اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امام و رهبری

رهبر انقلاب؛ پیشتاز رعایت پروتکل‌های بهداشتی در 500 روز کرونایی

طی ۵۰۰ روز گذشته با ورود ویروس کرونا به کشور بسیاری سعی کردند تا دوگانه‌ سلامت-دین را پررنگ کنند، اما در این امر موفق نبودند؛ علت آن را باید در جای دیگری جستجو کرد.

رهبر انقلاب؛ پیشتاز رعایت پروتکل‌های بهداشتی در 500 روز کرونایی

گروه سیاسی؛ حمیدرضا تاجی:  امروز دقیقاً ۵۰۰ روز از شناسایی ویروس منحوس کرونا در ایران می‌گذرد؛ ویروسی که تمام معادلات روزمره را بر هم زد و سبک زندگی جدیدی را به مردم جهان تحمیل کرد.

اما در ایران، ویروس کرونا با ویروس تحریم همراه بود که شرایط را سخت‌تر از سایر کشورها می‌کرد ولی با همه این سختی‌ها میزان مرگ و میر(بر حسب جمعیت) در کشورمان نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرفته مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئد، سوئیس و ... بهتر است.

 

 

ویروس دیگری که تنها به ایران اختصاص دارد؛ ویروس اپوزیسیون و ضدانقلاب است که از همان روز اول با تزریق ناامیدی، ترس و خودتحقیری(اینجا) سعی کرد تا فشار بیشتری بر ایرانیان بیاورد تا آسیب بیشتری از این بیماری ببینند.

یکی از مهمترین حربه‌های آن‌ها در این راستا، ایجاد دوگانه «دین-سلامت» بود، آن‌ها سعی کردند تا دین را مقابل سلامت قرار دهند(اینجا) اما در این حربه موفق نبودند چرا که طبق گفته متخصصان این قشر مذهبی بودند که بیشترین رعایت پروتکل‌ها را داشتند.

 

اما بی‌شک یکی از دلایل مهم رعایت حداکثری پروتکل‌ها، جلوداری مقام معظم رهبری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بود. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به مواردی که رهبر معظم انقلاب با رعایت پروتکل‌ها،  تبعیتشان از دستورات ستاد ملی کرونا را به منصه ظهور گذاشتند:

 

* کاشت نهال با دستکش یک‌بارمصرف

آیت‌الله خامنه‌ای در ۱۵ اسفند سال ۱۳۹۸ و فقط ۲ هفته پس از شیوع کرونا در ایران، به دستور متخصصان مبنی بر رعایت پروتکل‌ها عمل کردند و در روز درختکاری با دستکش یک‌بارمصرف حضور پیدا کردند و دو نهال کاشتند؛ اقدامی که نشان داد ایشان در عمل نیز تابع و پیشتاز مقررات بهداشتی هستند.

ایشان همچنین همان زمان همه دستگاه‌های کشور را به همکاری و در اختیار قرار دادن امکانات مورد نیاز وزارت بهداشت که در صف مقدم مقابله با بیماری قرار دارد، توصیه کردند و فرمودند: نیروهای مسلح و دستگاه‌های مرتبط با دفتر رهبری نیز به انجام این کار موظف شده‌اند.

 

* لغو جلسات حضوری

رهبر  انقلاب از همان زمان روزهای شیوع کرونا با تبعیت از دستورات ستاد ملی کرونا، تمام دیدارهای حضوری خود در شرایط حاد کرونایی را لغو کردند.

البته رهبر انقلاب بسیاری از دیدارها را به صورت مجازی و تلویزیونی برگزار کردند.

 

* رعایت پروتکل‌ها حتی در دیدارهای مجازی

یکی از نکات قابل توجه دیدارهای مجازی رهبر معظم انقلاب در روزهای شیوع کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بود؛ موضوعی که با استقبال گسترده روبرو شد و بسیاری آن را نشانه تاکید بیشتر بر رعایت پروتکل‌ها دانستند.

 

* لغو سفرهای نوروزی

رهبر معظم انقلاب به علت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش بیماری ناشی از ویروس کرونا  دو سال است که به مسافرت نرفته‌اند و حتی سخنرانی نوروزی معظم‌له که هر سال در حرم مطهر رضوی صورت می‌گرفت، در این دو سال به صورت تلویزیونی برگزار شد.

 

* اولین دیدار حضوری با رعایت کامل پروتکل‌ها

پس از عادی شدن نسبی شرایط و اجازه ستاد ملی کرونا، رهبر معظم انقلاب نخستین دیدار حضوری خود را پس از گذشت ۸ ماه انجام دادند. تصاویر این دیدار هم نشان‌دهنده رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و سایر دستورالمل‌های بهداشتی در حسینیه امام خمینی(ره) بود.

 

* تزریق واکسن ایرانی

آخرین و شاید مهمترین اقدام عملی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران کرونا، تزریق واکسن ایرانی کرونا بود که با استقبال گسترده‌ای در داخل و خارج از کشور روبروشد. رهبر انقلاب در چهارم تیرماه ۱۴۰۰ علاوه بر اینکه واکسن ایرانی دریافت کردند اصرار داشتند که این تزریق در زمان تعیین شده توسط ستاد کرونا (زمانی که افراد بالای ۸۰ سال واکسن دریافت کردند) انجام شود.

 

البته این ها تنها برخی از اقدامات شاخص رهبر انقلاب بود. به این لیست می‌توان موافقت با  شــهید خدمت محسوب شدن اعضای جامعه پزشکی که در راه مبارزه با کرونا جانشان را فدا کردند، تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع)، موافقت رهبری با مرخصی و عفو زندانیان به دلیل شرایط کرونایی، موافقت با برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی جهت مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا، راه‌اندازی پویش کمک مومنانه و... اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول