اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

شورای شهری که بعد از سال‌ها وظایف خود را به یاد آورد/شهردار تازه سرکار آمده استیضاح می شود

سخنگوی شورای شهر ارومیه از استیضاح شهردار چهارماه ارومیه در 10 روز آینده خبرداد و گفت: در صحن شورای شهر ارومیه اعضا از پاسخ های شهردار ارومیه قانع نشدند، در نتیجه این روند در قالب استیضاح شهردار ادامه خواهد یافت.

شورای شهری که بعد از سال‌ها وظایف خود را به یاد آورد/شهردار تازه سرکار آمده استیضاح می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسین پناهی در سیصد و هفتاده و هشتمین جلسه شورای شهر ارومیه اظهار داشت: صحن شورای اسلامی شهر ارومیه با دستور جلسه سوال از شهردار ارومیه برگزار شد.

پناهی گفت: سوالات مطرح شده توسط رئیس شورای شهر ارومیه در صحن بیان شد و شهردار ارومیه نیز توضیحاتی در رابطه با سوالات مطرح شده دادند.

سخنگویی شورای شهر ارومیه بیان کرد: بعد از پاسخگویی اولیه شهردار ارومیه نسبت به سوالات مطرح شده، اعضای حاضر در شورای شهر ارومیه خواستار ارائه توضحیات بیشتر در خصوص مباحث مختلف مدیریت شهری شدند.

وی خاطرنشان کرد: با خروج مهمان‌ها و اصحاب رسانه از صحن، اعضای شورای شهر ارومیه به توافق آرا از پاسخ‌های شهردار ارومیه قانع نشدند و بر اساس قانون اگر اعضای شورای شهر از پاسخ‌های شهردار قانع نشوند این روند را در قالب استیضاح شهردار پیگیری خواهند.

آماده پاسخگویی به هرگونه سوالات در مدیریت هستم

شهردار ارومیه گفت: اقداماتی که باید در دوره شهردار سابق انجام می‌گرفت، صورت نگرفته است مخاطب برخی از سوالات من نیستم، من از سال ۱۴۰۰ وارد مدیریت شهری شدم.

مجید آقازاده با اشاره به فایل صوتی منتشر شده در فضای مجازی گفت: اگر سخنان و ادبیات بنده در مصاحبه اخیر سخیف بوده است از تمام اعضای شورای شهر عذرخواهی می‌کنم.

شهردار ارومیه تصریح کرد: هرکس سوالی داشته باشد آماده هستم که پاسخگو باشم، اگر سوال داشته باشید ولی نپرسید در روز قیامت شما را رها نخواهم کرد.

نرخ تخلفات در شهرداری افزایش یافته است

رسول اصغرزاده نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نرخ تخلفات در شهرداری امروز افزایش یافته است که نیازمند پیگیری‌های جدی از سوی مدیریت شهرداری است.

وی اظهار داشت:  بدهی‌های شهرداری ارومیه باید از سوی شهردار شفاف‌سازی شود متاسفانه آمار داده شده به ما با آماری که شهردار ارومیه گفت متفاوت است.

اصغر زاده موضوع بدهی شهرداری ارومیه به سازمان تامین اجتماعی و نیز واگذاری ملک شهرداری به تامین اجتماعی با نرخ پایین، عدم معرفی بانک عامل از سوی شهرداری ارومیه موضوعات دیگری بود که در صحن شورای شهر ارومیه مطرح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور نیز گفت: شهرداری ارومیه چرا نباید در مقابل فساد بایستد؟ در مقابل فساد باید ایستادگی کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد:متاسفانه فساد در سیستم پیشگیری شهرداری ارومیه وجود دارد.

موضوع مشکلات اتوبوس‌های بخش خصوصی، قیمت‌گذاری زمین خیابان امام علی (ع)  از موضوعاتی مهمی بود که توسط حجت‌الاسلام خلیل پور مطرح شد.

اعضای شورای شهر انصاف را رعایت کنند

 حسین پناهی دیگر عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در این جلسه اظهار داشت:  سوال از شهردار حق تک تک اعضای شورا است بنده هم در طول مدیریت شهردار مطالبات مردم را پیگیری کردم و خواهم کرد.

وی خطاب به اعضای شورای شهر ارومیه گفت: رعایت انصاف گزینه خوبی است و امیدوارم منافع شهر را در نظر بگیریم.

سوال از شهردار حق اعضای شورای شهر است

عادل فتاحی نیز گفت:  سوال از شهردار حق اعضای شورا است اما در این مدت باقی مانده به دوره پنجم شورا، استیضاح شهردار موجب بروز مشکلات شهری می شود.

انتظاری که از شهردار داشتیم برآورد نشد

 علیزاده امامزاده نیز در جلسه امروز صحن شورا خواستار رفع مشکلات اتوبوس‌های بخش خصوصی در سریع‌ترین زمان ممکن شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های شبانه روزی کارکنان شهرداری گفت: علی رغم اینکه چند ماه است که کارکنان شهرداری حقوق نمی‌گیرند ولی با جان و دل کار می‌کنند.

علیزاده اظهارداشت: ما اعلام نمی‌کنیم که شهردار ارومیه اقداماتی انجام نداده است بلکه ما معتقد هستیم که شهردار ارومیه نتوانسته است انتظاراتی که از شهردار ارومیه را داشتیم را بر آورده کند.

رفع بی انضباطی مالی در شهرداری

 مرتضی پیری نیز دبیر دوم شواری اسلامی شهر ارومیه گفت:  بنده استقلال رای دارم و بر اساس تشخیص خود عمل میکنم.

وی از بی انضباطی مالی سخن گفت و اذعان داشت: بی انضباطی مالی باید در مدیریت شهری باید رفع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس جلسه شورای شهر ارومیه با حضور اصحاب رسانه و تعدادی از اعضای منتخب ششمین دوره انتخابات شورای شهر برگزار شد. نکته جالب توجهی که امروز تعجب اصحاب رسانه و مردم را برانگیخته است این است که ؛شورایی که چندین سال در برابر تخلفات گسترده در شهرداری سکوت کرده و شهردار قبل را استیضاح نکرد، و حتی پس از دستگیری شهردار سابق جرات عزل وی را نداشت چگونه شهرداری را که تنها سه ماه است روی کار آورده استیضاح می‌کند؟

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول