اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

نرخ فرآیند دادرسی در ابرکوه پایین‌تر از استان یزد است

رئیس دادگستری شهرستان ابرکوه: در ابرکوه رسیدگی به پرونده ها با سرعت بالایی انجام می شود و نرخ فرآیند دادرسی در ابرکوه نسبت به استان یزد پایین تر است.

نرخ فرآیند دادرسی در ابرکوه پایین‌تر از استان یزد است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، شامگاه دیروز حجت الاسلام مجتبی رحمت زاده در جمع مردم مهردشت با اشاره به تحولات قوه قضائیه با حضور آیت الله رئیسی، اظهار کرد: در قوه قضائیه شاخص هایی برای بهبود وضعیت رسیدگی به پرونده ها در دادگاه ها در نظر گرفته شد که یکی از آنها کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها بود.

وی با بیان این‌که در شهرستان نرخ زمان رسیدگی به پرونده ها نسبت به استان یزد پایین تر است، افزود: یعنی بر اساس شاخص‌هایی که خود قوه قضائیه تعریف کرده است سریع ترین رسیدگی در ابرکوه و در جهت رضایتمندی مردم انجام می شود.

شاید در برخی موارد مردم گلاییه هایی نسبت به طولانی شدن روند رسیدگی دارند که مربوط به پیچیده بودن پرونده است که نمی توان در مدت کوتاهی رأی صادر کرد.

رئیس دادگستری شهرستان تصریح کرد: در شرایط درگیری با کرونا نه تنها دادگستری یک روز هم تعطیل نشد و قضات تقریبا هر روز سر کار بودند، توانستیم با زیرساخت های فراهم شده، خطر ابتلا به کرونا را به حداقل رسانده و در برخی موارد دادرسی به صورت الکرونیکی انجام شد.

رحمت زاده با اشاره به اینکه یکی از اهداف انبیاء تحقق عدالت است، افزود: یکی از جنبه های عدالت، عدالت اجتماعی است که از حیث اهمیت قابل مقاسه با عدالت فردی نیست. عدالت اجتماعی باعث می شود افراد جامعه در تمام شئون زندگی خود اعم از اقتصادی، فرهنگی و ... احساس رضایت کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از اجرای عدالت اجتماعی بر عهده آحاد مردم و بخشی بر عهده حاکمان است، افزود: یکی از پایه های عدالت اجتماعی، عدالت قضایی است که بیش از 90 درصد آن مربوط به شخص قاضی است. لذا قاضی باید در قضاوت در برابر قوای دیگر، مسئولان قضایی و در مقابل افکار عمومی استقلال داشته باشد. چرا که اگر تحت تأثیر یکی از موارد نامبرده قرار گیرد، از مسیر عدالت خارج می شود.

 این مقام قضایی تأکید کرد: لازمه تحقق عدالت قضایی این است که تک تک افراد جامعه نسبت به حق و حقوق خود آگاهی داشته باشند. ضمن اینکه هم تک تک افراد عادی جامعه که هیچ جرمی مرتکب نشده و هم متهمان، باید از عدالت قضایی بهره مند شوند.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول