اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

صادرات زیر سایه «کرونا»/ ارزآوری ۵ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان‌جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: طی سه ماهه نخست امسال صادرات تعاونی‌های خراسان‌جنوبی به ۵ میلیون و ۵۸۷ هزار دلار رسیده است.

صادرات زیر سایه «کرونا»/ ارزآوری ۵ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان‌جنوبی

غلامرضا اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۶۹ شرکت تعاونی در بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعت در استان خراسان‌جنوبی فعال است.

وی بیان داشت: از این تعداد ۲۲۷ تعاونی در گرایش خدمات، ۲۱۹ تعاونی در صنعت و معدن و ۱۹۵ تعاونی در گرایش کشاورزی و ۳۲۸ تعاونی در سایر بخش‌های تامین نیاز،تولیدی توزیعی، حمل و نقل ،مسکن و غیره فعالیت می‌کنند.

در حال حاضر ۹۶۹ شرکت تعاونی در استان فعال است که از محل این تعاونی‌ها ۹ هزار و ۲۷۱ فرصت شغلی ایجاد شده است

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه از محل تشکیل تعاونی‌ها تعداد ۹ هزار و ۲۷۱ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است، تصریح کرد: ۴ هزار و ۱۰۳میلیارد ریال سرمایه تعاونی‌های استان است که توسط اعضا در این بخش سرمایه‌گذاری شده است.

تشکیل ۲۸ شرکت تعاونی در سال جاری

اشرفی از تشکیل ۶ تعاونی در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: ۶ شرکت تعاونی در گرایش‎های تولیدی-توزیعی، خدمات، صنعتی و کشاورزی با سرمایه ۵۳۱۵۰۰ هزار ریال در استان تشکیل و شروع به فعالیت کرده‌اند.

وی تشکیل ۲۸ شرکت تعاونی را جزو تعهدات استان در سال ۱۴۰۰ذکر کرد و بیان داشت: از محل تشکیل ۶ تعاونی مذکور تعداد ۱۰۵ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه طی سه ماهه نخست امسال صادرات تعاونی‌های خراسان‌جنوبی به ۵ میلیون و ۵۸۷ هزار دلار رسیده است، عنوان کرد: این مقدار صادرات از ۳ شرکت تعاونی به‌صورت غیرمستقیم و از ۲ شرکت تعاونی (شهرستان‌های قاینات و سربیشه) به صورت مستقیم انجام شد.

کشورهای حاشیه خلیج فارس، آفریقای جنوبی، عراق، اتریش، آلمان و ایتالیا را از کشورهای هدف صادرات تعاونی‌های استان است

 

اشرفی کشورهای حاشیه خلیج فارس، آفریقای جنوبی، عراق، اتریش، آلمان و ایتالیا را از کشورهای هدف صادرات تعاونی‌های استان ذکر و مطرح کرد: سنگ بازالت، فرش دست باف، سنگ گرانیت، جوجه شترمرغ و زعفران از جمله کالا‌های صادراتی تعاونی‌های استان در سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه سنگ‌های بازالت و فرش بیشترین صادرات شرکت تعاونی‌های استان در سه ماهه ابتدای سال بوده است، خاطرنشان کرد: سنگ بازالت و زعفران به صورت مستقیم از تعاونی‌های استان صادر شده است.

بهره‌مندی ۸۴۲۰ نفر از تسهیلات کرونایی

مهلت ثبت‌نام مشاغل و کسب وکارهای آسیب‌دیده ازکرونا برای دریافت تسهیلات مصوب ستاد ملی کرونا تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی در خصوص تسهیلات کرونایی در استان، تصریح کرد: مهلت ثبت‌نام مشاغل و کسب وکارهای آسیب‌دیده ازکرونا برای دریافت تسهیلات مصوب ستاد ملی کرونا تا پایان شهریور ۱۴۰۰ مطابق همان دستورالعمل و شرایط ابلاغی قبلی تمدید شده است.

اشرفی در خصوص تسهیلات کرونا باتوجه به ۱۴ رسته شغلی به شدت آسیب‌دیده از کرونا ثبت‌نام صورت گرفت که ۶ هزار و ۴۰۱ پرونده با مبلغ ۷۷ میلیارد تومان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ هزار و ۶۷۲ بنگاه اقتصادی با اشتغال ۸ هزار و ۴۲۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط بانک‌ها و مؤسسات عامل در استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول