اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

از بازدید پروژه‌های شهری تا افتتاح «فرهنگسرای هنر و رسانه»

به مناسبت روز «شهرداری و دهیاری‌ها» خبرنگاران همدان از پروژه‌های عمرانی شهر بازدید و در پایان نیز «فرهنگسرای تخصصی هنر و رسانه» در پارک پرواز افتتاح شد.

از بازدید پروژه‌های شهری تا افتتاح «فرهنگسرای هنر و رسانه»

خبرگزاری فارس_ همدان، ظهر امروز خبرنگاران به مناسبت روز شهرداری و دهیاری از طرح‌های عمرانی شهرداری همدان بازدید کردند، در جریان این بازدید شهردار همدان و شهرداران مناطق همراه با اصحاب رسانه از روند اجرای فاز دوم پارک ارم، طرح بازگشایی بلوار شهید فهمیده، طرح تعریض بلوار ارتش، سایت موزه میدان امام(ره)، طرح ترافیکی بلوار قدر، پارک ۶.۵ هکتاری کوی پردیسان و پارک ۲۵۰ هکتاری اکباتان دیدن کردند.

در پایان این تور خبری، فرهنگسرای تخصصی هنر و رسانه همدان با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری همدان و خانه مطبوعات همدان در پارک پرواز افتتاح شد.

شهردار همدان در جریان این بازدید با بیان اینکه در فاز دوم پارک ارم یک آب‌نما و مخزن ۲ هزار متر مکعبی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه پیش‌بینی شده که ۵ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده و تا شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید اظهار کرد: طرح بازگشایی بلوار شهید فهمیده یکی دیگر از طرح‌های شهرداری است که با اجرای آن مسیر میدان قائم(عج) به میدان پژوهش تعریض می‌شود این پروژه بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان هزینه دربر داشته است.

عباس صوفی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی تعریض بلوار ارتش برای ساماندهی ورودی شهر همدان آغاز شده است افزود: ساماندهی ورودی‌ها شهر دست کم سه سال زمان می‌برد اگرچه همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در اجرای سریع این مهم تاثیرگذار است.

وی در ادامه بازدید یادآور شد: تمام تلاش ما بر این است که ورودی مناسب و درخور همدان داشته باشیم از همین رو در این راستا مراعات حال شهروندان را نیز در دستور کار داریم.

شهردار همدان از جدیت در جذب اعتبارات ملی خبر داد و گفت: منابع ملی پایدار نیست اما تلاش می‌کنیم همچون اصفهان از این اعتبارات بهره‌مند شویم.

وی در مسیر این تور خبری به سایت موزه میدان امام(ره) اشاره کرد و افزود: این پروژه جزو اولین سایت‌موزه‌های ایران خواهد بود و این ظرفیت بی‌بدیل به دلیل کشف آثار باستانی در همین مکان ایجاد شده است.

صوفی در ادامه بازدید و رصد این پروژه متذکر شد: میراث فرهنگی، به محض پایان کار این سازه در مردادماه آثار کشف شده به همراه آثار ارزشمند تاریخی دیگر را در محل سایت موزه مستقر خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه ۱۱ میلیارد تومان از منابع شهرداری در این طرح هزینه شده است تصریح کرد: در حال حاضر عملیات نماکاری طرح در حال انجام است اگرچه با موافقت وزیر میراث فرهنگی آب‌نمای نواری نیز در محوطه این پروژه اجرا خواهد شد.

شهردار همدان به تجهیز رمپ سازه سایت به سیستم گرمایش از کف اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای پوشش، دیواره‌چینی و آسفالت بلوار قدر هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این طرح به همت شهرداری منطقه ۳ در حال اجراست ادامه داد: با ایجاد این دیوار و اتصال آن به تقاطع سردار همدانی یک محور ترافیکی در این منطقه ایجاد و منطقه خضر از بن‌بست ترافیکی خارج می‌شود.

صوفی در بخش دیگری از این بازدید به ایجاد پارک نواری ۶.۵ هکتاری در کوی پردیسان تأکید کرد و گفت: این پارک پس از پارک مردم دومین پارک منطقه‌ای شهر همدان خواهد شد.

وی به اجرای پارک ۲۵۰ هکتاری اکباتان گریزی زد و بیان کرد: در این پروژه تاکنون بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده و عملیات اجرایی آن از آبان ماه سال ۹۹ آغاز شده است.

شهردار همدان در پایان یادآور شد: فاز نخست این پارک طی روزهای آتی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیاک/89033/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول