اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

جلوگیری از 30 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی با ثبت شرکت‌ها

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: با سامانه‌های الکترونیکی و اسناد رسمی سال گذشته 30 هزار میلیارد تومان مالیات معوقه وصول شد.

جلوگیری از 30 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی با ثبت شرکت‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک امروز در مراسم رونمایی از سه سامانه الکترونیکی در سازمان بورس اظهار داشت: سامانه اسناد مالکیت در سازمان جهانی مالکیت معنوی به زبان فارسی هم تعریف شده و اگر نقصی در اسناد مالکیت معنوی باشد به راحتی قابل اصلاح است.

خدائیان گفت: سال گذشته 30 هزار میلیارد تومان مالیات معوقه شرکت‌ها از طریق اسناد ثبتی و سامانه‌ها از سوی دولت گرفته شد. البته به گونه ای عمل شد که شرکت‌ها تعطیل نشوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک افزود: با اتاق بازرگانی ایران پنجره واحد افتتاح کردیم همچنین تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بورس در سال گذشته منعقد شد که ارتباطات با این سازمان صادر شود و امروز پنجره واحد الکترونیکی قدم مثبتی برای پشتیبانی از تولید تلقی می‌شود.

خدائیان عنوان کرد: با پنجره واحد باید کارها سرعت بگیرد و اینگونه نباشد که برخی سازمان‌ها پنجره واحد تعریف کرده‌اند و همه کارها را الکترونیکی کرده‌اند اما گاهی بارگذاری اسناد و مدارک در سامانه آنقدر طول می‌کشد که مهلت مقرر برای ثبت به اتمام می‌رسد و  عملاً مردم معطل می‌شوند بنابراین باید پنجره‌های واحد الکترونیکی مرتب آنلاین و به‌روز باشد و مردم به راحتی بتوانند اسناد و مدارک مورد نظر را باگذاری کنند وگرنه قطع شدن سامانه‌ها موجب افزایش نارضایتی مردم می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول