اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام سابق سعودی: برخی گروههای تندرو در مراکز حساس نفوذ کرده بودند

مشاور سابق وزیر کشور سعودی گفت که نهادهای حساس از جمله وزارت کشور، در معرض نفوذ قرار گرفته‌ بودند و وی در دوره مسئولیت خود شاهد این موضوع بوده است.

مقام سابق سعودی: برخی گروههای تندرو در مراکز حساس نفوذ کرده بودند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سعود المصیبیح» مشاور سابق وزارت کشور سعودی (در دوره نایف بن عبدالعزیز) در مصاحبه‌ای از نفوذ در مراکز حساس از جمله وزارت کشور و اطلاع‌رسانی در سال‌های قبل از ۲۰۱۲ خبر داد. این مصاحبه جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

او به روزنامه الاخباریه عربستان سعودی گفت: «متأسفانه ما شاهد بودیم که مراکز حساس، حتی وزارت کشور نیز مورد نفوذ قرار گرفته بود. من شاهد این موضوع بودم و آن را به اطلاع امیر نایف رساندم»

المصیبیح گفت که در دوره وزارت «نایف بن عبدالعزیز» درون مشاوران نیز نفوذ شده بود، مشاورانی برکنار شده و برخی شیوخ جایگزین شدند و در این میان پول‌های زیادی به دست تروریست‌ها رسید.

او افزود: «مصاحبه امیر نایف با روزنامه السیاسه را به یاد دارم. سه تا چهار روز از انجام مصاحبه گذشته بود، اما در خبرگزاری رسمی سعودی منتشر نمی‌شد. در حقیقت نمی‌خواستند آن را منتشر کنند. من مسئول پیگیری ماجرا شدم و وقتی سؤال کردم که چرا منتشر نمی‌کنید، گفتند که متن مصاحبه را به مقامات بالاتر فرستاده و منتظر پاسخ هستند.»

این مقام سابق سعودی اما اشاره‌ای به اینکه این نفوذ از سمت چه کسانی و طرف‌هایی صورت گرفته و کدام مقامات در معرض نفوذ بودند، نکرد و صرفا گفت که برخی تندروها مانع انتشار مصاحبه وزیر کشور سعودی شدند.

برخی کاربران نوشته‌اند که منظور او از نفوذ، حضور طرفداران اخوان‌المسلمین در بدنه وزارت کشور عربستان در دوره «نایف بن عبدالعزیز» است. نایف بن عبدالعزیز از سال ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۱ وزیر کشور عربستان بود.

المصیبیح سپس مدعی شد که پادشاه و ولی عهد سعودی اکنون جلوی نفوذ را گرفته‌اند. این سخن می تواند به سرکوب شدید اخوانی‌ها در عربستان و زندانی کردن روحانیون اخوانی و تروریستی خواندن این گروه اشاره داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول