اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افزایش ۲۱ درصدی تردد در جاده‌های خراسان‌جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از افزایش ۲۱ درصدی تردد طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: نتایج برگرفته از سامانه‌های هوشمند این مرکز ساعات اوج سفرهای فصل بهار را غالباً در بازه ۱۸ تا ۲۰ نشان می‌دهد.

افزایش ۲۱ درصدی تردد در جاده‌های خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اسدالله جلال‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده‌های ترافیک عبوری، متوسط تردد روزانه سه ماهه ابتدای سال گذشته یک هزار و ۵۱۲ وسیله نقلیه به ازای هر محور بوده که این فاکتور در سه ماهه ابتدای امسال به بیش از یک هزار و ۸۰۰ وسیله نقلیه رسیده است.

وی از افزایش ۲۱ درصدی تردد طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و بیان داشت: همچنین نتایج برگرفته از سامانه‌های هوشمند این مرکز ساعات اوج سفرهای فصل بهار را غالباً در بازه ۱۸ تا ۲۰ نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی مطرح کرد: در همین زمینه از ابتدای بهار بیش از یک میلیون و ۲۷۷ هزار وسیله نقلیه وارد و بیش از یک میلیون و ۲۹۸ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شدند که به‌طور میانگین حدود ۳۵ درصد از این حجم تردد را ناوگان سنگین جاده‌ای به خود اختصاص داده است.

جلال‌زاده ادامه داد: بیشترین حجم سفرهای ورودی به استان از ابتدای بهار به ترتیب با مبدأ استان‌های خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان و اصفهان، و بیشترین حجم سفرهای خروجی از استان نیز به مقاصد همین استان‌ها بوده است.

وی مطرح کرد: افزایش حوادث جاده‌ای از نوع واژگونی نیز معضل دیگری در ترددهای استانی است که به‌دلیل خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بوده که در همین زمینه برنامه‌ریزی و مدیریت سفر در طی مسیر، بهره‌مندی از امکانات مجتمع‌های خدماتی رفاهی، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف ۱۵ دقیقه‌ای بعد از هر دو ساعت رانندگی از جمله راهکارهای سودمند در کاهش تصادفات به شمار می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی عنوان کرد: امیدواریم با اعمال قانون رانندگان متخلف به‌صورت هوشمند به‌وسیله بیش از ۶۰ سامانه ثبت تخلف سرعت می‌تواند امنیت کاربران و مسافرین جاده‌ای که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذارند را افزایش داده و شاهد کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای در محورهای استان باشیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول