اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

8 نکته از هفته 25 لیگ برتر| جنجال و اشتباهات داوری در اوج حساسیتها،از عصبانیت یحیی تا آه فرهاد

هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال در روزهای نهم و دهم تیر برگزار شد و از نکات قابل توجه این هفته اتفاقات داوری و اعتراضات تیم ها به این موضوع بود.

8 نکته از هفته 25 لیگ برتر| جنجال و اشتباهات داوری در اوج حساسیتها،از عصبانیت یحیی تا آه فرهاد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته بیست و پنجم لیگ برتر در شرایطی برگزار شد که تیم پرسپولیس توانست خود را در صدر جدول حفظ کند اما همچنان سپاهان هم پا به پای سرخپوشان برای قهرمانی می جنگد. این هفته با اتفاقات داوری عجیب و غریبی هم روبرو شد و تقریبا هفته جنجالی پشت سر گذاشته شد. 

نکته اول: تراکتور یک  - صفر  ذوب آهن؛ پاقدم خوب فیروز کریمی برای پرشورها

تراکتور با استعفای خطیبی و حضور فیروز کریمی به نظر رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و توانست در اولین سرمربیگری فیروز کریمی 3 امتیاز از ذوب آهنی که برای خطر از منطقه سقوط تلاش می کند، بگیرد. وضعیت ذوبی ها در جدول همچنان خطرناک است و این روزها باشگاه ذوب بابت صادر نشدن رای کمیته استیناف در پرونده سایپا و پیکان معترض است. نکته قابل توجه این بازی بازگشت اخباری به درون دروازه پرشورها بود. او هفته گذشته توسط خطیبی از لیست بازی کنار گذاشته شده بود. 

نکته دوم : پرسپولیس 3 - 1 گل گهرسیرجان؛ جنجال داوری و عصبانیت در روز بد حقیقی 

اتفاقات این بازی حاشیه ای و جنجالی کم نبود. تیم گل گهر که هفته گذشته با گاف حقیقی باخته بود مقابل پرسپولیس هم از همین دروازه بان درون دروازه استفاده کرد تا بار دیگر ضعف در خط دروازه گریبان این تیم را بگیرد. البته که باشگاه گل گهر مثل همه بازی های گذشته به داوری در این دیدار معترض بود و حتی در حین برگزاری بازی کانال رسمی این باشگاه با ادبیاتی عجیب از کمیته داوران انتقاد کرد. داوری در این مسابقه ابهاماتی داشت و دو طرف به روند داوری ها معترض بودند. یحیی گل محمدی که معمولا کنار خط اهل هیاهو نیست در این مسابقه به شدت به داوری معترض بود و حتی حرکاتی از خود نشان داد که کمتر از او سراغ داشتیم. در بین دو نیمه هم کادرفنی دو تیم با هم درگیری لفظی پیدا کردند که این درگیری ها از فصل گذشته وجود داشت. بعد از پایان بازی هم برخی از بازیکنان پرسپولیس به مشکلات مالی این باشگاه اشاره کردند تا نشان داده شود شرایط مالی در تیم صدرنشین جدول اصلا مناسب نیست. 

نکته سوم: سایپا  یک  - 2 پدیده خراسان؛ کمالوند با نارنجی ها در مسیر باخت

تیم سایپا که این روزها از سوی سایر تیم های پایین جدولی بابت رای کمیته انضباطی علیه پیکان مورد انتقاد و فشار است در زمین مسابقه هم مقابل حریفانش بازنده است و نتوانسته خودش را از شرایط سخت عبور دهد.البته این تیم هم مثل سایر تیم ها مسابقه ای نبوده که در مورد مسائل داوری معترض نباشد و در همین بازی با پدیده هم کمالوند به دلیل اعتراضاتی که به داور داشت با مهدی رحمتی سرمربی تیم مشهدی درگیری لطفی پیدا کرد. 

نکته چهارم: نساجی مازندران صفر - پیکان یک؛ استعفای ناگهانی ساکت الهامی

جدال تیم های پایین جدولی این روزها با صادر نشدن حکم کمیت استیناف در پرونده سایپا و پیکان به یک حاشیه تبدیل شده است و در همین راستا هم وقتی شب گذشته  نساجی در بازی خانگی به پیکان باخت ساکت الهامی در اقدامی قابل تامل اعلام کرد که چون کمیته استیناف رای را نمی دهد نمی تواند در تیم نساجی باقی بماند و استعفا کرد. در سوی دیگر میدان هم مهدی تارتار حسابی علیه رای دهندگان پرونده سایپا و پیکان گلایه و تاکید کرد آه و ناله او پشت سر آنهاست. 

نکته پنجم : آلومینیوم اراک صفر  - استقلال صفر؛ جنجال داوری در اراک 
فرهاد مجیدی که با انتقادش از معاون وزیر ورزش قصد داشت شرایط را برای استقلال بهتر کند به نظر در شرایطی قرار گرفته که بابت هر ناکامی که برای خودش و تیمش رخ می دهد، آن را به انتقاداتش ربط می دهد. روز گذشته سید علی داور مسابقه گل آبی ها را در شرایطی آفساید اعلام کرد که کارشناسان در مورد آن نظرات متفاوتی دارند و اکثر آنها معتقد هستند که گل سالم بوده است. مجیدی در نشست خبری خود خطاب به آنهایی که فکر می کند باعث ناکامی استقلال هستند گفت آه هواداران شما را خواهد گرفت. از سوی دیگر باشگاه آلومینیوم هم با ارائه فیلمی ثابت کرده که داور در این بازی برای آنها هم پنالتی نگرفته است. مجیدی بعد از این بازی تاکید کرد از وقتی حرف زده همه چیز علیه تیمش شده است. یکی از نکات قابل توجه این بازی ضبط موبایل مدیر رسانه ای استقلال توسط ناظر بازی بود. مجیدی برای اینکه به داور ثابت کند که گل تیمش سالم بوده او را کنار زمین فراخواند تا از طریق این گوشی صحنه گل را ببیند اما این حرکت او برایش کارت زرد به همراه داشت و ناظر بازی هم موبایل را ضبط کرد. استفاده از گوشی همراه روی نیمکت در فوتبال ممنوع است و معلوم نیست چرا کادرفنی آبی ها بدون توجه به این موضوع دست به چنین کاری زدند. 

نکته ششم : مس رفسنجان دو - فولاد یک؛ برد دراماتیک مسی ها 

مس رفسنجان که 4 باخت متوالی را چشیده بود نزدیک به پنجمین باخت خود برسد که در دقایق پایانی ناگهان ورق برای آنها برگشت و در شرایطی که شاید کسی فکرش را نمی کرد موفق شدند بازی باخته را با برد تمام کنند. این پیروزی برای ربیعی به قدری مهم بود که بعد از گل دوم اشک از چشمانش جاری شد و خوشحالی زائد الوصفی با شاگردانش از خود نشان داد. البته فولادی در صحنه گل دوم به داور معترض و معتقد بودند که بازیکن مس روی محسن فروزان خطا کرده است. 

نکته هفتم : نفت‌ مسجدسلیمان یک  -2 صنعت نفت آبادان؛ تقابل نفتی ها و قهر فکری

جدال تیم های نفتی و هم استانی که اتفاقا هر دو باشگاه هم با انبوهی از مسائل حاشیه ای و مالی روبرو هستند به نفع شاگردان پورموسوی به پایان رسید تا تیم آبادانی بعد از مدت ها ناکامی دوباره به روزهای خوبش برگردد. البته نفتی ها از هفته گذشته استارت به روزهای خوب خود را زده اند. در سوی مقابل مسجد سلیمانی ها که با فکری کار را خوب آغاز کردند در بازی شب گذشته اسیر پنالتی در دقایق پایانی شدند تا بازی خانگی را واگذار کنند. همین باخت خانگی هم باعث شد تا عده ای هوادار به رختکن تیم شهرشان هجوم ببرند و بابت جنجالی که ایجاد کردند ظاهرا فکری و دستیارانش هم ناراحت شده اند و اعلام کرده اند که دیگر نمی خواهند در این تیم بمانند. 

نکته هشتم: سپاهان یک - صفر ماشین‌سازی‌تبریز؛ 2 میلیارد هم برای تبریزی ها اثر نداشت
3 امتیاز این بازی برای محرم نویدکیا و شاگردانش از نان شب هم واجب تر بود. اگر این تیم نمی توانست 3 امتیاز را بگیرد به نوعی برای رسیدن به صدر و رقابت با پرسپولیس کارش سخت تر از همیشه می شد و شاید همین استرس باعث شده بود تا سپاهان مقابل قعرنشین جدول به سختی بتواند به پیروزی برسد. البته این تیم اصفهانی دو بار توانست دروازه ماشین سازی را باز کند اما هر دوبار داور این گل ها را مردود اعلام کرد. در سوی دیگر میدان شاگردان علیرضا اکبرپور که انصافا مقابل سپاهان بازی خوبی هم به نمایش گذاشتند با این شکست سقوط خود را به دسته پایین تر مسجل کردند هر چند که روی کاغذ آنها شانس بقا را دارند. پیش از این بازی مالک جدید این باشگاه اعلام کرده بود در صورت برد مقابل سپاهان 2 میلیارد تومان پاداش برای بازیکنانش در نظر گرفته است اما شانس با بازیکنان ماشین سازی یار نبود و این تیم نتوانست با وجود بازی خوب مقابل مدعی قهرمانی لیگ طاقت بیاورد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول