اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

256 مددجوی زنجانی صاحب شغل شدند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۵۶ فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت در سه‌ماهه نخست سال‌جاری ایجاد شده است، گفت: ۲۱۰ فرصت شغلی از مجموع اشتغال ایجاد شده از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال و ۴۶ فرصت شغلی جدید بوده است.

256 مددجوی زنجانی صاحب شغل شدند

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد ایجاد درآمد با ثبات با محوریت اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت و توانمندسازی آن‌ها است، اظهار کرد: تحقق اهداف در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کمترین هزینه تکلیف مهم مدیریت هر سازمان است و غفلت از عنصر زمان و عدم آشنایی مدیران با فنون مبارزه با آفات زمان رسیدن به اهداف را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع ۲۵۶ فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت در سه‌ماهه نخست سال‌جاری ایجاد شده است، گفت: ۲۱۰ فرصت شغلی از مجموع اشتغال ایجاد شده از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال و ۴۶ فرصت شغلی جدید نیز با استفاده از ظرفیت‌های کاریابی در مناطق مختلف این استان برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد شده است.

صفری با بیان اینکه اشتغال از طریق کاریابی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه اشتغال و خودکفایی استان همچنان ادامه دارد، افزود: در سه‌ ماهه اول سال جاری تعداد ۴۶ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از طریق مؤسسات و شرکت‌های کاریابی مشغول به کارشده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: کارفرمایانی که مددجویان این نهاد را استخدام و بکارگیری کنند مورد تشویق این نهاد قرار گرفته و به همین منظور بسته‌های تشویقی گوناگونی برای کارفرمایان مدنظر در این بخش در نظر گرفته‌ شده است.

وی یکی دیگر از شیوه‌های جدید و موثر ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت را بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی دانست و گفت: از مزیت‌های این طرح این است که مددجویان دغدغه تأمین مواد اولیه و همچنین فروش محصولات خود را ندارند.

صفری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تعداد ۷۸ طرح اشتغال از طریق راهبران شغلی ایجاد شده است، تصریح کرد: در این نوع فرآیند اشتغالزایی راهبران شغلی تجهیزات و مواد اولیه هر شغلی را آماده کرده و در اختیار مددجویان قرار می‌دهند و محصول تولید شده را از مددجو تحویل گرفته و به فروش می‌رسانند و مددجویان نیز از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در پایان به نقشه راه سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۴ هزار و ۴۵۷ فرصت شغلی و کاریابی با تسهیلاتی بالغ‌ بر ۱۰۵ میلیارد تومان  ایجاد شده است و امسال نیز هدف‌گذاری شده است، ۵ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی جدید با اعتباری قریب به ۲۰۷ میلیارد تومان برای مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند ایجاد شود.

وی توجه به آموزش‌ها را در حوزه اشتغال مهم دانست و بر توسعه کاریابی، توجه به سامانه‌ها و کیفی سازی طرح‌ها در کنار کمیت، اهلیت و صلاحیت آن‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول