اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مصرف روزانه 950مگاوات برق در کردستان/ ظرفیت تولید در دولت فعلی افزایش نیافت

مدیرعامل شرکت برق کردستان گفت: ۶۸۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند که به صورت میانگین 950 مگاوات در روز برق در استان مصرف می‌کنند.

مصرف روزانه 950مگاوات برق در کردستان/ ظرفیت تولید در دولت فعلی افزایش نیافت

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد:۶۸۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

وی میانگین مصرف برق در استان را در طول شب 520 و در طول روز 430 مگاوات عنوان کرد و افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و اطلاعات موجود بیش از ۵۰ مگاوات مصرف برق استان را ماینرهای غیرمجاز به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل شرکت برق کردستان تصریح کرد: به صورت نگران کننده‌ای به دلیل وضعیت آب و هوایی با افزایش مصرف برق و کاهش تولید آن در کشور مواجه هستیم که اگر نتوانیم به درستی این وضعیت را مدیریت کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی به برخی موانع و محدودیت‌های سد راه شرکت برق استان در خارج کردن برخی نقاط از مدار به دلیل واقع شدن بخش‌های حیاتی و مهم گفت: اگرچه تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم که میزان خاموشی‌ها را به صورت عادلانه ما بین مشترکان تقسیم کنیم اما در این زمینه استثناءهایی وجود دارد.

بیمارستان‌های کردستان سیستم برق اضطراری مناسب ندارند

وی اذعان کرد: برق مراکز بیمارستانی، اینترنتی و ایستگاه‌های پمپاژ آب با توجه به شرایط حساسی که دارند نمی‌توان بیشتر از نیم ساعت خاموش شود.

مدیرعامل شرکت برق کردستان با انتقاد از نبود زیرساخت‌های لازم در بحث مدیریت بحران در استان، گفت: در حالی که تمام مراکز پمپاژ آب موظف هستند که برق اضطراری داشته باشند در استان یک مورد نداریم که برق اضطراری داشته باشد.

لهونیان با بیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل اصلا اقدامی در استان انجام نداده‌ایم، مدیریت بحران در جایی که به مسائل بحرانی فکر نشده باشد ممکن نخواهد بود، تصریح کرد:  تمام مراکز درمانی و بهداشتی، بیمارستان‌ها باید به مولدهای اضطراری (دیزل ژنراتور) تجهیز شوند اما براساس اعلام خود دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه در استان حداقل‌ها را داریم.

وعده دولت در افزایش تولید برق محقق نشد

وی با تاکید براین موضوع که علیرغم وعده دولت به افزایش 20 هزار مگاواتی برق ظرفیت تولید برق در کشور در دولت فعلی افزایش نیافت، عنوان کرد: البته مهمترین دلیل محقق نشدن این وعده کمبود اعتبارات و نقدینگی بود، چرا که افزایش 12 هزار مگاوات برق نیازمند 300 هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت برق کردستان تصریح کرد: صادرات برق در کشور کاملا قطع شده است که البته این نیز آسیب بزرگ است چرا که بخش زیادی از منابع مالی ما از همین محل تامین می‌شد.

وی اضافه کرد: نیازمند همکاری احاد جامعه و مشترکین برای مدیریت برق هستیم، 685 هزار مشترک داریم که اگر هر مشترک تنها 100 وات مصرف خود را کاهش دهد شاهد صرفه‌جویی 68 تا 70 مگاوات برق خواهیم بود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول