اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سربازی که رامسفلد را به زانو درآورد!

جنگ مغلوبه شد، چون یک فرمانده میدانی شجاع و مدبر به نام سلیمانی و همرزمان او در منطقه، در برابر یاغیگری آمریکا و اسرائیل قد علم کردند؛ ژنرالی که با افتخار، خود را «سرباز آیت الله خامنه‌ای» می‌نامید.

سربازی که رامسفلد را به زانو درآورد!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمد ایمانی طی یادداشتی در کانال شخصی خود نوشت:

دونالد رامسفلد، وزیر دفاع اسبق آمریکا، در سن ۸۸ سالگی درگذشت. او به عنوان نماد دوره اقتدار گرایی آمریکا، سال ها قبل از این که بمیرد، به واسطه نابودی پروژه اش، نابود شد.

رامسفلد از ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۷ در دولت جرالد فورد، و از ژانویه ۲۰۰۱ تا دسامبر ۲۰۰۶ در دوره جورج بوش، وزارت دفاع آمریکا را بر عهده داشت. دوره اخیر وزارت وی، دوره ای است که از پروژه "قرن جدید َآمریکایی" رونمایی شد.

نو محافظه کاران آمریکایی، سه سال قبل از پایان هزاره دوم و قرن بیستم میلادی، پروژه"قرن جدید َآمریکایی" را تدوین کردند که مطابق آن، آمریکا رسما کدخدای دنیا می شد و خاورمیانه را پشت قباله خود می زد.

بهانه این اتفاق، حملات یازده سپتامبر بود. آمریکا به بهانه این حمله تروریستی، ابتدا در سال ۲۰۰۱ به افغانستان (همسایه شرقی ایران) و دو سال بعد به عراق (همسایه غربی ایران) حمله کرد و ظرف دو سال، این دو کشور را به اشغال خود درآورد. همزمان، صهیونیست ها مرتکب حمله به لبنان و غزه شدند.

رامسفلد، از طراحان دو حمله جنایتکارانه به افغانستان و عراق است. هر چند بهانه حملات، سرکوب طالبان و القاعده و حامی آن (صدام) معرفی شد؛ اما هدف نهایی، ایران بود. مقامات آمریکایی، مدعی "جنگ جهانی چهارم" بودند و بیست کشور اسلامی را در فهرست حمله قرار داده بودند.

جالب این که همین آقای رامسفلد  دسامبر ۱۹۸۳ (آذر ۶۱) به عنوان نماینده ویژه ریگان، با صدام در بغداد ملاقات کرده و بدین ترتیب، فصل تازه ای از روابط دوجانبه با محوریت جنایت علیه ایران آغاز شده بود.

در حالی که روشنفکرانی مانند فوکویاما سعی داشتند با تئوری "پایان تاریخ"، لیبرال دموکراسی را قله تمدن معرفی کنند، اما دوره بوش- رامسفلد، یکی از سیاه ترین دوره ها از نظر جنایت و نقض حقوق بشر است.

این دوره، مقارن جنایت های کم نظیر در افغانستان و عراق و انتشار تصاویر شکنجه های منزجر کننده در ابوغریب و گوانتانامو بود. سنای آمریکا سال ۲۰۰۸، رامسفلد را مسئول نقض حقوق بشر در زندان‌های خارجی آمریکا دانست. https://b2n.ir/g62679

هدف نهایی جنگ، نابودی ایران در دوره ای بود که طیف غربگرای مدعی اصلاح طلبی، بر دولت و مجلس حاکم بودند و پالس های تسلیم و همکاری می فرستادند. فتنه سال ۷۸ یکی از خیانت های غربگرایان در آستانه همین دوره است.

اما سرانجام پروژه قرن جدید، با سرشکستگی و تحقیر و زوال سلطه آمریکا در غرب آسیا به ویژه عراق همراه شد. شکست آمریکا و اسرائیل در چهار جنگ، سرفصل تازه ای در اقتدار محور مقاومت، از ایران و عراق و سوریه تا لبنان و فلسطین بود.

جنگ مغلوبه شد، چون یک فرمانده میدانی شجاع و مدبر به نام سلیمانی و همرزمان او در منطقه، در برابر یاغیگری آمریکا و اسرائیل قد علم کردند.؛ ژنرالی که با افتخار، خود را "سرباز آیت الله خامنه ای" می نامید.

مقاومت انقلابی، هفت دولت آمریکا را به هزیمت کشاند و پروژه مشترکی را که دولت های کارتر، ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر، اوباما و ترامپ دنبالش بودند، نابود کرد؛ تا آنجا که ترامپ گفت "هفت هزار میلیارد دلار در جنگ های خاورمیانه هزینه کردیم اما رئیس جمهور آمریکا وقتی می خواهد به عراق سفر کند، باید شبانه و با هواپیمای چراغ خاموش (آن هم به پایگاه نظامی عین الاسد و نه بغداد) سفر کند. این غم انگیز است".

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول