اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دنیامالی: تعداد جلسات کمیسیون‌ها کم و مسائل زیاد است/ قالیباف: افزایش تعداد جلسات دراختیار کمیسیون‌هاست

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر عضو کمیسیون عمران مبنی بر کم بودن تعداد جلسات کمیسیون‌ها با وجود زیاد بودن دستورکارها تأکید کرد: اگر نیاز به افزایش جلسات کمیسیون‌ها باشد خودشان می‌توانند تصمیم بگیرندو این دراختیار کمیسیون‌هاست.

دنیامالی: تعداد جلسات کمیسیون‌ها کم و مسائل زیاد است/ قالیباف: افزایش تعداد جلسات دراختیار کمیسیون‌هاست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد دنیامالی نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در تذکر شفاهی خطاب به رئیس مجلس اظهار داشت: در طی یک ماه شاید تعداد جلسات مفید کمیسیون‌ها به پنج یا شش جلسه نرسد و از طرفی با تعدد مسائل در کمیسیون‌ها نیز مواجهیم و کمیسیون‌ها هم اکثراً حدنصاب ندارند و قانوناً نمی‌توانند درباره یک مسئله شور کنند یا تصمیم بگیرند.

وی تأکید کرد: این کار خلاف آئین‌نامه است؛ اگر فکر می‌کنید مسائل و دستورکارها زیاد است یا ساعت کار کمیسیون‌ها را زیاد کنید یا دو نوبت کاری در روز اختصاص دهید.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ چارچوب و پروتکلی در خصوص حضور افراد در کمیسیون‌ها نداریم؛ مثلاً در رابطه با یک موضوع 11 نفر از یک دستگاه به کمسیون آمدندو هیچ‌کدام هم حرف درستی نزدند و فقط مشغول لابی بودند؛ بنابراین اگر حکم قانونی مشخص نیست کمیسیون تدوین آئین‌نامه برای این مشکل فکری بکند. 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده اظهار داشت: اگر کمیسیون‌ها دو جلسه تشکیل می‌دهند این فقط منحصر به این تعداد جلسات نیست بلکه کمیته‌های تخصصی کمیسیون هم کار می‌کنند و اگر نیاز به افزایش تعداد جلسات باشد خودشان می‌توانند تصمیم بگیرند. 

وی افزود: در خصوص دعوت افراد به کمیسیون‌ها نیز این کار توسط خود کمیسیون و به اسم افراد انجام می‌شود و تا اسم یکایک مهمانان داده نشود افراد آفیش نمی‌شوند. 

رئیس مجلس در عین حال تأکید کرد: کار کمیسیون‌ها باید به صورت تخصصی و برنامه محور دنبال شود و مجلس نیز کمیسیون‌محور باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول