اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس حزب جنبش ملی ترکیه: تلاش آمریکا در بدنام کردن ترکیه بیهوده است

رئیس حزب جنبش ملی ترکیه با انتقدا از گزارش اخیر ایالات متحده، این کشور را با همکاری‌ با تروریست‌های منطقه متهم کرد.

رئیس حزب جنبش ملی ترکیه: تلاش آمریکا در بدنام کردن ترکیه بیهوده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس حزب «جنبش ملی ترکیه» از گزارش اخیر ایالات متحده مبنی بر سوابق منفی ترکیه در اجرای کنوانسیون  حمایت از حقوق کودکان انتقاد کرد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» «دولت باغچه لی» رئیس حزب جنبش ملی ترکیه روز سه شنبه در پارلمان ترکیه گفت: «مشخص است که کشور ترکیه  از حامیان  مقررات و کنوانسیون‌های مصوب سازمان ملل در مورد حمایت از حقوق کودکان است.»

باغچه‌لی با انتقاد از گزارش ضد و نقیض اخیر وزارت امور خارجه ایالات متحده در مورد قاچاق انسان، گفت:«تلاش آمریکا برای بدنام کردن ترکیه ریاکارانه و بیهوده است.»

واشنگتن در تاریخ 30 ژوئن  ترکیه و 15 کشور دیگر را به فهرست ناقضان قانون حمایت از کودکان سازمان ملل متحد اضافه کرد.

باغچه‌لی همچنین ایالات متحده را به داشتن ارتباط با سازمان تروریستی «پ‌ک‌ک» و «یگان مدافعین خلق» که از کودکان در اقدامات تروریستی استفاده می‌کنند، متهم کرد.

پ‌ک‌ک در بیش از 40 سال فعالیت تروریستی علیه ترکیه، مسئول مرگ دستکم 40 هزار نفر از جمله زنان کودکان بوده است.

به نوشته این روزنامه، ترکیه به طور مداوم از ایالات متحده برای همکاری با تروریستهای پک‌ک‌ و یگان‌های مدافعین خلق  مستقر در سوریه انتقاد کرده است.

در ماه مه، سازمان ملل متحد گزارشی در مورد مشارکت کودکان در درگیری‌های مسلحانه در سوریه منتشر و بر ادامه استفاده یگان‌های مدافعین خلق از کودکان در جنگ تاکید کرد.

آمریکا در شمال سوریه  با گروه تروریستی یگان‌های مدافعین خلق همکاری کرده  و ترکیه به شدت با حضور این گروه  در شمال سوریه مخالفت می‌کند و این یک موضوع مهم در تیره شدن روابط آنکارا و واشنگتن بوده است. با وجود نگرانی‌های امنیتی متحد ترکیه که متحد ناتو است، آمریکا آموزش نظامی و هزاران کامیون سلاح را به گروه تروریستی یگان‌های مدافعین خلق ارائه داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول