اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بیماری مسری که از کرونا خطرناک‌تر است/ مسوولان در بیهوشی غفلت به سر می‌برند!

مناطق گردشگری عمومی شهر مدتی است که اختصاصی شده؛ چرا که از همان ابتدای ورود خطر در کمین خانواده است و هر لحظه بیشتر ماندن سال‌ها تلاش و زحمت برای تربیت فرزندان و حفظ کیان خانواده را به باد می‌دهد.

بیماری مسری که از کرونا خطرناک‌تر است/  مسوولان در بیهوشی غفلت به سر می‌برند!

 خبرگزاری فارس ـ‌ اراک؛ به بهانه دوری از دغدغه‌های فکری راهی مناطق تفریحی می‌شویم غافل از آنکه چندین برابر  بر دغدغه‌هایمان افزوده می‌شود. گویا که این قطع و وصل شدن برق به ما هم سرایت کرده و برق را مدام از سرمان می‌پراند. برای گردش می‌رویم اما این چشمان ما است که گرد می‌شود، می‌رویم که از سوت‌ها، صداها و هیاهوها اندکی فاصله بگیریم ولی این بار مغزمان سوت می‌کشد.

البته گاهی از خانه بیرون نرفته هم، با عوارض و مشکلاتی  از این دست مواجه می‌شویم، درست مانند اخبار منتشر شده از ماجرای کاروانسرای دودهک دلیجان.

ماجرایی که زبان را به سخن وا می‌دارد تا از دردهای دل بگوید، آب بازی مختلط عاری از شئونات اسلامی تفریح نیست، بلکه صد در صد برنامه دنباله‌های دشمن است که با حمایت داخلی انجام می‌شود، اینها از جنس براندازی و به مَثَل کودتای ۲۸ مرداد است.

اما فقط دودهک یک فصل این داستان است! اگر سر بگردانیم همین بغل گوشمان، وضعیت نامطلوب پارک‌هایمان هم به خوبی ملموس است. حجاب‌ها و روسری‌هایی که با دود قلیان‌ها به هوا سپرده شده، سگ‌گردانی بر روی چمن‌هایی که بچه‌هایمان بر روی آن بازی می‌کنند و قرار است سفره‌های ما بر روی آنها پهن شود. 

آن طرف‌تر دره گردو که باز هم هنجارشکنان با خیالی آسوده و با تکیه بر غفلت‌ها یا خیانت‌ها و یا بی‌‌تدبیری مسئولین و مجریان قانون، هر بار بیشتر بر طبل ناهنجاری می‌کوبند.

باز هم حجاب‌هایی که به دل کوه سپرده شده، سگ بازی‌ها و حرکات خارج از عرف و شرع، نکند که این بیماری فرهنگی همچون کرونا اپیدمی شود و گریبان ما را بگیرد؟!

سطح خیابان‌های شهر نیز حاکی از مسری بودن این ولنگاری است و کافی است غفلتمان هم به سرایت بیشترش دامن بزند.

قسمت عجیب و اسفناک داستان آنجاست که  تعدادی از رسانه‌های استانی به جای این که صدای مردم و دغدغه‌های آنها باشند سعی در قبح زدایی این هنجارشکنی دارند، البته جای تعجب نیست چرا که جریان سیاسی مورد حمایت آنها نیز چندی پیش به جای داشتن دغدغه‌های اقتصادی، معیشتی، فرهنگی، اشتغال و ازدواج جوانان پشت تریبون تبلیغات انتخاباتی صدا و سیما برای رسیدن به مقصودشان و به اسم حقوق زنان، تفریح جوانان و آزادی با دشمنان و ضد انقلاب همصدا شده و دم از حمایت هنجارشکنان زدند.

جناب آقای استاندار، مسئولین میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مربوطه پاسخ دهند، تا کجا قرار است، این جریان‌های ضدفرهنگ با فراغ بال و آسودگی خاطر بتازند؟ 
مبادا حیای دلسوزان در برابر این بی‌حیایی‌ها، خواب زدگی را برای مسئولین به ارمغان آورده و هنجارشکنان را مبلغ این فرهنگ بی‌فرهنگ کند!

راستی همین گوشه کنارها خانه‌ هم موقت اجاره می‌دهند، ساعتی! حواستان که می‌دانیم که نیست، اما گفتم که بعدها نگویید در جریان نبودیم، این ولنگاری‌ها در زمان شما باب شده است، شما مسوولانی که در خواب غفلت که نه، در بیهوشی غفلت به سر می‌برید.

**************

مبینا طالبی

**************

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول