اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

زمان آزمون پایانی جامع مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش مشخص شد

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان از برگزاری آزمون پایانی جامع مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش در روز جمعه 12 شهریور 1400 خبر داد.

زمان آزمون پایانی جامع مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش مشخص شد

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در نشست با اعضا و نمایندگان حوزه‌های مختلف دانشگاه در راستای برگزاری آزمون پایانی جامع، با اشاره اهمیت و جایگاه کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان با توجه به نقش مأموریتی این دانشگاه به منظور تربیت نیروی انسانی کارآمد و توانمندسازی افراد، متناسب با ارزش‌های اسلامی و نیاز جامعه برای ورود به عرصه تعلیم و تربیت کشور، مهم ترین دغدغه است.

کچوئیان، سنجش و ارزیابی صحیح و مطلوب افراد علاقه‌مند و خواهان فعالیت در آموزش و پرورش را در حیطه‌های مختلف دانش، نگرش و مهارت لازم و ضروری خواند و با اشاره به برگزاری آزمون پایانی جامع برای ارزیابی افراد در هر یک از حیطه‌های ذکر شده، تصریح کرد: این ارزیابی زمانی اثر بخش و پایدار است که مجموعه سؤالات هر آزمون بر اساس معیارهای صحیح علمی و استاندارد، تهیه شده باشد.

این مقام مسؤول، تلاش و کوشش مجموعه حوزه ستاد دانشگاه، خصوصاً مرکز سنجش را در راستای طراحی سؤالات آزمون پایانی جامع در خور تقدیر دانست و گفت: بهره‌مندی و استفاده این مرکز از استادان مجرب و متخصصان فن به منظور تهیه و تنظیم سؤالات آزمون پایانی برابر با رعایت همه حیطه های شناختی با همت و تلاشی مستمر، در حال انجام است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، خطاب به افراد حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان مهدهای کودک و خرید خدمات آموزشی فعال در آموزش و پرورش، تلاش برای جذب، پرورش، نگهداشت و به کارگیری نیروهای زبده و کاردان در آموزش و پرورش به منظور تربیت نسل آتی کشور را ضروری اعلام و افزود: برگزاری آزمون پایانی جامع، آخرین گام به منظور اندازه‌گیری سطح مهارت افراد متقاضی ورود به نظام آموزشی و پرورشی کشور است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، از منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش به عنوان عمده ترین دارایی بهبود کیفیت و بهره وری سیستم یاد و تأکید کرد: ارزیابی، به عنوان فرآیند سنجش و اندازه‌گیری، ارزش‌گذاری و قضاوت در خصوص عملکرد افراد در طول خدمت به منظور تطبیق عملکرد نیروی انسانی خلاق و پویا با اهداف پیش رو، لازم و ضروری است.  

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، 2 عنوان درس تخصصی هر رشته به تفکیک و 1 عنوان درس مشترک اخلاق حرفه‌ای در همه رشته‌ها را مقیاس سنجش و تعیین صلاحیت افراد در آزمون پایانی جامع سال جاری اعلام کرد.

وی، بهره‌مندی از سیستم نرم‌افزاری جدید توسط مرکز هوشمندسازی دانشگاه را عامل مهم تسهیل و تضمین کننده آزمون پایانی جامع دانست و تصریح کرد: این مرکز در ماه جاری نسبت به طراحی و راه‌اندازی سیستم نرم افزاری جدید برای برگزاری آزمون‌های دانشگاه، اقدام کند.

کچوئیان، در ادامه پس از بحث و تبادل نظر با اعضای حاضر در نشست، روز جمعه، پنجم شهریور ماه را زمان پایان آزمون های پودمان دوم آموزشی مشمولان قانون تعیین تکلیف در دانشگاه فرهنگیان اعلام و تاکید کرد: استان‌ها موظف هستند بر اساس تجربیات گذشته نسبت به برگزاری آزمون دروس غیر متمرکز مشخص شده توسط معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تا زمان مقرر، اهتمام ورزند.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، همچنین با تأکید بر جایگاه خاص سنجش و ارزیابی در برنامه های آموزشی، تمام فعالیت‌ها و فرآیندهای آموزشی نیروهای علاقه‌مند به شغل شریف معلمی را به منظور تثبیت وضعیت آن ها در نظام تعلیم و تربیت، متاثر از آزمون پایانی جامع سال جاری دانست و با اعلام خبر زمان برگزاری این آزمون گفت: جمعه 12 شهریور ماه، زمان برگزاری آزمون پایانی جامع مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش است.

 کچوئیان تأکید کرد: طی روزهای آتی، خبرها و جزئیات بیشتر در خصوص آزمون و نحوه و چگونگی برگزاری آن به اطلاع عموم مشمولان خواهد رسید.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول