اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

پشتیبانی قرارگاه خاتم از دولت در تکمیل پروژه‌‌های عمرانی/آخرین وضعیت ۵ آزادراه‌ اولویت‌دار کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در شرایط تحریم و برخی مشکلات اقتصادی، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ‌همکاری بسیار مناسبی داشت و پشتوانه ما بود، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی ۵ پروژه آزادراهی اولویت‌دار کشور را تشریح کرد.

پشتیبانی قرارگاه خاتم از دولت در تکمیل پروژه‌‌های عمرانی/آخرین وضعیت ۵ آزادراه‌ اولویت‌دار کشور

خیرالله خادمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت فعلی‌ پروژه‌های‌ آزادراهی اولویت‌دار کشور، ‌اظهار داشت: پروژه‌های ریلی که در اولویت تکمیل و در آستانه بهره‌برداری قرار دارند، شامل چندین پروژه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد:‌ فعال‌ترین پروژه عمرانی کشور در حال حاضر بخش زیرساخت‌های حمل‌ونقل است که ‌با روند مناسب اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: البته در این شرایط تحریم و برخی مشکلات اقتصادی، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ‌همکاری بسیار مناسبی داشت و پشتوانه ما بود.

* تکمیل آزادراه خرم‌آباد-بروجرد تا ماه آینده‌

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: آزادراه خرم‌آباد - بروجرد به عنوان یکی از کریدورهای ترانزیتی در حال آماده‌سازی است که امیدواریم حداکثر تا یک ماه آینده آماده عبور شود.

خادمی ادامه داد: این پروژه آزادراهی بیش از 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی زیر بار عبور ترافیک می‌رود، این ‌آزاد‌راه‌ همه گردنه‌های محور موجود خرم‌آباد - اراک را حذف خواهد کرد و تکمیل مسیر در افزایش ایمنی سیر برای خودروهایی که از استان‌های جنوب غربی می‌آیند، مؤثر است.

* کاهش فاصله تهران تا بندر امام خمینی (ره) با تکمیل آزادراه اراک-‌خرم آباد

وی با بیان اینکه آزادراه اراک-‌خرم آباد دیگر پروژه آزادراهی دارای اولویتِ کشور است، گفت: این مسیر آزادراهی ‌بخشی از کریدور ترانزیتی کشور است و موجب کاهش مسیر تهران تا بندر امام خمینی (ره) می‌شود و در واقع ‌کوتاه‌ترین مسیر برای اتصال تهران به بندر امام خمینی (ره) است‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این آزادراه درواقع بخشی از مسیر آزادراهی ترانزیتی بندر امام خمینی-اهواز-اندیمشک-خرم آباد- اراک-سلفچگان-قم-تهران است.

خادمی با اشاره به مزیت این آزادراه در ارتقای ایمنی جابه‌جایی مسافر و مزیت اقتصادی آن در حمل کالا، یادآور شد: برقراری اتصال بین آزادراه اراک-سلفچگان-ساوه و آزادراه خرم‌آباد-پل زال از دیگر مزایای تکمیل این مسیر آزادراهی است.

‌وی با بیان اینکه این مسیر آزادراهی فاصله اراک تا خرم‌آباد را 33 کیلومتر کاهش می‌دهد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم مسیر اراک - خرم‌آباد حداکثر تا ماه آینده وارد شبکه آزادراهی کشور شود.

 

* نصب نیوجرسی در آزادراه اصفهان-شیراز تا 4 ماه آینده

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اظهار کرد:‌ آزادراه شیراز - اصفهان به عنوان دیگر پروژه اولویت‌دار آزادراهی کشور، طولانی‌ترین پروژه آزادراهی محسوب می‌شود، این آزادراه 225 کیلومتر طول دارد.

وی با بیان اینکه به زودی عملیات روسازی این مسیر آزادراهی به پایان می‌رسد، اضافه کرد: ایمن‌سازی و نصب نیوجرسی در این آزادراه تا 4 ماه آینده انجام می‌شود و تلاش می‌شود این آزادراه پایان 1400 تکمیل شود.

* تکمیل هشت کیلومتر باقیمانده‌ آزادراه‌ کنارگذر شرقی اصفهان تا یک ماه آینده‌

خادمی همچنین تکمیل هشت کیلومتر باقی‌مانده آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان را از دیگر اولویت‌های آزادراهی عنوان کرد و افزود: 29 آبان 99 بود که 63 کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این مسیر آزادراهی 3 خط رفت و 3 خط برگشت دارد، ادامه داد:‌ 8 کیلومتر باقیمانده این آزادراه‌ تا یک ماه آینده زیر بار عبور ترافیک خواهد رفت.

وی با بیان اینکه آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان‌ آزادراه‌های شمال و جنوب اصفهان را به یکدیگر متصل می‌کند،‌ یادآور شد: کاهش ترافیک در آزادراه‌های قم و کاشان به سمت اصفهان،‌ کاهش 80 دقیقه‌ای زمان سفر و عدم ورود ترافیک جاده‌ای به داخل شهر اصفهان از مزایای این آزادراه است.

* تکمیل آزادراه هشت کیلومتری منجیل-رودبار در سال 1401

خادمی آزادراه منجیل-رودبار در بطن آزادراه قزوین-رشت را یکی دیگر از پروژه‌های اولویت‌دار آزادراهی کشور عنوان کرد و افزود: این بخش که هنوز تکمیل نشده است، به عنوان گلوگاه آزادراه قزوین - رشت محسوب می‌شود و در ایام پرتقاضای سفر، ترافیک شدید در این مسیر داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این مسیر آزادراهی سال 1401 به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: آزادراه منجیل-رودبار حدود هشت کیلومتر طول دارد و تقریبا کل مسیر این آزادراه،‌ تونل و پل است‌.

به گزارش فارس، پیش از این عنوان شده بود این مسیر آزادراهی در سال 1400 تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول