اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دولت سیزدهم به یک تیم اقتصادی هماهنگ و منسجم برای حل مشکلات نیاز دارد/ لزوم استفاده از مدیران جوان و جهادی

یک فعال دانشجویی با اشاره به وضعیت اقتصادی هشت سال گذشته گفت: برای برون رفت از این شرایط باید یک تیم اقتصادی که دارای ویژگی‌های مهمی همچون انسجام اقتصادی، تفکری هماهنگ و عدم تناقض باشند، در دولت سیزدهم انتخاب شوند.

دولت سیزدهم به یک تیم اقتصادی هماهنگ و منسجم برای حل مشکلات نیاز دارد/ لزوم استفاده از مدیران جوان و جهادی

محمدیاسین نوشاد فعال دانشجویی و دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به تأکیدات مقام‌معظم رهبری برای تشکیل یک دولت جوان حزب‌اللهی، گفت: از نظر رهبر معظم انقلاب رئیس‌جمهور دولت آینده باید ویژگی‌هایی همچون «مؤمن، انقلابی، با کفایت، مردمی، سرشار از امید، معتقد به جوانان، توانمندی های داخلی و حقیقتاً عدالت‌خواه و ضد فساد» را داشته باشد. همچنین خود آیت‌الله رئیسی نیز در سخنانی ویژگی‌های همکاران آینده را کارآمدی، فساد ستیزی، روحیه انقلابی و مردمی بودن را معرفی کردند لذا با توجه به شرایط کنونی کشور و نکاتی که از طرف رئیس‌جمهور منتخب مطرح شده‌  انتظارات از منتخب ملت برای حل مشکلات کشور و برگرداندن ثبات اقتصادی به کشور بالا رفته‌ و طبیعتاً بیشتر مردم توقع دارند که ظرف کمترین زمان این اتفاق بیفتد.

وی در مورد ویژگی‌های مدیران دولت آینده تاکید کرد: در این باره به‌صورت جزئی‌تر و علی‌الخصوص در ابعاد مدیریتی و اقتصادی باید به چند نکته توجه کرد، نکته اول این‌که همان‌طور که نیاز امروز کشور تحول در نظام مدیریتی است، لذا بایستی در قدم اول قاطبه‌ مدیران دولت آینده را جوانان تشکیل دهند و از این ظرفیت فوق‌العاده به‌خوبی استفاده شود.

این فعال دانشجویی گفت: اما در ادامه باید به این نکته هم توجه داشت که این افراد بایستی پختگی لازم مدیریتی را نیز داشته باشند. یعنی اینکه در عین جوانی از تجربه مدیریتی مؤثر نیز برخوردار بوده و بتوانند به‌خوبی در قامت یک مدیر جهادی ظاهر شوند.

نوشاد تصریح کرد: علاوه‌برآن می‌دانیم که در هشت سال گذشته کشور یکی از ضعیف‌ترین برهه‌های مدیریتی خود را در عرصه اقتصادی تجربه کرده‌است و به یک وضعیت بغرنج اقتصادی مبتلا شده‌است که برای برون رفت از این شرایط قطعاً به یک برنامه مدون و حساب‌شده اقتصادی نیاز است اما مهم‌تر از آن و در جهت تحقق این برنامه، بایستی تیم اقتصادی که قرار است منصوب شوند دارای ویژگی‌های مهمی همچون انسجام اقتصادی، تفکری هماهنگ و عدم تناقض باشند تا بتوانند به بهترین نحو این جراحی اقتصادی را انجام داده و ریل اقتصاد کشور را به مسیر اصلی خود بازگرداند.

وی گفت: نکته سومی که باید به آن اشاره کرد این است که در بین دولت‌های مختلف یکی از عوامل مهمی که همواره بر تقویت و گسترش فساد تاثیر بسزایی داشته‌است، بحث داشتن تعارض منافع در بین مدیران کلان کشور است لذا بایستی از رخ دادن دوباره این معضل به طور مثال در چند پست جلوگیری کرد. پزشک بودن وزیر در وزارت بهداشت،  واردکننده و یا رییس کارخانه بودن در وزارت صمت، رییس بانک بودن در ریاست بانک مرکزی، مدیر پتروشیمی یا پالایشگاه بودن در وزارت نفت و... این موارد نمونه‌هایی از تعارضات منافع هستند که در واقع باید از ایجاد آن‌ها جلوگیری شود.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد اظهار داشت: نکته چهارم اینکه یکی از ویژگی‌های اصلی که یک مدیر در دولت سیزدهم باید داشته باشد این است که به وعده‌های آقای رئیسی به‌طور کامل پایبند باشد یعنی افراد از بالاترین تا پایین‌ترین جایگاه مدیریتی علی‌الخصوص وزارت، باید به این نکته معتقد باشند و به‌صورت منسجم و هماهنگ در پی تلاش برای تغییر وضع موجود و تحقق تحول در حکمرانی کشور در ابعاد مختلف باشند.

وی در پایان خطاب به رئیس‌جمهور منتخب، مدیران مختلف کشور و نمایندگان مجلس یازدهم گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمودند نباید افراد نقشه‌ رسیدن به فلان پستِ مثلاً اجرائی را در سر خود بپروراند خصوصاً نمایندگان مجلس که به مردم بابت حضور در مجلس تعهد داده‌اند و در پیشگاه خداوند سوگند یاد کرده‌اند. این موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود. همچنین باید رئیس جمهور منتخب نیز از ایجاد چنین مسئله‌ای جلوگیری کرده و در انتصاب افراد به آن پایبند باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول