اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

خداحافظی ثروتمندترین فرد جهان با آمازون پس از 27 سال

پس از 27 سال بزوس در روز 5 جولای رسما از مدیریت شرکت آمازون کنار خواهد رفت.

خداحافظی ثروتمندترین فرد جهان با آمازون پس از 27 سال

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، جف بزوس که یکی از پول‌دارترین افراد جهان است قرار است از پس‌فردا رسماً از ریاست شرکت آمازون کنار برود.

وی که بنیان‌گذار این شرکت بزرگ خرده فروشی اینترنتی است، همین چند هفته پیش از سوی مؤسسه فوراور به عنوان پول‌دارترین فرد جهان مطرح شد.

البته هدف بزوس از کنار گذاشتن مدیریت آمازون خالی کردن وقت بیشتر برای رسیدن به شرکت بلو اوریجین است که در زمینه فراهم کردن مسافرت‌های فضایی فعالیت می‌کند.

شرکت آمازون نخستین بار در اوایل دهه 1990 میلادی توسط بزوس و در شکل اولیه یک کتابفروشی آنلاین تأسیس شد اما حالا یکی از گران‌قیمت‌ترین شرکت‌های جهان است و 1.7 تریلیون دلار ارزش دارد.

10.3 درصد سهام آمازون در اختیار بزوس است و البته وی قصد ندارد  جایگاه خود در هیأت مدیره آمازون را ترک کند. چند روز دیگر جف بزوس با فضاپیمای نیوشفرد به همراه 5 نفر دیگر راهی فضا است. این سفر هوایی در روز 20 جولای و در سالگرد نشستن فضاپیمای آپولو 11 در سطح ماه در سال 1969 انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول