اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

6 واکسن کرونا در ایران در حال تولید است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس از در حال تولید بودن ۶ واکسن کرونا در ایران خبر داد.

6 واکسن کرونا در ایران در حال تولید است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، همایون سامه یح، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از موفقیت مشترک ایران و کوبا در خصوص تولید واکسن کرونا، گفت: برخی از خبرگزاری‌ها مدعی شدند که کشور کوبا این واکسن را مختص خود دانسته و همکاری خود را با ایران تکذیب کرده است اما براساس اطلاعات موثقی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرده‌ام و همچنین پیام تبریک سفیر کوبا در خصوص موفقیت مشترک ایران و کوبا، این اخبار و اطلاعات کذب را تکذیب می‌کنم و از این همکاری مشترک خوشحال و خرسند هستم.
 
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ایران ۶ واکسن در حال حاضر در حال تولید است، تصریح کرد: در حال حاضر بودجه‌های مختلفی از سوی دولت جهت تحقیق و تولید واکسن کووید _۱۹ در نظر گرفته شده است که ما به تمامی واکسن‌های تولید داخل امیدوار هستیم اما بهتر این بود که بودجه‌های مورد نظر دو برابر می‌شد و در اختیار ۳ شرکت جهت  تحقیق و تولید واکسن کرونا قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به پیشینه کشور کوبا در حوزه سلامت و پزشکی در دنیا، اظهار داشت: کشور کوبا در خصوص تجهیزات پزشکی و دارویی بسیار قدرتمند عمل کرده، همچنین انستیتو پاستور هم در خصوص تولید واکسن نیز از سابقه درخشانی برخوردار است.

سامه یح  متذکر شد:بنابراین می‌توانیم در خصوص تولید انبوه مشترک واکسن ایران و کوبا امیدوار باشیم که در کنار سایر واکسن‌هایی که در کشور تولید خواهد شد، طی ماه‌های آینده مردم کشورمان واکسینه شده و این ویروس منحوس ریشه کن شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول