اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رژیم صهیونیستی برای صد و نودمین بار یک روستای فلسطینی را تخریب کرد

رسانه‌های خبری گزارش دادند به رغم آنکه نیروهای رژیم صهیونیستی یک روستا را در جنوب فلسطین اشغالی برای بار صد و نودم تخریب کرده‌اند، اما اهالی این روستا بدون توجه به اقدامات تل‌آویو، بر ماندن در محل سکونتشان پافشاری می‌کنند.

رژیم صهیونیستی برای صد و نودمین بار یک روستای فلسطینی را تخریب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های خبری، امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که مقامات رژیم صهیونیستی برای صد و نودمین بار روستای «العراقیب» را در منطقه النقب (جنوب فلسطینی اشغالی) تخریب کردند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «الجزیره مباشر»، «عزیز الطوری» عضو کمیته محلی دفاع از روستای العراقیب در این خصوص گفت که مقامات اسرائیل، امروز، روستای العراقیب را ویران کردند. با این حال، وی تأکید کرد که اهالی این روستا، روستای خود را از نو خواهند ساخت.

روستای العراقیب ۲۲ خانوار دارد و خانه‌های آن از چوب، پلاستیک و حلب ساخته شده‌اند. این روستا به علت واقع شدن در منطقه‌ای صحرایی و همچنین به علت عدم دسترسی به خدمات از راه پرورش دام ارتزاق می‌کنند.

 

 

نیروهای رژیم صهیونیستی این روستا را برای اولین بار در جولای سال ۲۰۱۰ تخریب کردند و از آن زمان تاکنون، مردم به‌ رغم تخریب مستمر خانه‌هایشان، منازل خود را از نو می‌سازند.

العراقیب یکی از چهل و پنج روستای عربی در النقب است که کابینه رژیم صهیونیستی آن را به رسمیت نمی‌شناسد؛ اما ساکنان آن به رغم‌ تخریب مکرر محل سکونتشان، همچنان بر ماندن در این منطقه و سرزمین خود پافشاری می‌کنند.

 

 

بر اساس گزارش الجزیره مباشر، سازمان «ذاکرات»، پیشتر، در گزارشی در این خصوص خبر داده بود که روستای العراقیب برای اولین بار در زمان حکومت عثمانی در زمینی بنا شد که مردم آن را خریداری کردند.

این سازمان همچنین خبر داده بود که تل‌آویو با هدف تسلط بر این منطقه همچنان سعی دارد اهالی این روستا را از العراقیب بیرون کند. 

بر اساس گزارش سازمان یادشده، تل‌آویو ده‌ها روستای دیگر را در منطقه النقب به رسمیت نمی‌شناسد و از خدمات رسانی به آن‌ها خودداری می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول