اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر صهیونیست: کابینه جدید شهرک‌سازی را متوقف نخواهد کرد

همزمان با انتشار گزارش‌هایی درباره خیز کابینه جدید تل‌آویو برای ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین، وزیر داخلی تل‌آویو تصریح کرد که کابینه جدید سیاست شهرک‌سازی را متوقف نخواهد کرد.

وزیر صهیونیست: کابینه جدید شهرک‌سازی را متوقف نخواهد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آیلت شاکد» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی و نفر شماره دو حزب «یامیا» (حزب‌ نخست‌‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی) در گفت‌و‌گو با روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» به مسئله شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری پرداخت.

بر اساس گزارش امروز (شنبه) روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»‌ به نقل از اسرائیل هیوم، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد که کابینه جدید تل‌آویو شهرک‌سازی‌ها در مناطق اشغالی کرانه باختری را متوقف نخواهد کرد.

آیلت شاکد در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین اضافه کرد که کابینه تل‌آویو طبق‌بندی مناطق در کرانه باختری را تغییر نخواهد حتی اگر از جانب آمریکا درخواستی در این خصوص صورت بگیرد.

شاکد همچنین در ارتباط با مخالفت «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه تل‌آویو با قانونی‌سازی شهرک‌ بدون مجوز «آویتار»، افزود که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به توافق با شهرک‌نشینان پایبند خواهند بود.

این اظهارات در حالی بیان شده است که روزنامه اسرائیل هیوم، پیش از این، گزارش داده بود که کابینه جدید تل‌آویو به شهرک‌نشینان خبر داده است که برای ساخت شهرک در کرانه باختری، شرق قدس و غور اردن هر سه ماله مجوز صادر خواهد کرد.

آیلت شاکد، پیشتر، در گفت‌و‌گو با هیأت امنای شهرک‌های صهیونیست‌نشین در این خصوص گفته بود که طبق توافقی در داخل کابینه به خصوص با بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم، قرار شده است تا این محوزها صادر شود.

«دیوید حیانی» رئیس شورای شهرک‌نشینی (یشع) نیز در گفت‌‌گو با رسانه‌ها ابراز امیدواری کرده بود که کابینه جدید در زمینه شهرک‌سازی اقدامات خوبی انجام دهد و دست به توسعه شهرک‌ها بزند.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی که در ۲۳ خرداد ماه کار خود را با نخست‌وزیری نفتالی بنت آغاز کرد، در اولین گام خود در خصوص توسعه شهرک‌ها، در تاریخ سوم تیر ماه  ۳۱، طرح عمرانی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری را به تصویب رساند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول