اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بدرقه کاپیتان تیم ملی شمشیر‌بازی برای حضور در المپیک



مجتبی عابدینی شمشیرباز مازندرانی که به عنوان کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران به المپیک 2020 توکیو اعزام می‌شود از برگزاری مراسم بدرقه خود تقدیر کرد و گفت: المپیک آوردگاه بزرگی است و ورود به المپیک از بین ۲۷۰ شمشیربازی که می‌خواهند سهمیه بگیرند، کار سختی است.

بدرقه کاپیتان تیم ملی شمشیر‌بازی  برای حضور در المپیک

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، مراسم بدرقه مجتبی عابدینی برای حضور در مسابقات المپیک در رشته شمشیربازی با حضور مسؤولان و ورزشکاران در سالن غدیر پل‌سفید سوادکوه برگزار شد.

*اولین بدرقه برای کاپیتان تیم ملی شمشیر‌بازی پس از ۲۳ سال

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر ایران با اشاره به اینکه آمدم تا تشکر کنم و همگان برای من دعا کنید، گفت: المپیک آوردگاه بزرگی است و ورود به المپیک از بین ۲۷۰ شمشیربازی که می‌خواهند سهمیه بگیرند، کار سختی است.

مجتبی عابدینی، افزود: تیم ملی ایران برای اولین بار سهمیه تیمی شمشیربازی در المپیک دریافت کرد و بازی‌های انفرادی از دوم مرداد‌ماه و بازی‌های تیمی از ۶ مرداد‌ماه آغاز می‌شود.

وی با تشکر ویژه از فرماندار سوادکوه، امام جمعه پل‌سفید، رئیس اداره ورزش و جوانان سوادکوه و مدیر کل ورزش و جوانان مازندران خاطر نشان کرد: پس از ۲۳ سال ورزش برای اولین بار مراسم بدرقه برای من گرفته می‌شود.

*منش پهلوانی مجتبی عابدینی

فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه مجتبی عابدینی در ادوار مختلف پرچم ایران را در عرصه جهانی به اهتزاز در آورد، گفت: نخبگانی که منش پهلوانی داشتند و در اوج قدرت و اوج توجه باشند و منیّت در او نباشد، پهلوان است که در خصلت‌های مجتبی عابدینی وجود دارد.

عین‌الله طالبی، افزود: مجتبی عابدینی هیچگاه برای خودش پیگیر نبود و اگر تماسی بود برای حل مشکلات دیگران بود و پهلوانی علاوه بر ورزش در سایر عرصه‌های هم وجود دارد و کسی که از خودش صرف‌نظر کند و به همنوع کمک کند، پهلوان است.

وی با بیان اینکه شهدا، پهلوانان جامعه ما هستند و حضور در المپیک برای زندگی قهرمان زحمات بسیاری دارد و از آسایش خود می‌گذرند تا ایران مطرح شود، خاطر نشان کرد: افرادی را داشتیم که قهرمان شدند ولی مراسم شهرستانی را نپذیرفتند و گفتند که ما سوادکوهی نیستیم و برای ما سوا کوهی‌ها سنگین بود.

طالبی، گفت: مجتبی عابدینی همواره خود را سوادکوهی دانست و راه‌اندازی خانه شمشیربازی در سوادکوه بیانگر احساس مسؤولیت ایشان و علاقه به سوادکوه است و برای پرورش جایگزین‌هایی بعدی مجتبی عابدینی تلاش شود.

*حضور تیم شمشیربازی برای اولین بار در المپیک

به گزارش فارس، نخستین بار است که شمشیربازی ایران در بخش تیمی بازی‌های المپیک شرکت می‌کند که رقابت‌های شمشیربازی المپیک در دو بخش انفرادی و تیمی برگزار می‌شود و دیدارهای انفرادی از ۲ مردادماه و دیدارهای تیمی از ۶ مردادماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول