اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پاسخ محکم کشاورز فلسطینی به صهیونیست‌ها و تخریب باغ زیتونش

یک کشاورز فلسطینی با فاجعه خواندن اقدام شهرک‌نشینان صهیونیست در ریشه‌کن کردن 84 اصله درختش، تاکید کرد که به جای آن 180 اصله درخت در زمینش می‌کارد و به مقاومت ادامه می‌دهد.

پاسخ محکم کشاورز فلسطینی به صهیونیست‌ها و تخریب باغ زیتونش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در چارچوب اقدامات متجاوزانه شهرک‌نشینان صهیونیست علیه ساکنان کرانه باختری،  گروهی از این شهرک‌نشینان یهودی با یورش به شهرک «جالود» در نابلس، ۸۴ اصله درخت زیتون متعلق به فلسطینیان را قطع کردند.

 

به نوشته «القدس العربی»، «رامی موسی» شهروند فلسطینی ساکن نابلس در جنوب کرانه باختری و مالک پنج دونم زمین کشاورزی در شهرک «قریوت» که در محاصره سه شهرک صهیونیست‌نشین قرار دارد، صبح دیروز با یک فاجعه بزرگ برای درختان زیتونش بیدار شد و متوجه شد که ۸۴ نهالش را از دست داده است.

اراضی موسی با بیش از چهل سال قدمت، بر اساس توافق‌نامه اسلو  و طبقه‌بندی صهیونیستی‌ها در منطقه «ج» و تحت سیطره اسرائیل قرار دارد، با سه شهرک «شیلو»، «راحیل» و «ایشکودش» احاطه شده است و مورد توجه و طمع‌ورزی شهرک‌نشینان قرار گرفت بویژه پس از آن‌که دیدند، موسی اهتمام ویژه‌ای به آن می‌ورزد و آن را به شبکه آبیاری و مخازن آب مجهز کرده است.

 

موسی در گفت‌‌وگو با القدس العربی گفت: «از دو سال پیش، تجاوزها علیه این منطقه افزایش یافته و هر روز با شهرک نشینان اختلافات و اصطکاک‌هایی ایجاد شده است. آنها عمداً ما را با قطع درختان و ریشه کن کردن آنها و تخریب شبکه‌های آبیاری آزار می‌دهند».

 

وی افزود: «دیروز نیز مانند همیشه، برای مراقبت زمینم به آن سر زدم اما صبح جمعه، وقتی بر سر زمینم رفتم، ناگهان دیدم که شهرک‌نشینان درختهای من را از ریشه درآورده‌اند، مخازن آب را سوراخ و شبکه آبیاری را قطع کرده‌اند. این فاجعه بود. این زمین برای من زمین عادی نیست. میراث بزرگی است تا از خودم و فرزندانم در آینده حمایت کنم».

 

موسی تصریح کرد که توجه ویژه و همیشگی او به این زمین با هدف صیانت و حفاظت از آن در مقابل توسعه شهرک سازی صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد و درختکاری به اعتقاد او، یکی از مهمترین سازوکارها برای حمایت از آن در مقابل ظلم و ستم شهرک‌نشینان است. به گفته موسی، شهرک‌نشینان چند روز پیش نیز به یک زمین دیگر که متعلق به بستگان او حمله کرده بودند و او نیز از این تجاوز، عکس گرفته بود و یک شکایت رسمی علیه آنها تنظیم و ارائه کرده بود. اما هیچ چیز تغییری نکرد و دروغین بودن تعهد مبنی بر حمایت از اراضی فلسطینی‌ها، با تجاوز صبح روز جمعه به زمین کشاورزی موسی نمایان شد.

وی افزود: «این اسرائیل است، چهره واقعی دولتی که به دروغ ادعا می‌کند که دولت قانون است. تنها واکنش من در مقابل این تجاوزها، درختکاری مجدد است. من به جای ۸۴ اصله درخت، ۱۸۰ اصله در این زمین می‌کارم. ما با استواری و پایداری بیشتر با استکبار اشغالگری روبرو خواهیم شد».

«غسان دغلس» مسئول پرونده شهرکسازی در شمال کرانه باختری اشغالی نیز به خبرگزاری آناتولی تایید کرد که شماری از شهرک‌نشینان صهیونیستی با یورش به این مزرعه، ۸۴ اصله درخت زیتون را قطع کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی پس از اشغال کرانه باختری و قدس در سال ۱۹۶۷ بیش از ۲۵۰ شهرک صهیونیست‌نشین در این مناطق ساخته و حدود ۶۵۰ هزار صهیونیست را در آن‌ها اسکان داده است. بر اساس اصول حقوق بین المللی سکونت این افراد در این شهرک‌ها که در منطقه اشغالی ساخته شده، غیرقانونی است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول