اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

نامه ۲۹ بسیج دانشجویی/ دادستانی به ماجرای کم‌کاری مسئولان در تولید برق ورود کند

۲۹ دفتر بسیج دانشجویی از واحدهای مختلف دانشگاه آزاد در نامه‌ای از دادستان کشور خواستند به ماجرای کم‌کاری مسئولان دولتی درباره تولید برق ورود کرده و مسببان وضع موجود در این حوزه را مورد پیگیری قضایی قرار دهد.

نامه ۲۹ بسیج دانشجویی/ دادستانی به ماجرای کم‌کاری مسئولان در تولید برق ورود کند

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ۲۹ دفتر بسیج دانشجویی از واحدهای مختلف دانشگاه آزاد طی نامه‌ای با اشاره به با توجه به نقض و ترک فعل دولت یازدهم و دوازدهم در قبال اجرای برنامه ششم توسعه در تولید پنج هزار مگاوات به طور سالیانه، عدم توجه به توسعه نیروگاه اتمی، عدم توسعه نیروگاه های کوچک مقیاس و ظرفیت نیروگاه های برق آبی، عدم نظارت بر تولید غیرمجاز رمزارز، از دادستان کل کشور خواستند به قضیه مذکور با جدیت ورود کند و مسببان وضع موجود را که با بی تدبیری های پی در پی و عدم پاسخگویی می خواهند بار مسئولیت خود را خالی کنند، مورد پیگیری قضایی قرار دهد.

متن این نامه به شرح زیر است:

لَیسَ یُحییها بالِقَطرِ وَ لکِن یَبعَثُ اللهُ رِجالاً فَیُحیونَ العَدلَ فَتُحیی الارضُ لِاحیاءِ العَدلِ ـ ثُم قالَ ـ و لاِقامَةً الحَد فیهِ اَنفَع فی الارضِ من القطَر اربعینَ صباحاً

جناب آقای محمد جعفر منتظری

دادستان محترم کل کشور

سلام علیکم

شکی نیست که تشریع احکام الهی به خاطر دعوت مردم، به قسط و عدل و هدایت جامعه به طرق امن و امان است، تا انسان‌ها بتوانند به کسب فضائل و نفی رذائل و سیر الی الله که مقصد اعلای آفرینش است بپردازند.

طبق فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه احیا و استیفای حقوق عامه از وظایف مهم قوه قضائیه است، این قوه باید پرچمدار این موضوعات باشد و با مخالفان و معارضان حقوق عمومی در هر جایگاهی مقابله کند و با وجود آن که نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر معارف دین مبین اسلام و تعالیم قرآن است مکلف می‌باشد که نسبت به رعایت حقوق عامه تلاش نماید. 

در این رابطه ماده ۲۹۰ قانون آئین دادرسی کیفری مقرر می‌دارد: دادستان کل کشور مکلف است در جرایم راجع به اموال، منافع و مصالح ملی و خسارت وارده به حقوق عمومی که نیاز به طرح دعوی دارد از طریق مراجع ذیصلاح داخلی، خارجی و یا بین‌المللی پیگیری و نظارت نماید.

با توجه به نقض و ترک فعل دولت یازدهم و دوازدهم در قبال اجرای برنامه ششم توسعه در تولید پنج هزار مگاوات به طور سالیانه، عدم توجه به توسعه نیروگاه اتمی، عدم تدبیر در رفع موانع توسعه تجدید پذیرها، عدم توسعه نیروگاه های کوچک مقیاس و ظرفیت نیروگاه های برق آبی، عدم نظارت بر تولید غیرمجاز رمزارز و در حالی که طی 8 سال گذشته هیچ برنامه جامع و موثری برای اصلاح الگوی مصرف نداشته است؛ شاهد معضل بزرگ قطعی برق به صورت گسترده و طولانی مدت در سطح کشور هستیم که خسارات فراوانی به آحاد مردم و مراکز و بخش های مختلف جامعه وارد کرده است و متاسفانه چاره‌ای نیست جز اینکه تابستان سال جاری را با خاموشی ‌ها سپری کنیم.

لذا با توجه به اصل احیا، حفظ و صیانت از حقوق عامه از دادستان محترم کل کشور تقاضا مندیم به قضیه مذکور با جدیت ورود کند و مسئولین بلند پایه دولتی، مدیران اجرایی و مسببان وضع موجود را که با بی تدبیری های پی در پی و عدم پاسخگویی، دروغ و بهانه های واهی می خواهند بار مسئولیت خود را خالی کنند، مورد پیگیری قضایی قرار دهد.

و السلام علیکم و رحمه الله

دانشگاه های آزاد اسلامی:

همدان. علوم و تحقیقات. تهران غرب. بجنورد. کردستان. بوشهر. کرمان. خرم‌آباد. کرمانشاه. یاسوج. سمنان. بیرجند. بندرعباس. پرند. زنجان. ارومیه. لاهیجان. اردبیل. یزد. آمل. بروجرد. تبریز. ساری. زاهدان. اهواز. رشت. کرج. تهران شمال. تهران جنوب.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول