اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

میشل عون: از هر کمک قطر برای برون رفت لبنان از بحران جاری استقبال می‌کنیم

رئیس جمهور لبنان در دیدار با وزیر خارجه قطر تاکید کرد که کشورش از هر گونه کمک قطر برای برون رفت لبنان از بحران‌ها در سطوح مختلف استقبال و تقدیر می‌کند.

میشل عون: از هر کمک قطر برای برون رفت لبنان از بحران جاری استقبال می‌کنیم

به  گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان به وزیر خارجه قطر گفت که کشورش از حمایت‌های دائمی دوحه به بیروت در همه زمینه‌ها استقبال می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری النشره، «میشل عون» در دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه و معاون نخست وزیر قطر که به بیروت سفر کرده است، گفت که لبنان از اهتمام امیر قطر به کمک برای برون رفت لبنان از شرایط دشوار کنونی و پیامدهای خطرناک آن در تمام سطوح قدردانی می‌کند.

رئیس جمهور لبنان با تشریح عوامل وخامت بحران لبنان و تاخیر در روند تشکیل کابینه این کشور گفت: قطر همواره در کنار لبنان ایستاده است و هر اقدامی که این کشور بتواند برای حل بحران‌های فعلی لبنان انجام دهد مورد استقبال و تقدیر لبنانی‌هاست.

وزیر خارجه قطر هم به نوبه خود از آمادگی کشورش برای کمک به حل بحران‌های لبنان در سطوح مختلف گفت و تاکید کرد که قطر در شرایط دشواری که لبنان در آن به سر می‌برد در کنار ملت آن است.

رئیس سازمان امنیت کشور قطر وزیر خارجه این کشور را در سفر به لبنان همراهی می‌کند.

وزیر خارجه قطر صبح امروز سه شنبه وارد این کشور شد. او قرار است با «نبیه بری» رئیس پارلمان و «سعد الحریری» نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه هم دیدار و گفت‌و‌گو کند.

منابع سیاسی به روزنامه الجمهوریه لبنان نیز گفتند که سفر محمد عبدالرحمن آل ثانی بی ارتباط به دیدار سه گانه وزرای خارجه آمریکا، فرانسه و عربستان سعودی در خصوص لبنان نیست و اهمیت بالایی دارد و چه بسا که این سفر بتواند گشایشی در بحران سیاسی لبنان  ایجاد کند، اما شرط اصلی آن این است که لبنان به تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای ایجاد یک روزنه جهت حل بن بست سیاسی پاسخ مثبت دهند.

منابع نزدیک به «نبیه بری» نیز به نقل از او گفتند که سفر وزیر خارجه قطر اهمیت بالایی دارد و می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

«حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز در دیداری با سفرا ضمن اعلام اینکه این کشور تا انفجار اجتماعی و بروز فاجعه فاصله‌ای ندارد، از همه «دوستان و برادران» خواست لبنان را نجات دهند.

بحران سیاسی در حالی لبنان را به بحران اقتصادی کشانده و این کشور با کمبود شدید سوخت و افزایش قیمت دلار مواجه است که لبنان هشت ماه است که دولت ندارد.

«سعد الحریری» از تاریخ یکم آبان سال گذشته مسئولیت تشکیل کابینه شد اما هنوز موفق به این کار نشده است و امورات را همچنان دولت پشیبرد امور می‌چرخاند که اختیارات قانونی کامل ندارد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول