اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

اولین شماره سالنامه نشریه هم‌شاگردی جامعه اسلامی دانشجویان منتشر می‌شود

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: شورای سیاستگذاری نشریه هم شاگردی پس از انتشار اولین نسخه نشریه صوتی تصویری خود تصمیم دارد بزودی اولین شماره سالنامه نشریه هم شاگردی را منتشر کند.

اولین شماره سالنامه نشریه هم‌شاگردی جامعه اسلامی دانشجویان منتشر می‌شود

محمد امین جعفری عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به فرارسیدن روز قلم گفت: نامگذاری روزی به نام روز قلم، نشانگر اهمیت این ابزار تاریخی در ثبت حقایق یا به تصویر کشیدن ذهنیات است. در تمام ادوار گذشته، اگر قلم و دستی توانا نبود تا وقایع را بر صفحه نقش بزند، شاید امروز چیز زیادی از گذشته خود نمی دانستیم.

روابط عمومی  اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: آنچه قلم برای جامعه جهانی آفرید، نه فقط ثبت خاطرات، بلکه وسیله ای است برای احراز هویت جوامع و آنچه بر آنها گذشته است. قلم گرچه زیباترین جلوه تداعی افکار و اندیشه هاست اما خود ابزاری است بی هویت که تنها از عقاید حقیقت جوی نویسنده وام میگیرد. هویت قلم در گروی مطلبی است که مینویسد. قلم نیز مانند بسیاری از امکانات بشر، اگردرمسیر صحیح مطالبه گری قرار گیرد یا با صداقتی تمام و کمال سعی در بازگویی حوادث روزگار داشته باشد، یقینا می تواند سندی معتبر برای حال و آینده باشد.

وی با اشاره به انتشار نشریه همشاگردی در اتحادیه افزود: نشریه هم‌شاگردی در طول سالیان گذشته از زمان تاسیس تا به حال، همواره در تلاش بوده تا با قلمی صریح و به دور از ملاحظات نادرست سیاسی، عَلم مطالبه گری و نقد سازنده را درهر حوزه ای افراشته نگه دارد. آنچه باعث شد نشریه هم‌شاگردی تاکنون مخاطبان بسیاری داشته باشد و مثل برخی از نشریات، اسیر مصلحت اندیشی و فساد درونی نشود یا از صحنه تاثیرگذاری بر فضای نوشتاری دانشگاه ها خارج نشود، به روز بودن محتوا و قلم توانای اهل آن بود که البته با قرار گرفتن در مسیر رشد، اکنون در جایگاهی قرار گرفته که مرجع بسیاری از نشریات دانشجویی است. امید است این حس پویایی و صراحت قلم در سالیان آینده نیز برای هم‌شاگردی بماند.

جعفری گفت: بر همین اساس شورای سیاستگذاری نشریه هم شاگردی پس از انتشار اولین نسخه نشریه صوتی تصویری خود تصمیم دارد بزودی اولین شماره سالنامه نشریه هم شاگردی را منتشر کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول