اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

حمله باج افزاری فروشگاه زنجیره‌ای سوئد را فلج کرد

سیستم های رایانه ای چندین شرکت در سراسر جهان به علت حملات باج افزاری فلج شده اند که از جمله آنها می توان به فروشگاه زنجیره ای کوپ در سوئد اشاره کرد.

حمله باج افزاری فروشگاه زنجیره‌ای سوئد را فلج کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، 800 فروشگاه فیزیکی زنجیره ای کوپ در کشور سوئد به علت حملات باج افزاری از دسترس خارج شده و خرید از آنها ناممکن شده است.

این حمله توسط گروه هکری رویل انجام شده و کارشناسان مسائل امنیت سایبری می گویند حل کامل مشکل یادشده هفته ها و چه بسا چندین ماه طول بکشد. هکرهای یادشده قبلا به شرکت فناوری اطلاعات کاسیا نیز حمله کرده و با انتشار یک بدافزار به شبکه های رایانه ای صدها مشتری خدمات این شرکت نیز نفوذ کرده بودند و داده های آنها را به قفل کرده و به گروگان گرفته بودند.

فروشگاه زنجیره ای کوپ از جمله موسساتی است که از نرم افزارهای تولیدی کاسیا استفاده می کند و به همین علت قربانی این حملات باج افزاری شده است. هکرهای گروه رویل بعد از قفل کردن داده های مشتریان شرکت کاسیا برای رمزگشایی از آنها خواستار دریافت باجی 70 میلیون دلاری شده اند.

اعضای این گروه مدعی هستند که یک میلیون رایانه را به همین شیوه مورد حمله قرار داده و داده های آنها را قفل کرده اند. فروشگاه های زنجیره ای کوپ به علت همین حمله روز شنبه تعطیل بودند. روند بازگشت به وضعیت عادی در کوپ از دیروز آغاز شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول