر جاده بین مزارع و همچنین دو طرح آبرسانی ۵۰ هزار و ۱۰۰ هزار لیتری در منطقه که جمع اعتبار برای این طرح‌ها یک میلیارد تومان هزینه شده است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه از این مقدار ۳۰۰ میلیون آورده مردمی و ۷۰۰ میلیون تومان از قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه بوده است، خاطرنشان کرد: امروز مردم ولی نعمتان ما هستند آنچه در توان است باید برای مردم هزینه شود، طرح‌های زیادی را در هزار جریب داریم که به مرور انجام می‌شود.

سردار مسلمی ادامه داد: از سال ۹۶ در سه منطقه هزار جریب، دو هزار، پشت‌کوه و کیاسر که به عنوان مناطق هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی بوده است طرح‌هایی در ارتباط با آبرسانی روستایی، کمک به مردم برای افزایش بهره‌وری در محصولات، گیاهان دارویی و جاده بین مزارع داشته‌ایم که همه با کمک و مشارکت مردم به بهره‌برداری می‌رسد.

سردار مسلمی همچنین در حاشیه طرح جهش تولید گندم سپاه در بخش یانه‌سر بهشهر اظهار کرد: در بخش کشاورزی پایلوت‌های زیادی داشتیم که در هزارجریب عمدتا نوع محصولات به صورت سنتی بوده است.

وی افزود: در ابتدا کشت 2هکتار گندم را با همکاری مردم آغاز کردیم در سال ۹۸ حدود ۵۰ هکتار و سال ۹۹ نیز 2هزار و ۱۷ هکتار را زیر کشت بردیم.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: امسال با وجود خشکسالی و کم‌آبی حداقل ۱۰۰ درصد بهره‌وری را در این محصولات داشته‌ایم، این مناطق قابلیت کشت گیاهان دارویی را هم دارد و قرار است ۵۰۰ هکتار زمین را تحت کشت گیاهان دارویی ببریم و در این زمینه استقبال خوبی از سوی مردم انجام شده است.

سردار مسلمی با اشاره به اینکه در ۵۰ هکتار ۲۰۰ درصد بهره‌وری داشتیم، یادآور شد: امسال با توجه به مشکلات و نهاده‌های کشاورزی، کمبود باران ۷۰ درصد پیشرفت بهره‌وری داشتیم و رضایت‌مندی خوبی ایجاد شد.

وی افزود: برای سال زراعی آینده با استقبال مردم حدود ۱۰ هزار هکتار به عنوان هدف و برای سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هم ۲۰ هزار هکتار را نیز در منطقه هزار جریب در طرح گندم سپاه در نظر گرفتیم که بتوانیم به خودکفایی گندم در کل کشور کمک کنیم.

در ادامه آهنگران مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در حاشیه بازدید از طرح جهش تولید گندم سپاه در بخش یانه‌سر بهشهر اظهار کرد: ۳۰ درصد ظرفیت دیم‌زارهای استان مازندران در این بخش وجود دارد و قریب به ۳۰ درصد گندم دیم در اینجا تامین می‌شود.

وی افزود: طبق برآوردهایی که داشتیم توانستیم مدلی را سه سال قبل به سرانجام برسیم و 2هکتار زمین تحقیقاتی را به صورت الگویی و تحقیقاتی انجام دادیم و توانستیم در سال ۹۷ و ۹۸ علیرغم اینکه برف سنگینی هم آمده بود محصول خوبی داشته باشیم و ۱۰۰ درصد افزایش بهره‌وری در آن 2هکتار داشتیم. 

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا ادامه داد: بعد همین مدل را در ۷ روستا با ۲۶ کشاورز در ۵۰ هکتار با همکاری دانشکده منابع طبیعی ساری به صورت الگویی  انجام دادیم که میانگین ۱۴۱ درصد افزایش بهره‌وری داشتیم.

برادران در ادامه با بیان اینکه استقبال از سوی مردم باعث شد این طرح در 2هزار و ۱۷ هکتار عملیاتی شد، بیان کرد: بعد از ۹ ماه تلاش کشاورزان و قرارگاه، اکنون شاهد برداشت هستیم، علیرغم خشکسالی که پیش آمد در ۷۰ درصد از زمین‌هایمان به نتیجه مطلوب رسیدیم و به نوعی نتایج خوبی رقم خورد در برخی جاها تا ۴ تن و نیم هم بهره‌برداری داشتیم.

 وی خاطرنشان کرد: مردم رضایت ویژه‌ای داشتند و توانستیم رونقی را در اشتغال و معیشت مردم ایجاد کنیم که رضایت مردم در این زمینه ملموس است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/غ/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول