اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تاکید دبیر کل عصائب اهل حق بر مقابله با آمریکا و افزایش عملیات‌ها

دبیر کل عصائب اهل حق عراق بر تصمیم این جنبش برای مقابله با آمریکایی‌ها و افزایش عملیاتها علیه اشغالگران تاکید کرد.

تاکید دبیر کل عصائب اهل حق بر مقابله با آمریکا و افزایش عملیات‌ها

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «قیس خزعلی» دبیر کل جنبش اهل الحق عراق در واکنش به حملات آمریکاییها به نیروهای حشد الشعبی در مرز سوریه و عراق گفت: در آماده‌باش کامل هستیم و قدرت پاسخ به دشمن را داریم.

وی با اشاره به اینکه مقاومت همچنان بر تصمیم خود برای مقابله با آمریکاییها و افزایش عملیات‌ها علیه اشغالگران است افزود: پاسخ ما به گونه‌ای است که دشمن انتظارش را ندارد؛ نه از حیث جا و مکان نه از حیث نوع سلاح. 

خزعلی در ادامه تاکید کرد، ما به عنوان اعضای مقاومت عراق، با آنچه پرونده هسته‌ای می‌نامند، ارتباطی نداریم.

طی روزهای گذشته و با حمله هوایی آمریکا به مواضع نیروهای حشدالشعبی عراق در بوکمال تنش نظامی میان گروههای مقاومت با آمریکا در عراق تشدید شده است.

 حشد الشعبی عراق روز دوشنبه اعلام کرد ساعت ۲ بامداد دوشنبه (۲۸ ژوئن)، هواپیماهای آمریکایی سه نقطه از نقاط استقرار نیروهای الحشد الشعبی (تیپ‌های ۱۴ و ۴۶)، واقع در ۱۳ کیلومتری داخل مرزهای عراق در شهرستان القائم واقع در غرب استان الانبار را هدف قرار دادند.

بنا بر این بیانیه، این تجاوز به شهادت چهار نفر که در حال انجام وظایف مرسوم خود مبنی بر جلوگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بودند، منجر شد.

حملات آمریکا با محکومیت طرف‌های مختلف از جمله «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق روبه‌رو شد. وزارت خارجه عراق هم اعلام کرد: « «وزارت خارجه بار دیگر مخالفت کامل خود را با این امر که عراق، یک طرف در هرگونه درگیری یا رویارویی برای تسویه حساب‌‌ها در اراضیش باشد، بیان می‌کند. این امر یک تجاوز و نقض حاکمیت ملی و خروج آشکار از موازین و میثاق‌های بین‌المللی محسوب می‌شود».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول