اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بنت: سیاست اسرائیل همکاری و دوستی با دو حزب اصلی آمریکاست

نخست وزیر رژم صهیونیستی در ادامه خوش‌خدمتی به آمریکا، از تداوم همکاری با احزاب عمده در ایالات متحده سخن گفت.

بنت: سیاست اسرائیل همکاری و دوستی با دو حزب اصلی آمریکاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته روابط رژیم تحت امر او با ایالات متحده فراتر ازسیاست های حزبی خواهد بود.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم اسرائیل سه شنبه با شرکت در جشنی در سفارت آمریکا در قدس اشغالی به مناسبت سالگرد استقلال این کشور شنبه گفت: «اسرائیلی‌ها از طیف های مختلف سیاسی اساسا طرفدارآمریکاهستند. ما آمریکا را دوست داریم. ما آنچه شما در آنجا انجام می‌دهید را قدردانی و تحسین می‌کنیم. من هر تلاشی برای تبدیل شدن آمریکا به یک مسئله سیاسی حزبی در اسرائیل و هر تلاشی برای تبدیل شدن اسرائیل به یک مسئله سیاسی حزبی در ایالات متحده را به چالش می‌کشم.»

بنت گفت: «سیاست ما دو حزبی است، ما دوستان همه هستیم. زیرا دوستی ما همیشه از سیاست‌های حزبی فراتر خواهد رفت.»

هنوز ساعاتی از انتخاب نفتالی بنت به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی نگذشته بود که کاخ سفیدخبر داد، وی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرده است.

«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده ایالات متحده در سازمان ملل  نیز اخیرا تاکید کرد که روابط این کشور با کابینه جدید رژیم صهیونیستی بدون تغییر باقی می‌ماند.

توماس-گرینفیلد در حاشیه مراسم بازگشت «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی از آمریکا، به سوال خبرنگاران درباره آینده روابط واشنگتن با تل‌آویو تحت هدایت رئیس و نخست‌وزیر جدید پاسخ داد.

 وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تغییر روابط کاخ سفید با کابینه جدید اسرائیل گفت: «شاهد بودید که رئیس‌جمهور [جو] بایدن در زمان دیدار [با ریولین] صراحتاََ تاکید کرد که روابط مانند قبل ادامه می‌یابد».

این دیپلمات آمریکایی در این‌باره توضیح داد: «روابط [آمریکا و اسرائیل]، یک رابطه توأم با احترام، منافع متقابل، و رابطه‌ای است که در آن دو طرف [برای رسیدن به اهدافشان] در حوزه‌های مورد منفعت دوجانبه همکاری می‌کنند».

پیش از این، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با استقبال از کابینه جدید تل‌آویو، از تمایل واشنگتن برای همکاری نزدیک با نفتالی بنت گفته بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول