اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

حال و هوای مسجدالحرام در آستانه حج تمتع+فیلم

متولیان مسجدالحرام در آستانه حج تمتع به منظور آمادگی برای پذیرش زائران خانه خدا، ورود بدون مجوز به این مکان مقدس را ممنوع کردند. بر همین اساس، محل مطاف خالی از زائر شده و فقط متولیان مسجدالحرام در آنجا حضور دارند.

حال و هوای مسجدالحرام در آستانه حج تمتع+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سعودی‌ها با ادامه شیوع کرونا، حج تمتع را محدود به افراد ساکن عربستان کردند و به این ترتیب امسال حج تمتع برای حدود ۶۰ هزار زائر این کشور برگزار می‌شود.

البته با توجه به ممنوعیت ورود زوار کشورهای خارجی، عربستان اعلام کرده که ۴۵ هزار نفر از افراد خارجی‌های ساکن این کشور هستند که در حج تمتع شرکت می‌کنند. با این وجود به دلیل نبود روابط سیاسی با عربستان امسال هیچ ایرانی در حج تمتع حضور ندارد.

 

در آستانه حج تمتع، متولیان مسجدالحرام به منظور آماده‌سازی برای پذیرش زائران حج تمتع ۱۴۴۲، ورود بدون مجوز به مسجدالحرام و مشاعر مقدسه را ممنوع کردند و بر هیمن اساس، مطاف در روزهای اخیر خالی از زائر شده است. البته در طبقات مسجدالحرام نمازهای جماعت با حضور افراد دارای مجوز و واکسینه شده برگزار می‌شود.

با این وجود، اطراف کعبه که در چنین ایامی در سال‌های گذشته هر لحظه هزاران زائر در حال زیارت و نیایش بودند، امسال خالی از زائر شده است و متولیان مسجدالحرام نیز در حال آماده‌سازی این مکان مقدس برای حضور زائران حج تمتع هستند.

در ادامه فیلمی از حال و هوای شب گذشته مسجدالحرام و حضور متولیان خانه خدا را مشاهده می‌کنید:

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول