اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

رای اصلاح‌طلبان نشان دهنده میزان مقبولیت و کارآمدی آنها در دولت و شورای شهر بود

یک فعال سابق دانشجویی گفت: میزان رایی که اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر کسب کردند در حقیقت انعکاسی از میزان مقبولیت و کارآمدی آنها در این مسئولیت‌ها بود.

رای اصلاح‌طلبان نشان دهنده میزان مقبولیت و کارآمدی آنها در دولت و شورای شهر بود

سعید طلوعیان فعال سابق دانشجویی در گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به میزان رای اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در تهران و شهرهای دیگر گفت: میزان رایی که اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر کسب کردند در حقیقت انعکاسی از میزان مقبولیت و کارآمدی آنها در این مسئولیت‌ها بود. 

وی با اشاره به فرافکنی اصلاح‌طلبان در قبول معنای نتایج انتخابات تاکید کرد: قبول واقعیت های اجتماعی و سیاسی اولین پیش‌زمینه برای حرکت به سمت حل مشکلات است. متاسفانه اصلاح‌طلبان در مواجهه با نتایج تلخی که در صندوق آرا کسب کردند به جای قبول این واقعیت، راه انکار در پیش گرفتند و به جای تامل درباره علل افول اصلاح‌طلبی در هشت سال گذشته، بر روی مسائلی مانند میزان مشارکت و آرا باطله تمرکز کردند و در این زمینه هم در حال ارائه تحلیل‌های غلط هستند.

عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به ضرورت بازاندیشی اصلاح‌طلبان در عملکرد خود یادآور شد: متاسفانه برخی از تحلیل‌گران رادیکال این جریان تصور می‌کنند راه احیای اصلاح‌طلبی عبور از صندوق رای و ورود به فاز خیابانی کردن سیاست است. انها مصرانه در حال ارائه نسخه‌های رادیکال برای اصلاح‌طلبان هستند در حالی که به دلایل مختلف دوران رادیکالیسم سپری شده است‌. جامعه ارامش می‌خواهد و تزهای رادیکال امثال حجاریان و تاجزاده نیز دموده شده است، نظام سیاسی نیز یک بار از اشتباه اصلاح‌طلبان در خیابانی کردن سیاست در سال ۸۸ چشم‌پوشی کرده است.

دبیر کل جمعیت ایران فردا با اشاره به وضعیت کشور و ضرورت همکاری همگان برای جبران نواقص هشت سال گذشته عنوان کرد: اصلاح‌طلبان به جای استراتژی فرافکنی و رادیکال کردن سیاست می‌توانند به ریشه‌های اصلی وضعیت وخیم بدنه اجتماعی خود توجه کرده و مسیرهای درستی برای بازسازی سرمایه اجتماعی خود در پیش گیرند. 

طلوعیان در پایان گفت: این نکته غیرقابل انکار است که عملکرد هشت ساله دولت اصلاح‌طلب حسن روحانی و شوراهای شهر اصلاح‌طلب این جریان سیاسی را به نقطه بحرانی حیات سیاسی خود رسانده است. بنابراین عملکرد اصلاح‌طلبان در سالهای آینده می‌تواند این روند را تشدید یا تضعیف کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول