اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای 400 پروژه محرومیت‌زدایی در زنجان

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان گفت: 400 پروژه عمرانی و زیرساختی در روستاها، مناطق حاشیه‌ای و محروم استان در سال 1400 از سوی سازمان بسیج سازندگی استان اجرایی می‌شود.

اجرای 400 پروژه محرومیت‌زدایی در زنجان

فرشاد پیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف به مردم مناطق محروم استان خدمات رسانی کرده و امسال نیز پروژه‌های محرومیت‌زدایی را در استان اجرایی می‌کند.

وی با بیان اینکه غنی سازی اوقات فراغت جوانان با استفاده از نیرو و نشاط جوانی در سازندگی کشور از اهداف سازمان بسیج سازندگی محسوب می‌شود، افزود: کمک به دولت در خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی و سازندگی با اولویت در روستاها، مناطق محروم و مرزی و کمک به شناسایی و ایجاد زمینه‌های اشتغال از دیگر اهداف این سازمان است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان ادامه داد: بیشتر طرح‌های مورد اجرای سازمان بسیج سازندگی کوتاه مدت، زود بازده، فراگیر، گسترده و عمومی و عام‌المنفعه بوده و عمدتا در هشت عرصه عمران و آبادانی، منابع طبیعی و کشاورزیِ، زیبا سازی و بهسازی مدارس، اشتغال، خدمت درمانی آموزشی و بهداشتی، آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، کلاس‌های تقویتی، جبرانی و مشاوره تحصیلی، عرصه خدمت رسانی با همکاری دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و خیریه‌ها و موسسات غیر دولتی اجرایی می‌شود.

پیری افزود: برنامه‌های امسال سازمان بسیج سازندگی در پنج عنوان کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی مردم‌محور با ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، کمک به تحقق عدالت اجتماعی، پیشرفت و آبادانی همه جانبه روستاها و دهستان‌های محروم و نقاط کم برخوردار شهری،کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات آسیب دیده و حاشیه نشین، محرومیت‌زدایی با توانمند سازی گروه‌های هدف اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف برنامه‌های سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ فعالیت در نظر گرفته شده است، افزود: ۴۰۰ پروژه عمرانی و زیرساخت در روستاها و مناطق حاشیه‌ای و محروم که این پروژه‌ها در عمرانی و آبادانی این مناطق موثر و تاثیرگذار است، اجرا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی تامین آب شرب روستاها و مناطق شهری از اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی در سال جاری است که بیشتر در محورهای اصلاح شبکه خط انتقال، احداث حوضچه انجام می‌شود.

این مقام مسوول افزود: اولویت بعدی سازمان بسیج سازندگی تامین آب کشاورزی است که با اجرای طرح‌های سنتی آب از طریق کانال‌های بتنی به مزارع با همکاری جهاد کشاورزی منتقل می‌شود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه کشوری با حضور سردار سلامی در استان زنجان، گفت: برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ۴۰۰ واحد احداث می‌شود که در مرحله اول ۸۰ مسکن مددجو پیش‌بینی شده است که در حال حاضر نقشه پروانه آن در دست طراحی است.

پیری ادامه داد: این طرح با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن و سازمان بسیج سازندگی اجرایی می‌‎شود.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بهزیستی کشور که در استان نیز در حال پیگیری است برای احداث ۸۰ واحد مددجویی خبرداد و خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته چند واحد اجرایی شده است و امسال این پروژه با سرعت بیشتری ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/73002/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول