اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

زنجیره ارزش نفت و گاز باید در دولت سیزدهم تکمیل شود/ لزوم عملیاتی بودن وزیر نفت دولت سیزدهم

نماینده ملایر در مجلس گفت: وزیر نفت دولت آیت‌الله رئیسی باید زنجیره ارزش نفت و گاز را تکمیل کند ضمن اینکه باید افت تولیدی که در پارس جنوبی اتفاق افتاده را جبران کرده و برنامه‌ریزی مناسب را برای این کار در نظر بگیرد.

زنجیره ارزش نفت و گاز باید در دولت سیزدهم تکمیل شود/ لزوم عملیاتی بودن وزیر نفت دولت سیزدهم

هادی بیگی‌نژاد نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره ویژگی‌های شخصیتی و کاری اعضای کابینه آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: وزیر نفت دولت سیزدهم باید در زمینه فروش نفت فعال بوده و روش‌ها و راهکارهای مختلفی را به کار گیرد چرا که فروش نفت ایران به میزان مناسب در سال‌های آینده از اهمیت‌ بالایی برخوردار است.

وی افزود: وزیر نفت دولت آیت‌الله رئیسی باید زنجیره ارزش نفت و گاز را در کشور تکمیل کرده و بهبود ببخشد ضمن اینکه بایستی افت تولیدی که در پارس جنوبی اتفاق افتاده را جبران کرده و برنامه‌ریزی مناسب را برای این کار در نظر بگیرد.

نماینده ملایر در مجلس گفت: رسیدگی به حوزه نیروی انسانی صنعت نفت در دولت سیزدهم از اهمیت بالایی برخوردار است.  این در حالی است که در شرایط فعلی قراردادهای رسمی، پیمانی، قرارداد معین، پروژه‌ای و ... در حوزه نفت و گاز فعالیت دارد و وزیر نفت آتی بایستی سریعاً این قراردادها را ساماندهی کرده و موجب ارتقای سطح علمی این افراد شود.

بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد: صادرات خدمات فنی در صنعت نفت بسیار مهم است و وزیر نفت دولت آیت‌الله رئیسی می‌تواند با بسیاری از کشورها در این زمینه فعالیت مستمری داشته باشد که می‌توانم به همکاری‌های پالایشگاهی و پتروشیمی با سوریه و ونزوئلا و ... و صدور خدمات فنی و مهندسی به آن کشورها  اشاره کنم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: وزارت نفت در دولت سیزدهم می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت و گاز برای کشور درآمدزایی داشته و با در اختیار گرفتن پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های سایر کشورها فرآورده تولید کرده و به فروش برساند.

وی افزود: عدم شفافیت در روابط مالی در صنعت نفت و گاز توانسته در طول سال‌های اخیر مشکلاتی را برای کشورمان به وجود آورد که وزیر نفت دولت آتی می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرینی کرده و مشکل را رفع کند؛ هر فردی که می‌خواهد وزیر نفت آینده شود نمی‌تواند به یکی از این موضوعات توجه کند بلکه باید تمام این موضوعات را دنبال کرده و به مانند یک پازل همه آنها را به حرکت درآورد.

نماینده ملایر در مجلس اظهار داشت: وزیر نفت دولت سیزدهم باید قطعاً با استفاده از تجربه و تعهد و تخصص تیم خود صنعت نفت و گاز کشور را ارتقا داده و فناوری را به این بخش تزریق کند تا راهبردی که در نظر دارد سریعاً به سمت پیشرفت سوق دهد.

بیگی‌نژاد تصریح کرد: اگر فردی متخصص فروش نفت باشد باید از تجارب، تخصص و تعهد افراد دیگری در این زمینه استفاده کرده و اجازه دهد تمامی بخش‌های مختلف این صنعت با نگاه رو به جلو به پیشرفت و اهداف مدنظر خود نائل شود.

وی تأکید کرد: باید با یک راهبرد منظم و منسجم شرایطی در وزارت نفت دولت بعدی به وجود آید که در پایان دولت سیزدهم رشد لازم را در تمامی بخش‌های صنعت نفت و گاز مشاهده کنیم.

نماینده ملایر در مجلس گفت: آیت‌الله رئیسی اگر می‌خواهد در صنعت نفت و گاز موفق باشد باید وزیری را در این بخش بر صندلی بنشاند که دارای راهبرد بوده و همه‌جانبه‌گری را در تمامی بخش‌ها داشته باشد. ضمن اینکه کاملاً اجرایی بوده و دارای تیم و تشکیلات لازم باشد تا مشکلات حل شود چرا که به صورت فردی نمی‌توانیم کارها را پیش ببریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول