اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توزیع آبگرمکن خورشیدی در شهرستان مهدی‌شهر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر گفت: دستگاه‌های آبگرمکن خورشیدی از اعتبارات صندوق توسعه ملی در این شهرستان توزیع شد.

توزیع آبگرمکن خورشیدی در شهرستان مهدی‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، حمیدرضا عبدوس گفت: سه دستگاه آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۹ در اجرای طرح صیانت از جنگل‌ها به‌صورت رایگان بین بهره‌برداران حوضه آرتد و هیکو توزیع شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر گفت: برای تهیه این آبگرمکن‌ها حدود ۲۵ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: هزینه خرید، حمل، نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها برعهده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر بوده و روستائیان فقط هزینه لوله‌کشی از آبگرمکن به آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی را متحمل می‌شوند.

عبدوس کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم گونه‌های مرتعی و جنگلی برای مصرف تأمین آب گرم بهداشتی را هدف از توزیع رایگان آبگرمکن خورشیدی عنوان کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر اضافه کرد: وسایل جایگزین استفاده از سوخت فسیلی برای بهره‌برداران عرفی و مشارکت‌کننده در طرح حفاظت مشارکتی این شهرستان رایگان واگذار شد.

وی افزود: این طرح به‌منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و جنگل‌نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای کاهش بهره‌گیری از سوخت فسیلی صورت گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر بیان کرد: خانوارهای روستایی که همکاری و مشارکت ویژه‌ای در جلوگیری از تخریب، تصرف، مهار آتش و طرح‌های احیایی داشته‌اند، در اولویت قرار گرفته‌اند.

عبدوس خاطرنشان کرد: تأمین انرژی موردنیاز بهره‌برداران مرتع از طریق انرژی‌های پاک نظیر نور خورشید با توجه به مستعد بودن شهرستان مهدی‌شهر می‌تواند کمک شایانی به جلوگیری از خسارت به مراتع و صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی کند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول