اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حل مشکلات و تحقق وعده‌های انتخاباتی نیاز به کابینه‌ای کارآمد، حزب اللهی و فسادستیز دارد

امام جمعه سلطانیه با اشاره به وعده‌های انتخاباتی و مشکلات موجود گفت: برای حل مشکلات و تحقق وعده‌ها باید کابینه‌ای کارآمد، جوان، مومن، حزب اللهی، فسادستیز، مردم مدار با نگاه شایسته‌سالاری تشکیل شود.

حل مشکلات و تحقق وعده‌های انتخاباتی نیاز به کابینه‌ای کارآمد، حزب اللهی و فسادستیز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر سلطانیه با توصیه و دعوت به تقوای الهی و اجتناب از گناه و معصیت و با تسلیت شهادت حضرت امام جوادالائمه علیه السلام اظهار کرد: انسان در هر جا و هر کجا که باشد در محضر خداست و اگر به این باور برسد گناه نمی کند.

وی با اشاره به انتظارات از رئیس جمهور منتخب و تاکید بر اینکه مطالبات از رئیس جمهور منتخب باید منصفانه و بدور از عجله باشد، گفت: مطالبه آرمانی از رئیس جمهور منتخب، تلاش برای تحقق دولت اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم، مطالبه راهبردی، تلاش برای جبران عقب ماندگی‌های دولت‌های قبلی و دولت فعلی خصوصا در اقتصاد و فرهنگ و مطالبه فوری و اولویت دار، تلاش خستگی ناپذیر برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی، مبارزه با گرانی‌های ادامه‌دار یا افزایش قیمت‌ها و ثبات بازار است.

حسینی‌نسب با اشاره به وعده‌های انتخاباتی و مشکلات موجود تصریح کرد: برای حل مشکلات و تحقق وعده‌ها باید کابینه‌ای کارآمد، جوان، مومن، حزب اللهی، فسادستیز، مردم مدار با نگاه شایسته‌سالاری تشکیل شود.

امام جمعه سلطانیه به قطعی مکرر برق و علل و عوامل آن اشاره کرد و با بیان اینکه گرمای بی‌سابقه در ۵۰ سال اخیر و خشکسالی‌ها یک بلای جهانی دیگر است، ادامه داد: مشکل اصلی قطعی و کمبود برق در ایران فاصله ۱۱ هزار مگابایتی تولید و مصرف برق از یک طرف و عدم ایجاد ظرفیت تولید برق توسط دولت که باید به ۱۰۰ هزار مگابایت می‌رسید، و گرمای شدید، خشکسالی و مصرف زیاد از علل قطعی برق در ایران است. 

وی با توصیه به ادارات،  شرکت‌ها، خانواده‌ها و مساجد و عموم مردم برای صرفه جویی و کاهش مصرف برق و با بیان اینکه مشکل قطعی برق نیاز ما را به انرژی هسته‌ای مضاعف می‌کند بطوری که فرانسه یکی از کشورهای مخالف ما در مساله انرژی هسته‌ای،  ۷۱ درصد برق خود را از انرژی هسته‌ای تامین می کند، گفت: ایران تا چند سال دیگر به بیش از ۲۰ هزار مگابایت برق نیاز خواهد داشت این در حالی است که فقط یک و نیم درصد برق را از طریق انرژی هسته ای تامین می‌کند.

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت روز عفاف و حجاب و با بیان اینکه حجاب مثل نماز واجب است و حجاب برای دختر از ۹ سالگی واجب می‌شود و لذا خانواده‌ها به حجاب به عنوان واجب الهی و شرعی توجه کنند، ادامه داد: حجاب پوشش زنان با فرهنگ و منطق بانوان با عفت است.

وی به بهانه‌های بدحجابی و بدحجابی از جمله گرما اشاره کرد و با بیان اینکه فراموش نشود آتش جهنم بسیار سوزاننده تر است، گفت: پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و حفظ امنیت زن، ترویج فرهنگ حیا و عفت و ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه فلسفه وجوب حجاب است.

حسینی‌نسب دوچرخه سواری و پیاده روی در دید عموم را بر خلاف عفت و حیا دانست و با بیان اینکه هَمفِر یکی از جاسوسان انگلیس در کشورهای اسلامی می‌گوید، زنان مسلمان دارای حجاب محکم هستند که نفوذ در میان آنها ممکن نیست و به هر وسیله ای شده باید حجاب را از سر زن مسلمان برداریم تا فساد را در جامعه و خانواده ها رواج دهیم، به تلاش دشمنان برای تغییر باورها و اعتقادات مسلمانان اشاره کرد و افزود: همانطور که بی حجابی قبل از بعثت، جاهلیت اُولی بود، پدیده زشت بی حجابی و بد پوششی و تبرج نیز در جامعه امروزی جاهلیت ثانی و مُدرن است.

خطیب جمعه سلطانیه با گرامیداشت اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه سلام الله علیهما و با بیان اینکه مراسم ازدواج داماد و دختر پیامبر محل نزول فرشتگان بود و فرشتگان  تکبیرگویان حضرت زهرا سلام الله علیها را به خانه امیرالمؤمنین حضرت امام علی علیه السلام بدرقه می کردند، تاکید کرد: جهیزیه، مهریه و مراسم عروسی حضرت علی و حضرت فاطمه سلام الله علیهما الگوی جوانان و زوجهای جوان در ازدواج آسان است.

وی با بیان اینکه من نمی‌گویم مراسم عروسی با مجلس عزا فرقی نداشته باشد بلکه منظور این است که اول زندگی با گناه و معصیت شروع نشود، گفت: مراسم عروسی اگر بدون گناه و معصیت باشد مورد رضایت خدا و موجب رحمت و برکت خواهد بود‌.

حسینی‌نسب به روز ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: کودکان و نوجوانان را با ادبیات اسلامی مثل واجب، حرام، گناه، حلال، نماز و حجاب آشنا کنید و هدایای فرهنگی از جمله کتاب در جشن تولد فرزندان به آنها هدیه کنید.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول