اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

دیدار دیپلمات ایرانی با مقام ارشد دولت امارات عربی متحده

در دیدار بین کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران با معاون نخست وزیر امارات عربی متحده راه‌های افزایش همکاری‌های دوجانبه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

دیدار دیپلمات ایرانی با مقام ارشد دولت امارات عربی متحده

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شیخ منصور بن زاید آل نهیان» معاون نخست وزیر امارات  عربی متحده روز چهارشنبه با«سید محمد حسینی» کاردار سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در این کشور ملاقات کرد.

به نوشته خبرگزاری اماراتی «وام» طرفین در این دیدار در مورد راه‌های افزایش همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند. معاون نخست وزیر امارات و کاردار سفارت ایران که عالی‌رتبه ترین دیپلمات ایران در امارات هست همچنین در زمینه پاره‌ای از موضوعات مورد علاقه مشترک بین دو طرف رایزنی کردند.

این منبع خبری به جزئیات بیشتری از دیدار دیپلمات ایرانی با مقام ارشد اماراتی  اشاره‌ای نکرد.

«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه نیز چندی قبل در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌بی‌سی»در خصوص تأثیر پیروزی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست‌ جمهوری در روابط با ایران گفت: «هرگونه تغییر سیاست ایران موضوعی است که در گذر زمان مشخص خواهد شد.»

وی در ادامه ضمن تأکید بر لزوم برقراری روابط خوب میان کشورهای منطقه گفت: «ما به دنبال برقراری روابط خوب با تمامی بازیگران منطقه هستیم، خواه ایران باشد، خواه ترکیه، اما در مواجهه با این کشورها مسئله احترام حاکمیت کشور امارات بسیار حائز اهمیت است .»

قرقاش گفت: «قطعاً منافعی در روابط با ایران وجود دارد. در بلندمدت به نفع همه است که منطقه‌ای داشته باشیم که ثبات برای همه برقرار باشد و حاکمیت و رفاه برای همه مردم این منطقه وجود داشته باشد.»

ایران و امارات در زمینه تجاری نیز همکاری نزدیک دارند هرچند که در مواردی این روابط با نوسان‌هایی مواجه شده است. به گفته اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات، امارات متحده عربی سومین کشور هدف صادراتی ایران در سال ۱۳۹۹  با ۴ میلیارد و یکصد میلیون دلار صادرات بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول