اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

هشدار نماینده دشت آزادگان درباره وضعیت بحرانی تالاب هورالعظیم

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس گفت: تالاب هور العظیم به خاطر ریختن پساب‌های صنعتی در رود کرخه و رهاسازی کم آب در بالادست با بحران مواجه شده و آبزیان آن تلف شده‌اند.

هشدار نماینده دشت آزادگان درباره وضعیت بحرانی تالاب هورالعظیم

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به وضعیت بحرانی تالاب هورالعظیم گفت: تالاب هورالعظیم امروز به خاطر رهاسازی کم آب در بالادست رود کرخه و همین طور ریختن پساب‌های صنعتی در آب توسط سایت‌های نفتی منطقه با بحران جدی مواجه شده است.

وی افزود: ریختن پساب‌های صنعتی توسط سایت‌های نفتی که کار حفاری را در منطقه انجام می‌دهند، باعث بحرانی شدن شرایط تالاب هورالعظیم و تلف شدن آبزیان این تالاب شده است.

وضعیت آب شرب دام در روستاها به دلیل قطع آب کرخه


نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر دامداران منطقه نیز به خاطر حاد شدن مشکل این تالاب دچار مشکلات جدی شده‌اند و این وضعیت تالاب شرایط را برای مردم سخت کرده است.

ساعدی خاطرنشان کرد: لازم به هشدار است که اگر این تالاب خشک شود، آثار و تبعات سوء آن دامن استان‌های همجوار را هم خواهد گرفت و این طور نخواهد بود که فقط مردم خوزستان و دشت آزادگان متضرر شوند.

وی افزود: من از مقامات و فعالان در حوزه محیط زیست می‌خواهم تا ضمن بازدید از منطقه نسبت به این مسأله واکنش لازم را نشان دهند و با آن مقابله کنند و نگذارند که تالاب هورالعظیم به یک خشکی تبدیل شود.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از طرف دیگر باید جلوی ریخته شدن پساب‌های صنعتی در این تالاب گرفته شود و نباید سایت‌های نفتی اقدام به آلوده کردن آب‌های منطقه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول