اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تمام جنایات آمریکا‌ در‌ پوشش حقوق بشر است

مدیر مؤسسه تبیان افغانستان گفت: اگر تاریخ آمریکا‌ را مورد دقت قرار دهیم به این نتیجه خواهیم رسید که تمام جنایاتی که در طول تاریخ انجام داده است با پوشش حقوق بشر بوده است به خصوص در ۴۰ سال اخیر که‌ اوج جنایات آمریکا هست.

تمام جنایات آمریکا‌ در‌ پوشش حقوق بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید عیسی حسینی مزاری شامگاه جمعه در مراسم اولین یادواره شهدای دانش‌آموز قربانی حقوق بشر آمریکایی ضمن تسلیت سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۶۶ شهید کودک در هواپیمای مسافربری ایرانی در سال ۶۶ توسط آمریکا و شهادت کودکان مکتب سیدالشهدا در افغانستان اظهار داشت: جنگ بین جبهه حق و باطل از ابتدای تاریخ بوده و ادامه‌ خواهد داشت منتها مؤمنین در کنار جبهه حق مبارزه می‌کنند و کفار در کنار طاغوت و شیطان و در این تقابل مؤمنین از اصولی بهره می‌گیرند که‌ خداوند در قرآن بیان کرده و نه کمتر و بیشتر بهره‌برداری می‌کنند.

مدیر مؤسسه تبیان افغانستان ادامه داد: اما‌ کفار در این تقابل از اصولی استفاده می‌کنند‌ که خودشان برای رسیدن به مطامع خودشان تدوین کرده‌اند و در این راه ممکن است از مطالب و شعارهای مقدس برای رسیدن به مقاصد نا مقدس استفاده کنند، جبهه حق و باطل امروز در اوج تقابل هستند، در رأس جبهه کفر آمریکا‌ قرار دارد و در این تقابل از هرگونه ابزاری استفاده کرده است حتی ابزاری مثل حقوق بشر که ممکن است مقدس باشد.

وی در همین خصوص افزود: اگر تاریخ آمریکا‌ را مورد دقت قرار دهیم به این نتیجه خواهیم رسید که تمام جنایاتی که در طول تاریخ انجام داده است با پوشش حقوق بشر بوده است به خصوص در ۴۰ سال اخیر که‌ اوج جنایات آمریکا هست؛ چه جنایاتی که‌ در حق ایران مرتکب شده است از ترورها، تحریک صدام برای جنگ علیه ایران و تحریم‌های ناجوانمردانه و ضد بشری و مشکلات مختلفی که تا الآن علیه نظام اجرایی کرده است در پوشش حقوق بشر بوده است.

حسینی مزاری خاطرنشان کرد: طبق خواسته آمریکا نظام ایران باید سقوط کند چون اگر این نظام قدرتمند شود بر خلاف حقوق بشر است؛ جنایاتی که آمریکا در مورد افغانستان روا داشت در سال ۲۰۰۱ با انفجار برج‌های دوقلو توسط خودشان و بهانه‌جویی به افعانستان حمله کردند بخاطر این که‌ گروه طالبان برای بشریت خطرناک است، بنابراین باید این گروه ساقط شود و تا امروز هر جنایتی که در افعانستان انجام می‌دهند در این پوشش است.

مدیر مؤسسه تبیان افغانستان عنوان داشت: در عراق هم همین‌طور، مشکلاتی که آمریکایی‌ها در سوریه و یمن ایجاد کردند، در مجموع تمام جنایاتی که‌ در کشورهای اسلامی و غیراسلامی انجام می‌دهند باز در پوشش حقوق بشر است.

تمام جنایات آمریکا نشانگر ضعف این کشور و قدرت جبهه اسلام است

وی با تأکید بر این موضوع که تمام این جنایات از ضعف آمریکا است، بیان داشت: ممکن است بعضی‌ها معتقد باشند این‌ها ناشی از قدرت آمریکا است و یک کشور ضعیف چنین کارهایی نمی‌تواند انجام دهد اما‌ من‌ می‌گویم این نشان‌دهنده ضعف آمریکا و نشانگر قدرت جبهه اسلام است و این ضعف از زمان پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی آغاز شد، قبل از آن بله آمریکا قدرت داشت و تمام امکانات‌ جهان اسلام را به یغما می‌برد و هر غلطی می‌کرد کسی در برابر آمریکا‌ جرأت حرف زدن نداشت اما‌ بعد از پیروزی انقلاب ورق برگشت.

حسینی مزاری تصریح کرد: اگر چه‌ آمریکا‌ در ابتدا انقلاب اسلامی را جدی نگرفت و تصور کردند چند‌ روز بعد از بین می‌رود و فکر‌ و اندیشه امام ساقط می‌شود و مجدداً مسلط خواهند شد اما‌ هرچه‌ از عمر انقلاب اسلامی گذشت آمریکا متوجه جدی بودن انقلاب شد و آن‌جا بود که دست به کار شدند و مشکلات مختلف را به وجود آورند؛ کودتا را سازماندهی کردند و بحث طبس اتفاق افتاد. 
 
مدیر مؤسسه تبیان افغانستان ادامه داد: اگر آمریکا قوی است چه نیازی است علیه یک کشور و ملت ضعیف این همه دست و پازدن و کشتن صدها هزار سرباز خود در منطقه، چون این نظام، نظام مقتدری است و جهان اسلام به سمت اقتدار می‌رود امروز عناصر انقلابی و خداخواه قدرتی که در منطقه و دنیا دارند در هیچ مقطعی در‌ تاریخ نداشته‌اند؛ هر کشوری که در خط امام قرار‌ داشته باشد و امروز سرباز سرافزاز امام خامنه‌ای باشد در دنیا قدرتمند است و بقیه ضعیف و وابسته هستند و از سایه آمریکا‌ می‌ترسند.    

در طول تاریخ هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران مورد هجمه نبوده است

وی افزود: آمریکایی‌ها سعی می‌کنند این قدرت را با هر شیوه‌ای تضعیف کنند، امروز در تمام جبهه‌ها ورود پیدا کردند‌ و علیه این جبهه که‌ حق است و در خط امام زمان است و تحت رهبری رهبر معظم انقلاب می‌خواهند به این جریان ضربه بزنند؛ امروز اگر در جای جای کشورهای اسلامی جنگ وجود دارد علیه این خط است؛ در مجموع‌ جمهوری اسلامی ایران طی این ۴۰ سال مورد هجمه‌ بوده است که‌ در طول تاریخ هیچ کشوری این فشار را تحمل نکرده است.

حسینی مزاری در خصوص انتخابات ایران اظهار کرد: انتخابات اخیر ریاست جمهوری در‌ میان تمام انتخابات‌های ایران بیشترین فشار را تحمل کرد‌ و از این فشار عبور کرد؛ صدها هزار شبکه به کار افتادند‌ و عوامل دشمن به حرکت افتادند که‌ انتخابات برگزار‌ نشو‌د و اگر‌ هم برگزار‌ شود با آمار پایین باشد که نظام ایران از آبرو بیفتد؛ اما مردم ایران با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب سیلی محکمی‌ به دهان استکبار کوبیدند.

انتخابات ۲۸ خرداد مهم‌تر از انتخاب جمهوری اسلامی بود

مدیر مؤسسه تبیان افغانستان با اشاره به آمار مشارکت در انتخابات تشریح کرد: اگرچه درصد مشارکت را ۴۸‌ درصد اعلام کرد‌ند اما من معتقدم ۴۸ درصد انتخابات ۲۸ خرداد امسال به مراتب مهم‌تر از انتخاباتی بود که ‌۹۸‌ درصد مردم در انتخاب نام نظام جمهوری اسلامی شرکت کردند، به هر حال تمام این هجمه‌ها برای تضعیف این اقتدار است اما به لطف خدا این اقتدار قدرتمندتر‌ می‌شود.

وی افزود: به این خاطر که‌ مبارزان مطابق دستور خداوند‌ عمل می‌کنند در آینده شاهد درخشش بیشتر خواهیم شد، در افعانستان هزاران نوجوان ما را‌ کشتند هرچند‌ اگر به‌صورت مستقیم دست نداشتند‌ ولی همه‌ اینها توسط آمریکا‌ اتفاق افتاد، تمام شهدای ترور در مراکز ادبی و فرهنگی و مدرسه سیدالشهدا توسط آمریکا‌یی‌ها صورت گرفته و سایر جنایات از ابتدای انقلاب تاکنون مستقیم و‌ غیرمستقیم ربط به آمریکا‌ دارد.

حسینی مزاری با یادآوری شرایط افغانستان در همین خصوص بیان داشت: بحران افغانستان روز به روز کشنده‌تر می‌شود؛ آمریکایی‌ها از روزی که وارد افغانستان شدند تمام ترفندها را به کار گرفتند تا بتوانند بر این کشور سلطه اجرا‌ کنند ‌که متوجه شدند این‌طور نیست؛ این‌ها اهداف بلند‌مدت دارند و فعلاً در منطقه هستند و افغانستان را رها نخواهند کرد، آمدند‌ تا زمینه‌های سلطه خود را فراهم کنند    تا این که جنگ‌های داخلی شروع شود. 

طالبان ساخته دست خود آمریکا است

مدیر مؤسسه تبیان افغانستان در خصوص طالبان یادآور شد: اگر‌ جنگ بین طالبان و دولت افغانستان و جنگ بین گروه‌های جهادی در قالب احزاب و سازمان‌ها شروع شود و این‌ها همدیگر را بکشند، از هرطرف یک مسلمان کشته می‌شود؛ طالبان ساخته دست خود آمریکا است، با‌ پول عربستان و اجرای پاکستان و طرح انگلستان این چهار کشور در ساخت طالبان در دهه ۷۰ نقش داشتند اما باز هم مسلمان هستند و از این‌ها هر تعداد کشته شوند مسلمان و دشمن آمریکا کشته می‌شوند.     

اگر بخواهیم صاحب کشور خود شویم باید به اسلام بازگردیم

وی با اشاره به راه‌ حل برای برون رفت از این شرایط عنوان داشت: این وضعیت فعلی افغانستان است؛ اگر‌قرار است ما‌ صاحب کشور خود شویم و آبرو داشته باشیم باید به اسلام برگردیم، وقتی به اسلام برگشتیم اسلام برای ما‌ برنامه‌ دارد و با استفاده از این برنامه که‌ قرآن و‌ احادیث گفته‌ است آیین‌نامه‌ اساسی استخراج می‌کنیم و در کشور خود اجرا می‌کنیم مثل‌ جمهوری اسلامی ایران، امروز مدیریت عالی‌تر از جمهوری اسلامی سراغ دارید؟ در کل دنیا مشکلات وجود دارد، اما در ایران امنیت را مشاهده می‌کنید آن هم در دل خاورمیانه‌ که اطراف ایران آتش می‌بارد. 

حسینی مزاری ادامه داد: با وصف این همه‌ تحریم باور کنید وضعیت اقتصادی ایران خیلی بهتر از سایر کشورهای همسایه است؛ امروز ارزانی‌ که‌ در ایران است در هیچ کجای دنیا نیست، در‌ بهشت روی زمین کسانی‌که در‌ ایران هستند‌ زندگی‌می‌کنند‌ این ناشی از قوانین اسلام است‌ که توسط امام خمینی بنیان‌گذاری شد و توسط رهبر معظم انقلاب اجرا می‌شود.

مهاجران از فرصت‌ها در‌ ایران به نفع جریان‌های اسلامی افغانستان استفاده کنند

مدیر مؤسسه تبیان افغانستان در خصوص شرایط مهاجران افغانستان تشریح کرد: به مهاجران توصیه می‌کنم از فرصت حضور در ایران به نحو مطلوب استفاده کنند و از ظرفیت‌ها بهره‌برداری کنند، در عرصه علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی؛ از افعانستان نیامدیم که راحت زندگی‌ کنیم ما     نمایندگان افغانستان هستیم و نمایندگان باید خود را در همه عرصه‌ها قوی کنند و به نفع جریان‌های اسلامی افغانستان کار کنند؛ در برابر افغانستان مسؤولیت داریم.

مهاجران حامی نظام جمهوری اسلامی باشند و مطالبات درست داشته باشند

وی در همین خصوص ادامه داد: مهاجران باید انسجام داشته باشند، امروز پراکنده‌ترین مهاجران دنیا‌ مهاجران ما‌ در ایران هستند، اگر مهاجران وحدت نداشته باشند مشکلات مختلفی ایجاد خواهد شد، اگر هم مشکلاتی در ایران دارند با مطالبات درست پیگیر باشند‌ که اگر‌ حمایت از این نظام بکنند  و تبلیغ سو نداشته باشند می‌توانند مطالبه کنند، این نظام الهی و ثمره ائمه‌ معصومین و خون‌های ریخته شده در سرزمین کربلا تا‌ امروز است و همه‌ ما‌ بیش از هر ایرانی وظیفه داریم از این نظام حمایت کنیم و ما‌ امروز در افغانستان از این نظام حمایت می‌کنیم.

مردم افغانستان در ایران با شرافت‌ترین زندگی‌ را دارند

حسینی مزاری با اشاره به رابطه ایران و افغانستان اظهار‌کرد: از دولت جمهوری اسلامی تشکر می‌کنم که در این ۴۰ سال در کنار مردم بودند و در بدترین شرایط تعداد زیادی از مهاجران را پذیرفتند و تا امروز بیش از ۳ میلیون مهاجر ما را پذیرفتند و مردم ما زندگی می‌گذرانند، مردم ما از  نظر شرافت و دین نسبت به همه جای دنیا در ایران با شرافت‌ترین زندگی را دارند که در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شود.

مدیر مؤسسه تبیان افغانستان در پایان خاطرنشان کرد: اما مشکلاتی هم در سطح زندگی این مهاجران وجود دارد، در عرصه‌های مختلف مشکلات عجیبی وجود دارد، در عرصه تحصیل این‌ها مشکل دارند، امیدوارم رئیس‌جمهور جدید در رفع این مشکلات اقدام کنند چون این مهاجران ظرفیت هستند و اگر از این ظرفیت استفاده نشود اول دولت ایران دوم مهاجران و سوم دولت افغانستان ضرر می‌کند؛ از ظرفیت ۳ میلیونی مهاجران ما‌ در این ۴۰ سال جمهوری اسلامی نتوانسته بهره بگیرد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۶/ح۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول