اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

نگاهی به محدودیت‌های المپیکی‌ها در دهکده ورزشکاران

کمیته برگزاری بازی‌های توکیو محدودیت‌های زیادی را در دهکده ورزشکاران اعمال خواهد کرد.

نگاهی به محدودیت‌های المپیکی‌ها در دهکده ورزشکاران

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درهای دهکده ورزشکاران در تاریخ ۱۳ جولای ۱۰ روز قبل از شروع المپیک باز می‌شود و در تاریخ ۸ آگوست ۳ روز بعد از پایان المپیک بسته خواهد شد.

با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده شرکت‌کنندگان در این بازی‌ها نمی‌توانند ۵ روز زودتر وارد دهکده شوند. ۱۸ هزار ورزشکار و کادرفنی در دهکده ورزشکاران مستقر خواهند شد.

شیوع ویروس کرونا باعث شده تا کمیته برگزاری بازیهای توکیو سختگیری‌های زیادی داشته باشند. سابورو کاوابوچی مسئول دهکده ورزشکاران در این باره گفت: ما باید محدودیت‌های زیادی را برای ورزشکاران ایجاد کنیم. تصور می‌کنم که از آنها خواسته شود همیشه به جز هنگام غذا خوردن و رقابت ماسک بزنند.

وی افزود: ما درخواست‌های دیگری هم خواهیم داشت مبنی بر اینکه ورزشکاران هر چه زودتر پس از صرف غذا، سالن را ترک کنند.

ورود خانواده‌ها و میهمانان هم به دهکده - مکانی که در ابتدا به صورت مرکز اصلی اجتماعات در نظر گرفته شده بود- با محدودیت‌هایی روبه‌روست. قرار است اتاقی به همین منظور در نظر گرفته شود هر چند تصور نمی‌شود افراد زیادی بتوانند در این شرایط کرونا در دهکده حضور پیدا کنند.

همچنین ورزشکاران اجازه برگزاری جشن در فضای عمومی و بیرون از اتاق‌ها را نخواهند داشت. از ورزشکاران و مربیان درخواست شده در طول المپیک از ماسک استفاده کنند، به تنهایی غذا بخورند و فاصله اجتماعی را هم رعایت کنند.

این انتظار وجود دارد بیش از ۸۰ درصد ورزشکاران در دهکده واکسینه شده باشند. براساس اعلام کمیته برگزاری بازیهای توکیو روزانه ۸ هزار کارمند در دهکده فعالیت خواهند داشت. در کلینیک ساخته شده دهکده نیز ۲۰ پزشک و ۸۰ پرستار به همراه دیگر کادر درمان حضور دارند که به صورت شیفتی فعالیت می‌کنند. همچنین روزانه به صورت تصادفی از ورزشکاران تست PCR گرفته می‌شود. با توجه به اینکه اعلام نتایج تست ۳ ساعت زمان می‌برد از اتاق‌های قرنطینه به عنوان اتاق انتظار استفاده خواهد شد.

در صورت تشخیص ویروس، کسانی که علائم جزئی دارند یا علائمی ندارند در هتلی که خارج از دهکده تعیین شده قرنطینه می‌شوند در حالی که کسانی که علائم شدید دارند در بیمارستان بستری خواهند شد. آزمایشگاه در نظر گرفته شده در کنار کلینیک قابلیت تست ۱۸ هزار نمونه را دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول