اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

نصرتی: گل‌محمدی باهوش بود که بازی با آلومینیوم را فدای دربی نکرد/بازیکن با شرف تن به تبانی نمی‌دهد

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت: یحیی گل‌محمدی و کادرفنی اش خیلی باهوش بودند که بازی با آلومینیوم را فدای دربی نکردند.

نصرتی: گل‌محمدی باهوش بود که بازی با آلومینیوم را فدای دربی نکرد/بازیکن با شرف تن به تبانی نمی‌دهد

محمد نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره برتری دو بر صفر پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در هفته بیست و هفتم لیگ برتر اظهار داشت: پرسپولیس با این برد گام خوبی برای کسب قهرمانی برداشت. آلومینیوم نشان داد تیم خوب، جنگنده و دونده ای است که قدرت فیزیکی بالایی دارد اما پرسپولیس با وجود غیبت یکی دو بازیکن اصلی اش مثل سید جلال حسینی و عیسی آل کثیر خیلی خوب و مسلط کار کرد. این تیم مستحق کسب سه امتیاز بود.

وی ادامه داد: علیرضا منصوریان به عنوان یک استقلالی قصد داشت به قهرمانی پرسپولیس خدشه وارد کند و همانگونه که خودش کنار زمین آب و تاب زیادی داشت، تیمش هم با تمام قوا به زمین آمد اما در نهایت نتوانست کاری انجام بدهد زیرا پرسپولیس قوی تری تیم غرب آسیا است که اطمینان دارم امسال هم با وجود اینکه باید مراقب تعقیب‌کننده خطرناک و پرمهره ای مثل سپاهان باشد باز هم می تواند قهرمان شود. البته احساس می کنم بازی های سپاهان سخت‌تر است.

مدافع اسبق پرسپولیس درباره دیدار دربی توضیح داد: یحیی گل‌محمدی و کادرفنی اش خیلی باهوش بودند که بازی با آلومینیوم را فدای دربی نکردند. این بازی از قدیم حیثیتی بوده اما استقلال برای رسیدن به قهرمانی بیشتر تحت فشار است. پرسپولیس امسال به احتمال فراوان پنجمین قهرمانی اش را در لیگ برتر به دست می‌آورد اما استقلال برای مرهم گذاشتن روی نتایج نه چندان خوبش در این فصل نیاز به کسب قهرمانی جام حذفی دارد و به همین دلیل فشار زیادی در دربی تحمل می‌کند.

وی در ادامه این گفت و گو در مورد شرایط فعلی پارس جنوبی جم اظهار داشت: یک سری تغییرات در سطح مدیریت باشگاه صورت گرفت اما کما فی‌السابق همان شرایط وجود دارد و اتفاق خاصی نیفتاده است. بچه‌ها حدود 65 درصد دریافتی داشتند و دو بازی مانده که لیگ تمام شود. پنجره نقل و انتقالاتی تیم هم بسته است و به همین خاطر ما هم سعی کردیم از بازیکنان جوانان‌مان استفاده کنیم. چند نفر آن‌ها حتی برای بار اول به میدان می‌رفتند. این بازیکنان اگر درست مورد استفاده قرار بگیرند و هدایت شوند، پتانسیل این را دارند که در آینده به تیم ملی بزرگسالان برسند.

وی با اشاره به بازی مقابل چوکای تالش گفت: نمی‌خواهم از تیم خودم تعریف کنم اما واقعیت این است که دو بازیکن 18 ساله و 20 ساله ما مقابل همین چوکا فقط دو دروازه خالی را نزدند. ما برنامه‌ریزی می‌کنیم که بازیکن در موقعیت گلزنی قرار بگیرد و وقتی این اتفاق می‌افتد یعنی کار درست انجام شده، بحث گلزنی و زدن ضربه آخر هم در آینده درست می‌شود ولی در کل از عملکرد بازیکنان راضی هستم. چوکا یک بار به دروازه ما رسید که در آن هم با شوت 35 متری گل زدند. یک موقعیت نصفه و نیمه هم نداشتند در صورتیکه ما حدود 6 موقعیت مسلم گلزنی داشتیم. باید با اختلاف سه چهار گل بازنده می‌شدند و مساوی برایشان نتیجه خیلی خوبی بود.

نصرتی در خصوص ادامه همکاری با پارس‌جنوبی برای فصل آینده، عنوان کرد: مدیرعامل باشگاه در جمع اعضای تیم صحبت کرد. به خودم هم گفتند برای فصل بعد صحبت کنیم و ما ثبات دوست داریم. اما واقعا ثبات مسلتزم یک سری مسائل است. وقتی پنجره بسته است و نمی‌توانید یارگیری کنید، وقتی یک سری امکانات و زیرساخت ها را نداریم، وقتی زمین چمن مطلوب نداریم، چه ثباتی؟ یک سری امکانات و توجهات برای این تیم که زیر نظر شرکت ملی نفت ایران است باید بیشتر شود.

وی افزود: پیشنهاد تمدید قرارداد داده‌اند اما واقعیت این است که باید مشکلات بررسی شوند. با این شرایط فایده ندارد. فصل گذشته گل ریحان بودم حدود 21 هفته باخت نداشتیم و نیم‌فصل هم در کنار مس رفسنجان قهرمان شدیم اما یکی دو هفته بعد از نیم فصل مدیران ارشد ما زندانی شدند. امسال گل ریحان اولین تیمی بود که با اختلاف سقوط کرد. بحث تبانی و شرطبندی هم برای آن ها به وجود آمد. این اتفاق برای استان البرز خیلی بد است. وقتی تیمی چه در بحث پشتیبانی و چه در بحث فنی درست مدیریت و هدایت نشود این اتفاق می‌افتد. نمی‌گویم این شرایط  برای پارس جنوبی جم وجود دارد اما کم شباهت هم نیست. وقتی نتیجه گرفتیم اما هیچ پاداش و توجهی نبود، امکانات و زیرساختی وجود نداشت، ممکن است دچار همین مشکلات شویم.

نصرتی با اشاره به بازی این هفته مقابل ملوان گفت: وقتی مشخص شد قطعا به لیگ برتر صعود نمی‌کنیم، تصمیم گرفتیم به بازیکنان جوان و آن‌ها که کمتر بازی کردند میدان بدهیم. از 11 بازیکنی که به زمین می‌فرستیم حدود 7 بازیکن سهمیه زیر 23 سال هستند. قطعا در بازی با ملوان هم همین رویه را پیش می‌گیریم. البته به کسب جایگاهی معقول در جدول هم فکر می‌کنیم.

سرمربی پارس جنوبی جم در مورد اینکه آیا پیشنهادی مبنی بر تبانی یا شرط‌بندی در هفته‌های پایانی لیگ آزادگان برای تیم او مطرح شده، اظهار داشت: اصلا کسی جرات نمی‌کند به ما پیشنهاد بدهد. این هفته با چوکا در زمین خودمان بازی کردیم که شانس با حریف یار بود. قبل از آن هم در ساوه با خوشه طلایی بازی کردیم که اگر ما را می‌برد وضعیت خیلی خوبی در بالای جدول پیدا می‌کرد اما در آن بازی هم علیرغم اینکه پنالتی خراب کردیم، در جریان عادی بازی می‌توانستیم برنده شویم که متاسفانه مساوی تمام شد. در این بازی هم از بازیکنان جوان استفاده کردیم. نشان دادیم تا روز آخر و تا دقیقه آخر با تمام قوا بازی می‌کنیم.

وی افزود: واقعا با حساسیت و وسواس شدید بازیکن جمع کردم. گزینش ما هم فنی و هم اخلاقی بود. به سلامت و صداقت بازیکنان شک نداریم. این‌ها با شرف و خانواده‌دار هستند. ضمن اینکه در تیم خودمان بازیکنان تحصیل کرده‌ای هم داریم. وقتی بازیکنی اینطور باشد تن به شرطبندی یا تبانی نمی‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول